Skip to content

סימני הרוח: לפחד או לא לפחד?

ההססנות של ברק אובמה אל מול סוריה לא בהכרח אומרת שמשהו רע קורה. מצד שני, השקרים לכאורה ששר האוצר מספר דורשים מאיתנו להסתכל עמוק פנימה. חג שמח
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

מלחמת האזרחים בסוריה מעמידה את העולם במצב מורכב ומסובך. אף אחד אינו שש לצאת למלחמה, להשקיע בכך משאבים עצומים כמו גם חיי אדם. ניסיון העבר מלמד כי המאמצים להפסיק טירוף מסוג זה לרוב מביאים איתם טירוף חדש, גדול יותר.

מתים מפחד עד השנייה האחרונה (freedigitalphotos)
מתים מפחד עד השנייה האחרונה (freedigitalphotos)

עם זאת, אי אפשר להתעלם מהעובדה כי בסוריה מתקיים רצח עם שיטתי שהגיע לשיא מחריד רק לאחרונה, כאשר מאות רבות של אזרחים נרצחו על ידי נשק כימי. זהו שימוש אכזרי ומסוכן בכלי נשק לא אנושי, הדורש מכולנו להתעורר.

זהירות היא התחלה טובה

את המסר הזה הבין נשיא ארצות הברית. אך ברק אובמה לא עוצר ללמוד מהמציאות, לראות מהם המקומות בהם ארצות הברית של אמריקה עושה שימוש לרעה בכוחה, בדומה למה שעושה שליט סוריה. הוא עושה את מה שבעולם רגילים לעשות: כשאתה לא אוהב את מה שאתה רואה במראה, שבור אותה לרסיסים.

כל אוהבי המלחמות, המאמינים כי את השימוש לרעה בכוח צריך להפסיק תוך שימוש בכוח גדול יותר, החלו לחגוג בימים האחרונים. כולם חיכו להודעת התקיפה של ברק אובמה, שהפתיע כשהודיע כי הוא מעביר את ההחלטה לקונגרס האמריקאי. במילים אחרות, את החג הקרוב נבלה ללא איום של טילים מעל ראשנו. מה יקרה ביום כיפור עוד פתוח לדיון.

באופן מובן, כל המאמינים בנחיצות המלחמות הזדרזו להפחיד אותנו עד כמה ההחלטה הזו מסוכנת לבטחונה של ישראל אל מול האיום האיראני. אך מי שמחפש לראות את השינוי המובטח במציאות המורכבת שלנו, יכול למצוא בהחלטה של אובמה ביטוי של אור.

הזהירות בה הוא נוקט לפני צאתו למלחמה נוספת היא דבר חדש וחשוב. מלחמה היא כמו שיפוץ של דירה, אתה מתחיל עם תוכנית ותקציב אבל אינך יודע מה תגלה בדרך, כמה זמן הכל באמת ייקח וכמה כסף תשלם בפועל. למעט הבדל אחד, כמובן: בשיפוץ אין (לרוב) סכנת חיים.

הזהירות בה נוקט אובמה יכולה ללמד אותנו לעשות את אותו הדבר. לפני שאנחנו יוצאים להילחם, כדאי לשקול היטב את הנושא. מעטות מאוד הפעמים בחיים בהן אנו נדרשים לביצוע אקט מלחמתי, הרבה פחות מכפי שאנו עושים בפועל.

זהירות בתחום הזה יכולה לקדם אותנו; אם נשלב איתה הקשבה ומוכנות לשיתוף פעולה, רבות מהמלחמות איתן אנו מתמודדים בחיינו הפרטיים יכולות להגיע לסופן.

זמן לומר את האמת

שר האוצר, יאיר לפיד, הודיע בראיון שלו, בסוף השבוע האחרון בידיעות אחרונות, כי מעולם לא עישן מריחואנה. מלבד תמונה שלו מחזיק ג'וינט, המתגלגלת ברשת כבר מספר חודשים, יצאו בסוף השבוע שני אנשים מהארון הירוק וסיפרו כיצד, מתי ומדוע, הם עישנו גראס עם האיש.

זמן לומר את האמת (freedigitalphotos)
זמן לומר את האמת (freedigitalphotos)

שקרים הם חלק בלתי נפרד מהחיים של רבים מאיתנו. שקרים הם הדרך שלנו לנסות ללכוד את האהבה שאנו זקוקים לה, למנוע מעצמנו לאבד אותה. על ידי כך שאנו מחזקים את התדמית אשר לתפיסתנו היא הרצויה, אנו מאמינים שהכל ימשיך להיות בסדר במציאות שלנו. גם אם התדמית מבוססת על שקר אחד, שניים, או עשרה.

שקריו של שר האוצר, בין אם הם אכן שקרים ובין אם לא, הם תזכורת עבורנו לחזור אל האמת. אם תרצו, אפשר להיעזר בתחילתה של שנה עברית חדשה כדי להזכיר לעצמנו, כי מה שמשחרר באמת הוא לומר את האמת.

בדרך אנו נדרשים להתמודד עם פחד לאבד ופחד אכן יכול להיות גדול, מפחיד, כמעט אמיתי. אך מי שמוכן לחצות דרך הפחד ולהיאחז באמת, יגלה כי החיים יכולים להיות הרבה יותר טובים, גם אם לא כולם ימשיכו לאהוב אותנו.

* הכותב הינו מתקשר ומנחה סדנאות חופש להרגיש.
error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן