Skip to content

הרשות לני"ע: מומלץ להעמיד לדין את נוחי דנקנר

הרשות לניירות ערך מצאה תשתית ראייתית למעורבותם של נוחי דנקנר, איתי שטרום ועדי שלג בעבירות תרמית בניירות ערך, מרמה והפרת אמונים בתאגיד וקבלת דבר במרמה. "אנו מצפים ומאמינים כי יוחלט שלא נפל כל רבב בהתנהלותו של נוחי דנקנר", נמסר מלשכתו של דנקנר
פחות מדקהזמן קריאה: דקות
נוחי דנקנר.
נוחי דנקנר.

מחלקת החקירות של הרשות לניירות ערך המליצה להעמיד לדין את נוחי דנקנר, בעל השליטה בקבוצת אי.די.בי, ומעורבים נוספים בפרשת הרצת המניות לכאורה בקונצרן. כך מתברר, לאחר שפרקליטות מיסוי וכלכלה התירה לפרסם הבוקר, כי הרשות ניירות ערך מצאה תשתית ראייתית למעורבותם של נוחי דנקנר, ומעורבים נוספים בעבירות תרמית בניירות ערך, מרמה והפרת אמונים בתאגיד וקבלת דבר במרמה.

פרסום ראשון על החקירה

בחודש נובמבר 2012 פורסם לראשונה, כי נוחי דנקנר, יו"ר אי.די.בי חברה לאחזקות, נחקר ברשות לניירות ערך ושוחרר בתנאים מגבילים, בחשד לעבירות תרמית בניירות ערך ועבירות נוספות, הנוגעות להנפקת המניות וכתבי האופציה שבוצעה על ידי החברה ביום 23 בפברואר באותה השנה.

לקראת סוף חודש פברואר 2012 השלימה אי.די.בי הנפקת מניות ואופציות בהיקף של כ-321 מיליון שקל. ההנפקה שהייתה מוצלחת עם ביקושי יתר, בוצעה במטרה להגדיל את קופת המזומנים של אי.די.בי, כדי שתוכל לעמוד בהתחייבויותיה כלפי מחזיקי אג"ח של אי.די.בי פיתוח. מעריכים, כי ההנפקה עם ביקושי יתר היא שעוררה את רשות ניירות הערך לחקור – האם דנקנר לא עמד מאחורי רכישת מניות אי.די.בי על ידי מקורביו, ביום ההנפקה, כאשר מיד לאחר ההנפקה החל שער המניות לצנוח.

החקירה הגלויה נגד דנקנר והמעורבים הנוספים, החלה בעקבות חקירה סמויה של מחלקת חקירות, מודיעין ובקרת מסחר ברשות לניירות ערך. דנקנר והמעורבים הנוספים בחקירה הכחישו את החשדות שיוחסו להם.

ביולי הועבר התיק לפרקליטות

בחודש יולי השנה הודיעה רשות ניירות ערך על סיום החקירה בתיק אי.די.בי והעברת תיק החקירה לפרקליטות מחוז ת"א (מיסוי וכלכלה). היום עדכנה הרשות, כי לצד העברת תיק החקירה הוגשה גם בקשה מצד רשות לניירות ערך לפרסם את עיקרי סיכום ממצאי החקירה, וזאת בהתחשב בנסיבות העניין ובכפוף להנחיית היועץ המשפטי לממשלה בעניין זה. כפי שנמסר, החקירה עסקה באירועים במהלך המסחר בבורסה אשר התרחשו בסמוך ובמקביל להנפקה של חברת אי.די.בי אחזקות אשר התקיימה בחודש פברואר 2012. בין היתר התנהלה החקירה נגד נוחי דנקנר, שהנו בעל השליטה בקונצרן אי.די.בי.

ההחלטה להעמיד לדין נתונה בידי הפרקליטות

לאחר בחינת ממצאי החקירה, התירה הבוקר הפרקליטות לפרסם, כי הרשות לניירות ערך סברה שנמצאה תשתית ראייתית למעורבותם של החשודים בעבירות תרמית בניירות ערך, מרמה והפרת אמונים בתאגיד וקבלת דבר במרמה. יחד עם זאת הדגישה היום הרשות לני"ע, כי מדובר במסקנות הרשות החוקרת בלבד, וכי ההכרעה בדבר הראיות וההצדקה להגיש כתבי אישום בפרשה זו נתונה לשיקול דעתה של הפרקליטות.

ממשרדו של נוחי דנקנר נמסר: "כנהוג וכמקובל אנו מצפים להחלטת הפרקליטות ומאמינים כי יוחלט שלא נפל כל רבב בהתנהלותו של נוחי דנקנר".

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן