Skip to content

למרות המתיחות: צפי לתפוסות של 90% בגליל ובגולן בראש השנה

למרות המתיחות הביטחונית בגבול הצפון ומספר טלפונים מנופשים מודאגים, לא נרשמו ביטולים בכפרי הנופש ובבתי המלון בגליל ובגולן לקראת ראש השנה. הצפי לתפוסה עומד על 90% וכפרי הנופש, המלונות והצימרים ערוכים לקליטת עשרות אלפי המטיילים. המרכז הרפואי זיו החל באיסוף תרומות למען הפצועים הסורים המאושפזים בו
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

"לא רק שאין ביטולים, אלא התפוסה עומדת על 100% בחדרי האירוח ובבקתות העץ ולו היו לנו עוד חדרים, גם להם היה ביקוש" אומר שפי מור, מנכ"ל תיירות מרום גולן על התפוסה הצפוייה בראש השנה. בתיירות מרום גולן מציעים מגוון אטרקציות כמו סיורי עששיות עם טאבלטים, טיולי שטח בטרקטורונים וריינג'רים, טיולי אופניים חשמליים, טיולי סוסים, פעילויות לילדים בפינת החי ועוד.

 מאגר מול חרמון. בתיירות מרום גולן מציעים מגוון אטרקציות אטרקטיביות כמו סיורי עששיות עם טאבלטים וטיולי שטח בטרקטורונים ורנג'רים. (צילום: גלעד פלאי)
מאגר מול חרמון. בתיירות מרום גולן מציעים מגוון אטרקציות כמו סיורי עששיות עם טאבלטים וטיולי שטח בטרקטורונים וריינג'רים. (צילום: גלעד פלאי)

לדברי מאיר לוי, יו"ר פורום התיירות הכפרית בגליל ומנכ"ל כפר הנופש גונן, למרות המתיחות הביטחונית בגבול הצפון, ומספר טלפונים מנופשים מודאגים, בוחרים הנופשים להצפין, לבלות ולחגוג את החג מחוץ לבית באווירה כפרית גלילית, כולל ארוחת החג המסורתית. לוי אומר, כי התפוסה בכפרי הנופש ובתי המלון באזור עומדת ברובה על 90%.

במלון נרקיס בכפר מג'דל שאמס, 1200 מטר מעל פני הים, עדיין נותרו חדרים זוגיים ומשפחתיים לערב החג. ג'סאן רבאח, בעל המלון מזמין את הנופשים בחג להגיע וליהנות – לצד האירוח – מסיורים אותנטיים-קולינריים ברחבי הכפר וסביבתו.

מרים הוד הבעלים של מלון הבוטיק בית שלום במושבה מטולה, מדווחת על תפוסה של 70%. במסעדת בית שלום מציעים מבחר מנות חדשות לאורך ימי החג, כמו גם מנות חג מסורתיות מבית אבא. עונת קטיף התפוחים החל במטולה וניתן ליהנות ממראות החקלאים בקטיף במטעים ומעוגת התפוחים המפורסמת של מרים הוד.

במלון מצפה הימים, עומדת התפוסה על 90%, כאשר קיים צפי לתפוסה מלאה בסמוך למועד החג. האירוח כולל גם ארוחת חג במסעדה הצמחונית בה יוגשו מנות דגים, תבשילי ירק אורגניים מגוונים, שלל מאפים מיוחדים ועוד. לאורך חודש ספטמבר יתקיימו במלון אירועים ופעילויות לאורחים בסימן התחלות חדשות שכוללות הרצאות, סדנאות שונות, טיולים רגליים בצפת וראש פינה וטיפולי ספא מיוחדים.

הכלה הסורית

שלומי ואיילת אדרי בדרכם לחופה במסעדת הבוקרים בקיבוץ במרום גולן. (צילום: אילן הדר)
שלומי ואיילת אדרי בדרכם לחופה במסעדת הבוקרים בקיבוץ במרום גולן. (צילום: אילן הדר)

למרות המתיחות הביטחונית, בגבול הצפון, בקיבוץ מרום גולן נערכה בסוף השבוע כמתוכנן, חתונתם של איילת ושלומי אדרי בנוכחות מאה אורחים מכל רחבי הארץ. שלומי ואיילת סיפרו, כי בחרו להתחתן בקיבוץ מרום גולן בשל האווירה הפסטורלית והנוף המדהים.

את קבלת הפנים ערכו בלובי החדש של כפר הנופש ואת החופה והארוחה במסעדת הבוקרים. "למרות המתיחות בגבול סוריה החלטנו לקיים את החתונה כמתוכן, כל האורחים הגיעו והיה שמח", אמר אדרי. החתונה זכתה להתעניינות גם מצוותי טלוויזיה זרים שהגיעו לגבול.

ואילו במרכז הרפואי זיו בצפת טופלו עד כה 78 פצועים סורים. בבית החולים מאושפזים כעת 15 פצועים, בהם שלושה ילדים. מצבם של שניים מהפצועים עדיין מוגדר קשה והם מאושפזים במחלקה לטיפול נמרץ כאשר הם מורדמים ומונשמים.

המרכז הרפואי זיו החל באיסוף תרומות למען הפצועים הסורים. את התרומות ניתן להעביר באמצעות אגודת הידידים של בית החולים.

1 Comment

  1. טליה
    2 בספטמבר 2013 @ 8:32

    ברור, טילים יכולים ליפול בכל הארץ ולא רק בגליל. אם כבר סבירות יותר גבוהה שיפלו במרכז. את החופשה שהזמנו לפסטורל בכפר בלום אין מצב שאני מבטלת. אנחנו עושים שם את החג השנה עם כל המשפחה שהגיעה מחו"ל.
    חוץ מזה אם כבר להפיג מתחים מכל המצב הזה אז טוב שיש שם מחלקת ספא רצינית.

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן