Skip to content

צבא הפיליפינים צר על מורדים מוסלמים ואלפי תושבים נמלטים

לפחות תשעה בני אדם נהרגו מאז ראשית הקרבות ביום שני בעיר זמבואנגה שבאי מינדנאו
פחות מדקהזמן קריאה: דקות
פיליפינים ומלזיה
פיליפינים ומלזיה

החזית לשחרור מורו (MNLF) השתלטה על חלקים מהעיר זמבואנגה שבאי מינדנאו בפיליפינים ואנשיה מתבצרים בהם. רוב הטיסות והפלגות המעבורות הופסקו, וגם לימודים לא מתקיימים בעיר.

על פי הדיווחים, לפחות תשעה בני אדם נהרגו מאז ראשית הקרבות ביום שני בעיר. המורדים נמצאים בכמה כפרים, הם מחזיקים בני ערובה והעלו באש כמה בתים. אלפי תושבים נמלטו מהעיר ולפחות 13,000 מצאו מקלט באצטדיון הספורט העירוני של זמבואנגה.

"אנו עושים כמיטב יכולתנו לספק להם שירותים מינימליים", אמרה העובדת הסוציאלית, בת' די, אך במקום יש רק ארבעה תאי שירותים ניידים. תושבים אחרים מצאו מקלט בכנסיות ובבתי ספר. נשיא המדינה שיגר את שר הרווחה לאזור כדי לארגן את הסיוע לתושבים.

על פי דיווחים המורדים מחזיקים כמה אזרחים כ"מגנים אנושיים", אך מספרם אינו ברור. ראש עיריית זמבואנגה, מריה איזבל קלימאצ'ו, אמרה שמדובר בכמאה אזרחים וכי "נמשכים המאמצים לשאת ולתת עם חוטפיהם". קודם לכן היא אמרה שהמורדים תובעים תיווך של הקהילייה הבינלאומית.

שר הפנים הפיליפיני אמר שאין כמעט פרטים על הנעשה במקום: "לא הצלחנו להיכנס, איש לא הצליח להיכנס לאזורים אלה", צוטט מאר רוחאס, "איש לא ספר את האנשים. רוב הפרטים הידועים מגיעים מהתקשורת. יחידות המודיעין של הצבא והמשטרה מנסות לוודא אותם". אנשי חזית השחרור הגיעו אל העיר בסירות ביום שני בבוקר בכוונה להניף את דגלם מעל בית עיריית זמבואנגה.

החזית לשחרור מורו נוסדה בשנת 1971 על ידי נור מיסוארי, כדי להקים בדרום הפיליפינים מדינה אסלאמית עצמאית. בשנת 1996 החזית חתמה על הסכם שלום עם ממשלת המדינה. אבל מיסוארי טוען שהסיעה שלו מקופחת בדיונים על הסכם שלום שהממשלה מנהלת עכשיו עם סיעה אסלאמית אחרת, חזית השחרור האסלאמית של מורו. בחודש שעבר הוא הכריז על מדינה מוסלמית עצמאית בדרום הפיליפינים. מכל מקום, דבר לא נשמע ממנו בימים האחרונים ומקום הימצאו אינו ידוע.

 

2 Comments

  1. צדוק התקוה
    12 בספטמבר 2013 @ 18:51

    לא ידעתי שבפיליפינים המוסלמים גם שם מתעסקים בטרור חשבתי שרק היהודים הם הבעיה של המוסלמים מוזר

    • נסים לוי
      13 בספטמבר 2013 @ 10:02

      אלה מוסלמים שעניין ישראל והיהודים לא מעניין אותם. לידיעתך בתקופה הטרום ספרדית רוב הפיליפינים היו מוסלמים או פגנים. ולכן המוסלמים רואים לפחות באי מינדנאו שטח מוסלמי.
      המוסלמים כעת ברוב הפילפינים מהווים מיעוט , (למעט מינדנאו ,שם הם רוב) מעורים בקרב הנוצרים ומנהלים בד"כ חיים שקטים ללא הפרעות. מקובל מידי פעם לראות משפחה פיליפינית מוסלמית בסניף מקדונלד או דומה כשהנשים עם מטפחת ראש והגברים סוג של גלבייה.

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן