Skip to content

מחזירים יהודים לדרום תל אביב – נוסח חדש של התנחלות

בהמשך לניסיון של מפלגת הבית היהודי להתנחל בלבבות של כלל תושבי המדינה, הוקמה שלוחה של ישיבת הסדר בדרום תל אביב. סגן שר הדתות, הרב אלי בן-דהן: "במדינה דואגים למסתננים מאפריקה, במקום ליהודים. אנו מתגייסים להחזיר את היהודים לדרום תל אביב"
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

אתמול (יום שלישי), נערך בשכונות דרום תל אביב סיור בו השתתפו סגן השר לשירותי דת הרב אלי בן-דהן, יו"ר "זהות" איתי גרנק, וחברי ההנהגה הצעירה של הבית היהודי. האירוע המרכזי של הסיור היה הסרת הלוט משלט הכניסה לשלוחה החדשה של ישיבת ההסדר "שדרות" בשכונת נווה שאנן.

לדברי סגן השר לשירותי דת, הרב אלי בן דהן, הוא יצא לסיור במטרה להשיב פעילות יהודית לבתי הכנסת בדרום תל אביב. זאת, בעקבות פנייתה של ההנהגה הצעירה של מפלגת הבית היהודי אל סגן השר בנוגע למצב הקשה של בתי הכנסת בדרום תל אביב. במהלך הסיור צפה הרב במתרחש במוסדות הדתיים בשכונות שפירא ונווה שאנן ונפגש עם התושבים והפעילים המקומיים. חלק מבתי הכנסת מוזנחים, מספר המתפללים בהם מועט וחלקם הוטו לשימושים אחרים.

איתי גרנק, מנכ"ל "זהות" – איגוד המרכזים לזהות יהודית, שהדריך את הסיור, הגדיר את המטרות של הפעילות: "המשימה העיקרית שעומדת לנגד עיננו כוללת את הדאגה לזהות היהודית, שיפור הנראות והחינוך לערכים של הילדים והנוער בדרום תל אביב ויפו. יש לשים לב כי למרות הקשיים הרבים, הציונות הדתית בדרום תל אביב ויפו מובילה מהפכה משמעותית באזור".

ישיבת ההסדר בשדרות פותחת שלוחה בדרום תל אביב
ישיבת ההסדר בשדרות פותחת שלוחה בדרום תל אביב

הסיור נחתם בבית הכנסת מרמורוש בנווה שאנן, שם הוסר הלוט משלט הכניסה של ישיבת ההסדר, שקיימה אמש אירוע סליחות מרכזי במקום. יחד עם הישיבה יוקם, בשיתוף המועצה הדתית תל-אביב, גם מכון משפט לעם שיתפקד כבית דין לממונות ומרכז חינוכי לתלמידי האזור. "בזמן שעולם התורה מותקף יש עניין גדול לבית המדרש לקחת משימות חברתיות לטובת הציבור הישראלי", אמר הרב אריאל בראלי, ראש מכון משפט לעם. "כעת עלינו לבוא ולחזק את התושבים היהודים בדרום תל אביב ולעשות צדק חברתי עם מי שנשכח בחצר האחורית של מדינת ישראל".

"אנחנו חייבים להתגייס כדי להחזיר את היהודים לדרום תל אביב." אמר בתום הסיור סגן השר הרב אלי בן-דהן. "לא יכול להיות שתהיה דאגה קודמת למסתננים מאפריקה בעוד ליהודים לא דואגים. צריך להחזיר את בתי הכנסיות לידי הבעלים שלהם, לשפץ אותם ולהחיות אותם מחדש. יש כאן פעילות אדירה של אנשי הציונות הדתית שהקימו את הגרעין בשכונת שפירא ומקימים כאן ישיבת הסדר בעזרת ה'". את הסיור חתם סגן השר בפנייה לציבור: "אני קורא לכל צעיר לבוא לגור כאן ולחדש את המרכזים הרוחניים של המקום".

מההנהגה הצעירה של הבית היהודי נמסר: "אנו שמחים שהנושא הכאוב של דרום תל אביב עולה למודעות ואנו מאמינים שבכוחות משותפים של חברי ההנהגה עם חברי הכנסת של הבית היהודי נצליח להוביל שינוי משמעותי בדרום תל אביב".

 

2 Comments

  1. מנצל
    12 בספטמבר 2013 @ 12:05

    עכשיו כשהבריונים של המפד"ל בדרך להתנחל פה בדרום ת"א אני חושש שהמקום באמת יהפוך לאלים ובלתי נסבל למחיה

    • צדוק התקוה
      12 בספטמבר 2013 @ 18:49

      וכנופיות המסתננים האלימות העושים שמות בשכונות גניבות רצח אונס הצקה לנשים ובנות לא מדאיגות אותך? אם יהודים "חוזרים" לדרום תל אביב נקראת נוסח התנחלות חדשה אז כנראה לחלק קטן מהציבור הישראלי יש בעיה רצנית

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן