Skip to content

לראשונה: נבחרת ישראלית ב"מוטוקרוס" לספורט מוטורי

לראשונה בתולדות תחרות "מוטוקרוס", הנחשבת לפסגת הספורט המוטורי העולמי, תשתתף בה קבוצה ישראלית. נשיא מ.מ.ס.י: "זו יריית פתיחה לדרך חדשה שתקפיץ את מעמדו של הספורט המוטורי בישראל"
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

לראשונה מאז אושר חוק הספורט המוטורי ב-2010, תתחרה קבוצה ישראלית רשמית באירוע הנחשב ל"אולימפיאדה מוטורית". בכך מציין הספורט המוטורי בישראל צעד חשוב.

נבחרת ישראל תורכב מהרוכבים אסף בן אהרון, עידו כרמון, ואליקו אוחנה, רוכבים ותיקים ומנוסים המחזיקים בתארים שונים, חלקם בזירה הבין-לאומית. מסורת מרוצי "מוטוקרוס" (Motocross of Nations) החלה בשנת 1947, והיא ידועה כמי שהוציאה אלופי עולם דוגמת אנטוניו קרולי האיטלקי.

לדברי רז שון בן יקר, יו"ר התאחדות הכידונאים, "מדובר בהישג חסר תקדים לספורט המוטורי ולרוכבים הישראלים. מאז 2005 נאבקים ארגוני הרוכבים השונים להכרה בספורט המוטורי כרשמי".

יצחק מילשטין, נשיא מ.מ.ס.י נציגת הפדרציה הבין-לאומית לאופנועים "FIM" מברך על הכניסה לתחרות: "בעולם כולו מהוות תחרויות מסוג זה מנוע כלכלי אדיר המוערך במיליוני דולרים וחלק בלתי נפרד מתרבות נהיגה אחראית ומקצועית, המחלחלת גם לכבישים העירוניים ומסייעת במלחמה בתאונות הדרכים. מבחינתו מדובר ב"יריית פתיחה לדרך חדשה שתקפיץ את מעמדו של הספורט המוטורי בישראל".

לראשונה מאז עבר בכנסת חוק הספורט המוטורי בשנת 2010, תצא קבוצה רשמית, המונה שישה רוכבים, לייצג את ישראל בשתי תחרויות בין-לאומיות שונות. תחרות ה"מוטוקרוס", היוקרתית מהשתיים, נחשבת ל"אולימפיאדה" של הספורט המוטורי העולמי, מעוררת עניין והתרגשות גדולים בקרב קהילת הרוכבים בישראל ובעולם. התחרות השנייה, "Six Days", שבה ירכבו יוני לוי, זיו כרמי ונמרוד חמו, תיערך באי סרדיניה שבאיטליה והיא מוכרת מעט יותר לישראלים שלוקחים בה חלק, באופן רשמי ולא רשמי, מאז שנת 2000. שתי התחרויות בנויות באופן שיביא הן את הרוכב והן את האופנוע לתנאי קיצון, שם הם נבחנים בסדרה של אתגרים פיזיים, מנטליים וטכנולוגיים.

אסף בן אהרון, שיתחרה ב"מוטוקרוס", מספר: "השגנו דריסת רגל בשניים מהאירועים המוטוריים העולמיים המשמעותיים הקיימים כיום. אנחנו צפויים להתמודד עם רוכבים צעירים מאיתנו משמעותית, הנהנים מתמיכה פיננסית ולוגיסטית רחבה, ש"רכיבה" היא המקצוע עבורם. אף שמדובר בקבוצה רשמית, רוב התקציב עדיין מגיע מהרוכבים עצמם וממעט נותני חסויות. קיימים בישראל רוכבים מצוינים, נדרשים תקציבים כדי לטפח אותם להגיע להישגים".

תחרות ה"מוטוקרוס" נוסדה לאחר מלחמת העולם השנייה, ב-1947, והתקיימה מאז ברציפות, כוללת כיום שילוב של שלוש קטגוריות נפחים שונות:
• המרוץ המקורי des Nations, שבו משתתפים כלים בעלי נפח 500 סמ"ק
• אופנועים 250 סמ"ק
•  125 סמ"ק

הקבוצה המנצחת בתחרות נמדדת על סיכום תוצאות כל משתתפיה. כל קטגוריה מתחרה פעמיים, כשהניקוד ניתן בהתאם למיקום המתחרים.

מקום ראשון נותן נקודה אחת, שני שתי נקודות וכן הלאה. הקבוצה שבסיכום כל התחרויות צוברת את הניקוד הנמוך ביותר, היא הקבוצה והמדינה המנצחת. המרוץ מנוהל ומפוקח על ידי "FIM", פדרציית האופנועים הבין-לאומית.

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן