Skip to content

ירושלים של ברזל – פריסה חדשה

כיפת ברזל נפרשה בירושלים. צה"ל: "מערכת ההגנה האווירית נפרסת בהתאם להערכות מצב"
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

סוללת מערכת "כיפת ברזל" הוצבה היום (ראשון) באזור ירושלים, זאת בעקבות החלטה שהתקבלה בתום הערכת מצב בצה"ל. מדובר צה"ל נמסר כי "צה"ל אינו מפרט על אודות היערכות ההגנה האווירית. מערכת ההגנה האווירית נפרסת בהתאם להערכות מצב". מדובר כפי הנראה בפריסת אימונים ולא בפריסה מבצעית.

כיפת ברזל (צילם: רפי מיכאלי)
מערכת כיפת ברזל (צילם: רפי מיכאלי)

לפני כשבועיים הוצבה מערכת כיפת ברזל באזור גוש דן ובשבוע  שעבר היא ירדה מהשטח בעקבות צמצום הכוננות בישראל בעקבות דחיית התקיפה האמריקנית על סוריה.

בתחנות חלוקת ערכות ההגנה בסניפי הדואר נרשמה היום תנועה רגילה והלחץ ההיסטרי של הציבור פסק. בד בבד גוברת הדריכות של צה"ל בדרום לנוכח המתקפה המצרית על גורמים חמושים קיצוניים בצפון חצי האי סיני.

בצהריים דווח כי חיל האוויר העלה לאוויר יותר מ-20 כלי טיס הכוללים גם מסוקי קרב. כך דיווחו הפלסטינים. החמאס פעל לפינוי מוצבים, בסיסים ונקודות שלטון צבאיות משל החשש מתקיפה ישראלית. דובר צה"ל הבהיר כי איננו מדברר את פעולות חיל האוויר.

מקורות בצבא המצרי סיכמו את יומה השני של המערכה הגדולה שמנהל הצבא המצרי, גם באוויר וגם ביבשה. על פי הדיווחים נהרגו עד כה יותר מ-30 חמושים, עשרות נוספים נפצעו וכעשרים חשודים נעצרו.

 

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן