Skip to content

ר' עיריית שדרות: אם לא יימצא פתרון אוביל למעשה שיזעזע את המדינה

ראש עיריית שדרות דוד בוסקילה שובת באוהל מול משרד ראש הממשלה מראשית החג ואיש לא בא להזדהות או לשמוע את מחאתו: "נתניהו והליכוד נטשו את שדרות ואת הדרום". לבנט הוא אומר: "מפעל טקסטיל בדרום הוא קודם כל ציונות ואחרי כן כלכלה. שדרות זהו ישוב ציוני מפואר. אנחנו לא מבקשים נדבות"
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

ראש הממשלה בנימין נתניהו והליכוד הפנו לנו עורף, אמר אמש בכעס ראש עיריית שדרות, דוד בוסקילה, ששובת מתחילת החג מול משרד ראש הממשלה בירושלים. "כל החג הזה אני כאן ואיש לא הגיע ולא עשה כלום, לא ראש הממשלה, לא שר האוצר, לא שר הכלכלה". אם ביום ראשון, ממשלת ישראל לא תפעל בישיבת הממשלה ותביא פתרון לשדרות, אני מתחייב כאן ועכשיו שאני אוביל למעשה שיזעזע את כל המדינה", הוא מזהיר.

בוסקילה פתח בשביתה במחאה על פגיעה קשה שהממשלה פגעה באמצעות האוצר בתקציב העיר, לטענתו. לפני כשנה פעל בוסקילה באופן דומה כאשר פתח בשביתת רעב מול משרד ראש הממשלה בירושלים בטענה כי אינו יכול עוד לנהל את העיר ללא סיוע מצד משרד האוצר. בעקבות השביתה, מספר בוסקילה, "החליט אז שר האוצר יובל שטייניץ למנות חשב מלווה לעיר. שקל אחד לא יצא ללא אישור החשב. ועובדה, התכנית הכלכלית אותה ביקש שר האוצר לבצע בשדרות נכשלה. אז הנה, הממשלה לקחה את הניהול הכלכלי של שדרות לידיה. לקחה ונכשלה".

דוד בוסקילה שובת בירושלים (צילום סימה גל)
דוד בוסקילה שובת בירושלים (צילום סימה גל)

"ואז, ארבעה ימים לפני החג, מודיעים לי כי בישיבה חשובה שניהלו באוצר החליטו לקצץ פעם נוספת", הוא מספר, "לא צריך לנקות כל יום את העיר. מספיק פעם בשבוע. נבחנו גזרות נוספות שיביאו לסגירת המתנ"ס, ביטול הספורט הייצוגי ופגיעה נוספת בניקיון ותברואת העיר". בוסקילה טוען כי אז הוא הבין כי עליו לצאת לשביתה מול משרד ראש הממשלה. על שרי הממשלה אומר בוסקילה: "לצערי, לבם אטום לצרכיהם ולצורכי ילדינו".

–  למה כאן אתה כאן  לבדך ולא כל תושבי העיר?

"בשנים שאני ראש עיר הבאתי את שדרות לפריחה. לגדילה משמעותית במספר תושבי העיר. אינני רוצה לשנות את התדמית של העיר כולה. אנחנו לא מסכנים ולא צרכני נדבות. אנחנו מפעל ציוני לפני החישובים הכלכליים, ואת זה שכחו בממשלה ואת זה שכח שר האוצר. קודם כל אנו תשובה ציונית למפעל ההתיישבותי. הנה, תראה מה אומר האדון בנט, שעדיף לייבא בד צבוע מסין ולא לצבוע בארץ. כי זה לא כלכלי. אני אומר לו שמפעל טקסטיל בדרום הוא קודם כל ציונות ואחרי כן כלכלה. אם הוא שכח את זה הגיע הזמן שילמד".

– מה תאמר למתחריך שיטענו כי מה שאתה עושה כאן זה אקט בחירות?

"בשנים האחרונות שלחה ממשלת ישראל את ידה אל תקציב העיר וקיצצה עשרות מיליונים בשנה, אשר אילצו אותי לתמרן בין עדיפויות ולמצוא את האיזונים על מנת שהעיר לא תקרוס. זמן רב שאני במגעים עם הממשלה ועומד כחומה בצורה על מנת שלא תוסיף  לפגוע ברמת השירותים הניתנים לתושבי שדרות, שמספרם עולה באופן משמעותי, ובהישגים הגדולים שהשגנו. אינני יכול לעמוד עוד מנגד ולכן החלטתי לחדול מלעסוק באופן אישי בתעמולת הבחירות ולעלות לכאן בגפי בערב החג על מנת לזעוק את זעקתה של שדרות. אני מצפה שאקבל התייחסות מצד הממשלה ולא, אחריף את צעדי ואזעזע את המדינה.  גם אם זה יעלה לי בכיסא שלי. אני נמצא כאן עבור תושבי שדרות. ולמועמדים לראשות העיר אני אומר, בבקשה, בואו לכאן ונשבות יחדיו".

– איזה שר אוצר הוא מודל חיקוי לגביך?

"פינחס ספיר. שר האוצר, שייבא מפעלים כלכליים לנגב. זה שהסביר כי לפני חישובי כלכלה יש ציונות. ואנחנו זו הציונות. מחר, אם ארה"ב תפעל בסוריה, יש מצב לצערי שאנו נהיה בקו האש של רקטות ופצמ"רים מעזה. אז יגיעו כל השרים וראש הממשלה לחבק כי זה מצטלם טוב. ישלחו יד לארנק וימצאו איזה תקציב עד למשבר הבא".

1 Comment

  1. יפה
    8 בספטמבר 2013 @ 16:52

    בוסקילה זורה חול בעיני הציבור. הליכוד והימין אף פעם לא היה עם שדרות והפריפרייה הכלכלית של ישראל. אלה , לפי תפיסתם , הכוח השחור של המדינה. ולא רק זה , אלא לפי תפיסתם יש להרחיב את הפריפרייה ולהגדיל את מעמד העשוקים כדי שאלה ינפחו את חשבונות דיירי מגדלי היוקרה. האיומים הבטחוניים הם רק כלי בידי הפיננסיירים לייצר שסעים בעם ולהסית את תשומת הלב מהעוני שהולך ומתרחב.

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן