Skip to content

שייח ראאד סלאח הורחק לחצי שנה מירושלים

סלאח נשא דרשה מתלהמת ביום שישי שעבר וקרא למוסלמים לבוא להר הבית, להגן על אל-אקצה מפני היהודים, דווקא כעת ערב החג וימי החג. בית המשפט שחררו ממעצר בתנאים מגבילים וערבות מזומן. הבוקר פרצה המשטרה להר הבית ופיזרה מתפרעים מיידי אבנים
פחות מדקהזמן קריאה: דקות
raed salach
שייח ראאד סלאח (צילום: ויקיפדיה)

בית משפט השלום בירושלים, שחרר היום (רביעי), בתנאים מגבילים את השייח ראאד סלאח, תושב אום אל-פחם ומנהיג הפלג הצפוני של תנועת האחים המוסלמים. הוא נעצר אתמול על ידי בלשי המת"מ (מפלג לתפקידים מיוחדים) בעת שהיה בדרכו לירושלים. ראאד נעצר בחשד להסתה בדרשה שנשא בכפר קרעה ביום שישי האחרון. הוא סירב להצעת המשטרה להשתחרר בתנאים מגבילים הכוללים הרחקה מהבירה והובא היום לפני השופטת חגית מאק קלמנוביץ', בבית משפט השלום.

בדיון טען נציג המשטרה כי הן בדרשה שנשא, הן במנשר שהופץ בשם התנועה האסלאמית והן בדף הפייסבוק, האשים סלאח את הממסד בישראל בכל הפשעים באזור מסגד אל אקצא. עוד הזמין את המוני הציבור המוסלמי לבוא לירושלים דווקא בימי החג של היהודים והיום, ערב ראש השנה. לטענת המשטרה ניכרת כוונה להתעמת עם ציבור היהודים והמתנחלים "בעימות פיזי". לדברי המשטרה גבר בשבועות האחרונים המתח על רקע קריאות של גורמים ערביים קיצונים "להגן על הר הבית ממבקרים יהודים ומהמתנחלים". "קיימת מסוכנות בחיבור שבין ירושלים והיזמה להגעת המוני מוסלמים לירושלים ולא-אקצה בזמן החג או סמוך לו", קבעה השופטת וציינה כי כך עולה מהדרשה, המנשר והקריאות בפייסבוק, שפורסמו בכל הארץ. היא שחררה את ראאד ממעצרו בערבות מזומן של 50 אלף שקל והרחיקה אותו ל-180 יום לטווח של 30 ק"מ מהבירה.

jerusalem
לוחם מג"ב, הבוקר ליד הכותל. היערכות לחג (צילום: דוברות משטרת ישראל)

הבוקר כבר פרצה המשטרה להר הבית בעקבות יידויי אבנים על ידי מתפרעים לעבר מבקרים וכוחות המשטרה. כוח המשטרה בפיקודו של מפקד מחוז ירושלים, ניצב יוסי פריינטי, פרץ להר הבית ופיזר את מיידי האבנים, חלקם רעולי פנים. שלושה ממיידי האבנים נעצרו והשאר ברחו אל המסגדים הסמוכים. הבוקר גם עצרה המשטרה למעלה מעשרה אוטובוסים עמוסי מתפללים ערבים שנסעו לעבר הר הבית. המשטרה תבעה מהם לשוב על עקבותיהם מחשש להפרות סדר שיפרצו בהר הבית.

אתמול נערכה המשטרה בהתאם לתכנית פריסתה לקראת החגים וערבי חג בבירה. אלפי לוחמי מג"ב ומתנדבים נפרשו באזורי העיר העתיקה במיוחד, במזרח העיר ובעוטף ירושלים. משטרת ישראל הודיעה כי בכוונתה לאבטח בכל הארץ ובמיוחד במקומות רגישים אתרי תיירות, תפילה ומרכזי קניות ובילוי.

1 Comment

  1. צדוק התקוה
    4 בספטמבר 2013 @ 16:45

    הוא צודק הוא רואה את החולשה שמגלים כלפיו מערכות המשפט איך אומרים בעברית הוא תופס תחת וקורא למאמינו לדממם את הארץ והאזור כל עוד מערכת המשפט ישחקו איתו הוא יותר ויותר יקרא תיגר על המדינה
    מטיפים כאלה במדינות אחרות יושבים בכלא

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן