Skip to content

תערוכה חדשה: כך הפוליטיקאים עובדים עלינו בעיניים

"למראית עין", תערוכת צילומים חדשה של צלם העיתונות הוותיק רובי קסטרו, נפתחה אמש (שני) בתל-אביב. ציפי מנשה, צלמת "מגפון", באה לפרגן - ושמעה את הסיפורים מאחורי הצילומים
פחות מדקהזמן קריאה: דקות
נתניהו וקסטרו. תמונה אחת שווה אלף מילים. צילום: ציפי מנשה

רובי קסטרו מצלם כבר 44 שנים לעיתון "מעריב". קסטרו תיעד רגעים היסטוריים בתולדות המדינה, רגעים שמחים, עצובים, מרגשים. אמש (שני) נפתחה במגדלי עזריאלי בת"א תערוכתו "למראית עין", שבה תיעד את הפוליטיקאים הישראלים במערכת הבחירות 2013. צילומים שמציגים את הנבחרים שלנו ברגעים מחמיאים יותר ומחמיאים פחות.

בין הצילומים בתערוכה (שאצר צלם העיתונות אלכס ליבק): אהוד ברק מחבק את ביבי נתניהו במהלך מערכת הבחירות. "הזמינו אותנו לשעה 5 אחה"צ  ורק בשעה 9 בלילה היה לי את הצילום הזה", מספר קסטרו על חייו הקשים של צלם עיתונות, שממתין לעיתים שעות ארוכות, כדי לקבל את הפריים הנחשק.

ברק ומעריצה. צילום: ציפי מנשה

עוד צילום בתערוכה: נתניהו וליברמן  בבנייני האומה בירושלים. קסטרו: "הזעיקו אותי לשם כדי לצלם אותם חותמים על האיחוד של הליכוד וישראל ביתנו. כולם מסביב  מאושרים ושמחים חוץ מביבי וליברמן. למה? רק שניהם ידעו שליברמן הוזמן באותו ערב לחקירה."

אחד הצילומים הבולטים בתערוכה הוא הצילום של נתניהו פוזל למצלמה עם האצבע מתחת לעין. על צילום כזה נאמר – "תמונה אחת שווה אלף מילים."

"התערוכה היא גם חלק מההיסטוריה שלי." קסטרו עם מיכה בר-עם ואלכס ליבק. צילום: ציפי מנשה

גם יאיר לפיד מככב בתערוכה: "צילמתי אותו בשוהם", מספר קסטרו. "הסקרים ניבאו לו 4 מנדטים והוא היה על הקרשים. לפתע הוא הוריד את העניבה ונתן את נאום חייו. ומשם הוא התחיל לעלות."

לפתיחת התערוכה הגיעו רבים וביניהם גם קולגות מרוב כלי התקשורת. "התערוכה הזו היא חלק מההיסטוריה של המדינה וגם חלק מההיסטוריה שלי", אמר חתן השמחה.

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן