Skip to content

אסד לא מחכה: בית ספר הופצץ בנפל"מ

המורדים טוענים כי אחרי התקיפה הכימית הפציץ מטוס גדול בעיר חאלב שבסוריה והטיל פצצות דמויות נפל"מ. BBC ו-SKY NEWS קיבלו את הסרטון לפרסום. התמונות קשות לצפייה. כלי תקשורת בלבנון מדווחים כי משלחת פקחי האו"ם עזבה כבר היום את סוריה, יממה לפני הצפוי
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

 Sky news ו-BBC פרסמו לפני שעה קלה סרטון שהופץ בידי המורדים ולפיו נטען כי אחרי התקיפה הכימית הפציץ מטוס סורי בית ספר באורום א-קוברה באזור העיר חאלב בצפון סוריה, באמצעות חומרים כימיקליים המזכירים נפל"מ. בתקיפה זו נהרגו 10 בני אדם ועשרות רבים אחרים נפצעו.  בסרטון נראה אדם, המציג את עצמו כמורה בבית הספר, כשהוא סובל מכוויות ברוב חלקי גופו. "המטוס הפציץ אזור מגורים באורום א-קוברה", הוא אומר, "ניסינו לצאת החוצה במהירות כדי לא להיפגע, אבל מסתמן שהגורל תפס אותנו היום. התלמידים התאספו במקום אחד ואז המטוס פגע בנו".רופאה שטיפלה בנפגעים אמרה לכלי התקשורת כי הסורים "מרגישים כמו אזרחים דרג ב'". "כל העולם נכשל ואזרחים תמימים משלמים את המחיר", היא אמרה. בנוגע לסיכויי הפצועים להחלים היא לא גילתה אופטימיות ואמרה: "רבים מהילדים סובלים מכוויות קשות בכל חלקי גופם, כך שסיכוייהם לשרוד אינו גבוה".

הסרט ששידר BBC

הבוקר התראיין הנשיא הסורי וצוטט בסוכנות הידיעות הרשמית הסורית כמי שאמר למשלחת חברי פרלמנט מתימן כי הוא ימשיך "לחסל את כל הטרוריסטים שמשרתים את ישראל ומדינות המערב שמעוניינות להרוס את האזור". במקביל, מפרסם היום אתר "א-נשרא" הלבנוני כי משלחת פקחי האו"ם שבאה לדמשק לבדוק אם הייתה התקפה כימית או לאו ב-21 באוגוסט באזור אל-ע'וטה א-שרקייה, עזבה את סוריה לכיוון לבנון והגיעה לא מזמן אל הגבול הלבנוני-סורי. אם דיווח זה נכון, הרי שהמשלחת עזבה את סוריה יממה לפני מה שנטען אתמול על ידי מזכיר האו"ם, באן קי מון. רק אתמול מסר המזכיר כי המשלחת תסיים את עבודתה במהלך היום ותצא את סוריה מחר, שבת.

U.N. chemical weapons experts
מומחי האו"ם לנשק כימי נושאים דגימות מאחד האתרים שהותקפו בסוריה (צילום: sky news)

לאחר יציאת הפקחים יצטרך נשיא ארה"ב ברק אובמה להגיע לידי החלטה אם לפעול מייד ולהתקיף את סוריה או להמתין לדיווחי הסיכום של פקחי האו"ם. אם ימתין ויסתבר כי אין בידי הפקחים תוצאות "אקדח מעשן", יהיה לו קשה לעמוד מול האופוזיציה בארצו וטענות חברי המפלגה הרפובליקנית כי הנשיא מוכיח הלכה למעשה מדיניות נרפית. מכאן שהסבירות לתקיפה אמריקאית גבוה יחסית. במקביל, פרסמה רשת NBC סקר שערכה, ולפיו 50% מהציבור האמריקני מתנגדים לתקיפה.  80% מהנשאלים בסקר הביעו עמדה כי בכל מקרה צריך אובמה לקבל את אישור הקונגרס לפני שהוא מורה על תקיפה.

בתוך כך התבטא היום שר החוץ הטורקי, אחמט דבוטאלו, ואמר כי בידי טורקיה מידע מודיעיני מוצק המוכיח מעבר לכל ספק שימוש בנשק כימי שעשה המשטר של אסד. "מנקודת המבט שלנו, שמבוססת על המודיעין הלאומי שלנו ועל הערכות המומחים שלנו", אמר השר לכתבים באנקרה, "אין שום ספק כי המשטר הסורי הוא האחראי לכך".

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן