Skip to content

הרשעה ראשונה במשפט האונס הקבוצתי בהודו

בית משפט בהודו הרשיע את הקטין באונס וברצח הסטודנטית לפיזיותרפיה בדצמבר 2012
פחות מדקהזמן קריאה: דקות
נשים מפגינות בהודו - גופי, זכותי
נשים מפגינות בהודו - גופי, זכותי

קטין הורשע באונס הקבוצתי בדלהי, והוא צפוי לשלוש שנות מאסר. "הוא הורשע באונס וברצח ונידון לשלוש שנות מאסר בכפוף לשיקול נוסף", אמר לכתבים אניל שרמה, מפקד צוות חוקרי המשטרה בתיק, מחוץ לשערי בית המשפט.

אחד מחמשת הנאשמים האחרים התאבד בתאו בכלא, ומשפט ארבעת האחרים נמשך וצפוי להסתיים בשבועות הבאים. לנאשמים הבגירים צפוי עונש מוות.

ב-16 בדצמבר 2012 תקפו שישה גברים, לרבות הקטין, את האישה, בת 23, ואת בן לווייתה באוטובוס נוסע. הסטודנטית הותקפה במוט ברזל ונאנסה. גם בן לווייתה הוכה קשות ואחר כך שניהם הושלכו מהאוטובוס. שבועיים אחרי כך היא מתה מפצעיה בבית חולים בסינגפור, לא לפני שהספיקה לזהות את תוקפיה. משפחת הקורבן קראה להטיל עונש מוות על הקטין, כי מערכת הצדק לקטינים, שנועדה לתקן ולא להעניש, היא רחמנית מדי.

הקטין, האכזרי כנראה מכל הכנופיה, יישלח לבית סוהר לקטינים מאחר שהיה בן 17 בעת הפשע. על פי החוק בהודו העונש המקסימלי שאפשר להטיל על קטין הוא שלוש שנים. "אנחנו נלמד את פסק הדין ואולי נגיש ערעור", אמר רפשה טווארי, עורך דינו של הקטין; אמו של הקטין יצאה דומעת מבית המשפט: "הוא קיבל רק שלוש שנים…. מדצמבר והלאה הוא קיבל רק שלוש שנים".

המקרה שזעזע את הודו ואת העולם הפנה את אור הזרקורים לזכויות הנשים ולהגנה על נשים בהודו, הפגנות אלימות התחוללו במדינה, והנושא אינו יורד מסדר היום במדינה אבל גם אינו מרתיע. בחודש אוגוסט נאנסה צלמת בת 22 ברובע העסקים של מומביי.

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן