Skip to content

טהרן הורתה לתקוף יעדים אמריקניים בבגדד עם ארה"ב תתקוף

רשת ABC מדווחת הלילה כי התקיפה האמריקנית מתוכננת להימשך לפחות יומיים ועשויה לכלול גם מפציצים חמקנים מסוג B-52 שישגרו פצצות מונחות אל מחוץ לטווח של מערכת ההגנה הסורית. משחתות רוסיות חצו את מיצר בוספורוס בדרכן לים התיכון. בפתיחת ה-G-7 אתמול אמר ראש ממשלת בריטניה, כי בדיקות מעבדה אישרו כי בתקיפה הכימית בדמשק נעשה שימוש בסארין
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

הבית הלבן מתכנן תקיפה רחבה יותר באופן משמעותי בסוריה מזו שתכנן בתחילה, כך מדווחת הלילה (שישי) רשת ABC. על פי הדיווח, התקיפה האווירית מתוכננת להימשך לפחות יומיים ועשויה לכלול בתוכה גם תקיפה באמצעות מפציצים חמקנים כבדים מסוג ,B-52 שימריאו מבסיסיהם בארה"ב וישגרו פצצות מונחות אל מחוץ לטווח של מערכות ההגנה האנטי-אווירית הסורית.  

על פי ההערכה, אחד היעדים יהיה טילים שנעשה בהם שימוש לירי כימי, כאלה המאיימים גם על ישראל. כמו כן נטען בדיווח, כי האמריקנים מתכוונים לשגר כ- 200 טילי שיוט מסוג טומהוק המצויים בארבע משחתות המשייטות במזרח הים התיכון.

אובמה ופוטין במפגש ה-G-20 (צילום: ריה נובוסטי)
אובמה ופוטין במפגש ה-G-20 (צילום: ריה נובוסטי)
טיל שיוט טומהוק (צילום: ויקימדיה)
טיל שיוט טומהוק (צילום: ויקימדיה)

סוכנויות הידיעות הזרות מדווחות הלילה, כי ממשל אובמה גם שוקל להרחיב את הסיוע הצבאי של ארה"ב ולשלוח יותר אנשי צבא כדי לאמן את המורדים הסורים, הנאבקים בבשאר אסד ומשטרו. כך מסרו הלילה (שישי) גורמים בממשל לסוכנויות. עד כה אימנו מדריכי לחימה מטעם ה-CIA את קבוצות המורדים על אדמת ירדן. על פי הדיווחים תרחיב ארה"ב את הסיוע ויאומנו קבוצות גדולות יותר מבין מהמורדים.

תוך כך חצו הלילה (חמישי) שלוש משחתות רוסיות את מיצר בוספורוס בטורקיה בדרכן אל הים התיכון. לדברי  ראש סגל הקרמלין, סרגיי איבנוב, רוסיה מתגברת את הנוכחות הימית שלה באזור המזרח התיכון, בעיקר לקראת האפשרות שתיאלץ לפנות את אזרחיה מהמדינה. ספינת המודיעין  SSV-201 -"פריאזובייה", חצתה את המיצר בליווי של שני כלי שיט נוספים, ה"מינסק" ו"נובוצ'רקסק". ה"פריאזובייה" יצאה ביום ראשון, בתחילת השבוע, מהנמל בסבסטופול שבאוקראינה. רוסיה מחזיקה בבסיסים  בלאטקייה ובבסיס ימי ליד עיר הנמל הסורית טרטוס.

הלילה (שישי) דיווח עיתון "הוול סטריט ג'ורנל", כי ארה"ב קלטה תשדורת סודית ממפקד המשמרות המהפכניים באיראן למיליטנטים שיעים בעיראק, המורה להם לתקוף את שגרירות ארה"ב ואינטרסים אחרים בבגדד אם ארה"ב תתקוף בסוריה. על פי הדיווח, ארה"ב מגייסת נחתים ואמצעים אחרים למקרה שיהיה צורך לפנות דיפלומטים אמריקנים. עוד נמסר, כי מחלקת המדינה נערכת לקראת אפשרות של תגובה בנציגויות אמריקניות אחרות במזרח התיכון ובצפון אפריקה. אמש פרסמה ארצות הברית אזהרת מסע למי ששוקל לנסוע לעיראק.

מפגש ה-G-20 בסנט פטרסבורג (צילום: RIA NOVOSTY)
מפגש ה-G-20 בסנט פטרבורג (צילום: RIA NOVOSTY)

בפתיחת מפגש ה-G-7 אתמול אמר ראש ממשלת בריטניה, דיויד קמרון, כי בדיקות מעבדה שנערכו בארצו אישרו כי בתקיפה הכימית שאירעה ב-21 באוגוסט בפרברי דמשק נעשה שימוש בנוזל סארין, השווה לדבריו בעוצמתו לגז עצבים ומשמש נשק כימי. בתחילת הכינוס, שנערך בסנט פטרבורג ברוסיה, אמר ראש הממשלה הבריטי,  כי הבדיקות הושלמו השבוע ונערכו על בגדים ואדמה שנלקחו מג'וטא שבמזרח הבירה הסורית. קמרון סיפר כי הבדיקות נערכו בשבוע החולף בידי מדענים בריטים במתקן "פורטון דאון".

במקביל לכך נפגש נשיא ארה"ב, ברק אובמה, עם משלחת נציגי יפן ואמר להם כי מעבר למעשה המחריד והטרגי של התקיפה בנשק כימי, המעשה נוגד את החוק הבינלאומי. ולדימיר פוטין חזר ואמר במפגש, כי כל מעשה תקיפה נגד סוריה ללא אישור של מועצת הביטחון של האו"ם הוא מעשה של תוקפנות המנוגד לחוק. דוברו של פוטין, דמיטרי פסקוב, אמר כי "במהלך דיון של מדינות 'בריקס' (ברית המעצמות הכלכליות – ברזיל, רוסיה, הודו, סין ודרום אפריקה), נאמר כי התערבות חיצונית בענייניה של סוריה היא בין הגורמים שיכולים להשפיע על כלכלת העולם. לתוצאות כאלה יכולות להיות השלכות שליליות מאוד על הכלכלה העולמית". 

מפגש בין אובמה לנציגים היפניים:

היום (שישי) דיווחה סוכנות הידיעות הרשמית של סוריה SANA כי שר החוץ הסורי ואליד מועלם יצא ביום שני למוסקבה כדי להיפגש עם מקבילו הרוסי סרגיי לברוב ולדון במצב שנוצר ובדרכי הפעולה. השבוע הזהיר הנשיא הסורי כי כל תקיפה בטילים כנגד סוריה תענה בטילים ובאופן קשה.

 

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן