Skip to content

משפחתו של בן זיגייר תפוצה ב-4 מיליון שקלים

הפרקליטות אישרה כי בתום מו"מ בין משפחת סוכן המוסד לשעבר, האסיר X, ששם קץ לחייו בכלא - הסכימה המדינה לשלם את הפיצוי מרצון ולהימנע מדיון משפטי ש"במהלכו עלולים היו להתפרסם ברבים פרטים שפרסומם עלול לגרום נזק ממשי לביטחון המדינה". המדינה לא לקחה אחריות לנסיבות שאפשרו לו להתאבד
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

המדינה תפצה את משפחתו של האסיר X, בן זיגייר, איש המוסד לשעבר ששם קץ לחייו בכלא איילון בחודש דצמבר 2010, בסכום של ארבעה מיליון שקלים. כך אישרו במשרד המשפטים אמש (שלישי). ההחלטה על הפיצוי התקבלה במסגרת משא ומתן בין משפחתו לפרקליטות מחוז מרכז.

אחת מתעודות הזהות של זיגייר, מתחקיר ABC
אחת מתעודות הזהות של זיגייר, מתחקיר ABC

זיגייר התאבד בכלאו  מספר שעות לאחר שאשתו ביקרה אותו בתאו והודיעה לו כי בכוונתה להתגרש ממנו. הוא נמצא לאחר מכן ללא רוח חיים כשסדין רטוב כרוך על צווארו, קשור לחלון תא השירותים. נשיאת בית משפט השלום, השופטת דפנה בלטמן קרדאי, הורתה על חקירת המקרה והגישה דו"ח חמור על נסיבות המוות, ממנו עלה כשל באמצעי הפיקוח על האסיר. אולם בפרקליטות החליטו בסופו של דבר כי אין מקום להגשת כתב אישום נגד המעורבים בכך בשב"ס.

במסגרת הסכם הפיצויים מדינת ישראל  לא מקבלת או מודה באחריותה לנסיבות והעדר הפיקוח שאיפשרו לזיגייר להתאבד. כמו כן אין המדינה מקבלת אחריות לכשל באבחון ליקויים במהלך קבלת האסיר בעת שהיה מועמד להתקבל למוסד.

ממשרד המשפטים נמסר ש"בחודשים האחרונים ניהלו בא כוח המדינה ובא כוח משפחת המנוח שהתאבד בכלאו בחודש דצמבר 2010 משא ומתן, בעקבות טענת המשפחה כי המדינה התרשלה במהלך טיפולה בפרשה זו וכי מגיע לה פיצוי כספי עקב כך".

עוד נודע כי על פי ההסדר ישולמו 2.4 מיליון ש"ח כבר במהלך השנה, 2013, ולאחר מכך ישולמו 400 אלף שקלים מדי שנה במשך ארבע שנים.

במשרד המשפטים הבהירו כי "בתום המו"מ הגיעו הצדדים להסדר פשרה, במסגרתו הסכימה המדינה לשלם למשפחת המנוח סכום של ארבעה מיליון שקל. הסכמת המדינה ניתנה לפנים משורת הדין ומבלי להודות בטענות שהועלו נגדה". כמו כן מדגישים בפרקליטות כי "הסיבה שבגללה הסכימה המדינה לשלם סכום זה נבעה מרצונה להימנע מקיום דיון בבית משפט, שכן במהלכו עלולים היו להתפרסם ברבים פרטים שפרסומם עלול לגרום נזק ממשי לביטחון המדינה. דיווח בנושא זה נמסר לוועדת המשנה למודיעין ולשירותים חשאיים של הכנסת".

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן