Skip to content

נושאת המטוסים נימיץ הגיעה לים האדום

הצבא האמריקני ממשיך להיערך לתקיפה. התייצבות הספינות בים האדום תאפשר לאמריקנים גזרת פעולה רחבה יותר. סגן שר החוץ הסורי מאיים: "כל מה שקורה באזור הוא באשמת ישראל, אך אם היא תיכנס למלחמה נגד סוריה, ישוגר טיל סורי על כל טיל ישראלי". הדיילי מייל הבריטי: "רעייתו של אסד ממשיכה לבצע רכישות מהבונקר"
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

בעוד הממשל הסורי משדר שמחת ניצחון על דחיית ההתקפה האמריקנית, מנצל הצבא האמריקני את חלון תשעה הימים שנפתח עבורו וממשיך לבסס את היערכותו לקראת תקיפה.

הלילה (שני) נודע כי נושאת המטוסים האמריקנית "נימיץ" ואיתה צי של חמש ספינות – ארבע משחתות וספינת קרב -עושות דרכן לעבר הים האדום. "נימיץ" הגיעה ליעד אחר הצהריים, כך דווח מפי גורם במשרד ההגנה של ארה"ב. המשחתות יסייעו בתקיפה העתידית על סוריה. טילי השיוט מסוג טומהוק הם בעלי טווח שיגור של 2500 ק"מ. התייצבות הספינות בים האדום מאפשרת לאמריקנים גזרת פעולה רחבה יותר וטווחים נוחים.  

נושאת המטוסים נימיץ (צילום: ויקימדיה)
נושאת המטוסים נימיץ (צילום: ויקימדיה)

הנשיא הסורי, בשאר אסאד, התבטא אמש לראשונה על ההחלטה של נשיא ארה"ב ברק אובמה לדחות את התקיפה ואמר כי "איומיה של ארצות הברית לא יביאו לשינוי מדיניותנו. אנו נמשיך להילחם בטרור. סוריה מסוגלת להתמודד עם כל תוקפנות חיצונית". הדברים נאמרו בפתח פגישתו עם משלחת בכירים איראנים שהגיעה לסוריה. אסד הוסיף כי "איומיה של ארצות הברית לגבי מתקפה על אדמתנו לא תרתיע אותנו מלממש את עקרונותינו. נמשיך להילחם בטרור במדינתנו, שנתמך על ידי גורמים אזוריים ומדינות מערביות".

עזרה מחברים. אסד נפגש עם חבר המשלחת האיראנית
עזרה מחברים. אסד נפגש עם חבר המשלחת האיראנית

סגן שר החוץ הסורי, פייסל מקדאד, אמר אתמול כי הודעתו של אובמה בדבר הדחייה הייתה הססנית ומבולבלת והעידה על מבוכה וחשש. "המנצחת האמיתית מהחלטתו של אובמה לפנות לקונגרס היא ישראל, בגלל שהקונגרס הוא פרו-ישראלי. אנחנו עדיין מוכנים ומחכים למתקפה אמריקנית. אם אנחנו נסבול, גם מדינות ערב אחרות יסבלו בהמשך. כל מה שקורה באזור הוא באשמת ישראל, אך אם היא תיכנס למלחמה נגד סוריה, ישוגר טיל סורי לעברה על כל טיל ישראלי שישוגר אלינו", הוא איים.

תוך כך אמר אתמול מזכיר המדינה האמריקני ג'ון קרי כי בדיקות ראשוניות שנערכו בדגימות של דם ושיער, שנלקחו באופן ישיר וחוקי על ידי פקחי האו"ם, אישרו בוודאות כי נעשה שימוש בגז מסוג סארין בסוריה. "אנחנו יודעים היטב כי המשטר של אסד עמד מאחורי זה", אמר קרי.

אסד מבחינתו משדר העסקים כרגיל. כך גם רעייתו אסמה. מתוך הבונקר בו היא וילדיהם צפונים ממשיכה הגברת הראשונה במסעות הקניות שלה באינטרנט. העיתון  "דיילי מייל" דיווח היום, כי לאחרונה קנתה אסמה בת ה-38 נברשות קריסטל בסגנון בוהמייני מפראג. לפי הדיווח היא גם מזמינה באופן קבוע כמויות גדולות של מזון מערבי לשלושת ילדיה כי היא אינה רוצה שילדיה יתוודעו ורק לאוכל סורי. כך סיפר ל"דיילי מייל" מקור המקורב למשפחת אסד.

[related-posts]

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן