Skip to content

אסד ממשיך להתגרות – 2 מטוסי סוחוי 24 נשלחו לעבר קפריסין

ערב פתיחת מפגש 20 הגדולות הגיחו מטוסי קרב סוריים לעבר בסיס בריטי בקפריסין. לאחר שסירבו להזדהות הוזנקו לעברם מטוסי קרב בריטיים. בו ברגע הסוחוי הסוריים שבו על עקבותיהם והפלתם נמנעה. משרד ההגנה הבריטי אישר את הידיעה
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

סוריה ממשיכה להתגרות בעולם – שני מטוסי הפצצה מסוג סוחוי 24 הגיחו מעל בסיס הצבא הבריטי בקפריסין, כך מדווחת התקשורת הבריטית. על פי הדיווחים' לפני פגישת 20 הגדולות שנערכה בסנט פטרבורג שברוסיה ביום שני שעבר, הגיחו מטוסי הקרב הסוריים ואיימו לחדור לתחום 14 המייל (24.5 ק"מ) האווירי של הבסיס הבריטי. מאחר שהסורים לא הגיבו לקריאה להזדהות הוזנקו לעברם שני מטוסי טייפון בריטים והסורים שבו על עקבותיהם כשהבחינו בהזנקה. שניות ספורות לאחר שהמטוסים הסוריים שבו על עקבותיהם הגיעו לאזור גם 2 מטוסי קרב F16 מטוסים טורקיים שהוזנקו לעבר הסוריים.

sojoy 24
מטוס סוחוי 24 (צילום: איירליינס נט)

דובר משרד ההגנה הבריטי ממסר בתגובה כי משרדו מאשר שחיל האוויר המלכותי הזניק מטוסים לקראת שני מטוסים לא מזוהים שסירבו להזדהות לאחר שחדרו למרחב האוויר של קפריסין. "אם היו ממשיכים, הם היו מופלים", אמר ל"דיילי מירור" הבריטי גורם בצבא הבריטי. ה""סאנדיי פיפל" הבריטי מדווח כי גורם צבאי מסר לעיתון שהערכות מודיעיניות העלו כי קיימת אפשרות שבעקבות תקיפה אמריקאית יהיה ניסיון לתקוף את הבסיס הבריטי באקרוטירי שבקפריסין. בסיס אקרוטי הנו אחד מבסיסי בריטניה מעבר לים ובו משרתים כ- 1,300 אנשי צוות, והממלכה שלחה לשם שישה מטוסי קרב מדגם "טייפון" לפני כשבוע וחצי במסגרת ההיערכות לתקיפה אפשרית נגד אסד. הבסיס שימש את בריטניה במערכה האווירית נגד צבאו של שליט לוב לשעבר, מועמאר קדאפי, ב-2011.

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן