Skip to content

עיר הקודש ביום חול

עיריית ירושלים חנכה תערוכת רחוב של תמונות אינסטגרם שצילמו תושבי העיר ומציגות את חיי היומיום שלהם, ולא ירושלים הקלאסית, כפי שהיא מצטיירת בדרך כלל בתמונות. הצילומים הזוכים נבחרו מתוך למעלה מ-3,000 צילומים ששיתפו התושבים
פחות מדקהזמן קריאה: דקות
העיריה החליטה להדפיס את כל התמונות הזוכות, להציבן על עמודי תאורה במדרחוב ש"ץ ולהפוך את הפעילות לתערוכת אינסטגרם של ממש. (צילום: פלאש 90)
העיריה החליטה להדפיס את כל התמונות הזוכות, להציבן על עמודי תאורה במדרחוב ש"ץ ולהפוך את הפעילות לתערוכת אינסטגרם של ממש. (צילום: פלאש 90)

עיריית ירושלים חנכה השבוע את תערוכת האינסטגרם הראשונה בעיר. בתערוכה, שנקראת #jerusalem24_7, הוגדלו ונתלו על עמודי התאורה במדרחוב ש"ץ במרכז העיר תמונותיהם של 18 צלמי אינסטגרם ירושלמים.

התמונות הזוכות נבחרו מתוך למעלה מ-3,000 תמונות ששיתפו תושבי העיר בדפי הפייסבוק והאינסטגרם של העירייה. התמונות תישארנה תלויות ברחוב עד אחרי החגים.

צלמי האינסטגרם הירושלמים, על רקע תמונותיהם במדרחוב ש"ץ. (צילום: פלאש 90)
צלמי האינסטגרם הירושלמים, על רקע תמונותיהם במדרחוב ש"ץ. (צילום: פלאש 90)

לקראת הקיץ, החלה העירייה בפעילות אינסטגרם בדף הפייסבוק שלה, במסגרתה התבקשו אוהדי העמוד לצלם תמונות ירושלמיות לפי נושא (למשל: המבנה הכי יפה, תמונת השוק היפה ביותר, חיי לילה ועוד), ולהעלות לפלטפורמות העירייה במדיה החברתית, דרך האינסטגרם או דרך הפייסבוק. אחת לשבוע, בחר צוות שיפוט מיוחד שמינה אגף האמנויות בעירייה, את התמונה המנצחת השבועית והוענק לגולש/ת שצילם/ה אותה פרס קטן.

התחרות זכתה להצלחה גדולה ולפידבקים חיוביים בפייסבוק ובאינסטגרם. במהלך 67 ימים שהתחרות היתה באוויר בדף הפייסבוק העירוני, העלו הגולשים, לרוב דרך האינסטגרם, למעלה מ-3000 תמונות של העיר ירושלים, מתוכן נבחרו 18 התמונות המנצחות.

גן עדן לכל צלם מקצועי וחובב

תוך כדי התחרות, החליטה העירייה להרחיב את הפעילות ולתת לה ביטוי במרחב הציבורי של העיר. כך הוחלט להדפיס את כל התמונות הזוכות, להציבן על עמודי תאורה במדרחוב ש"ץ ולהפוך את הפעילות לתערוכת אינסטגרם של ממש.

התמונות הוגדלו לגודל 50X50 ס"מ, ובמסגרת של כל אחת מהן צוין המקום בו צולמה התמונה, ניתן קרדיט לצלם ושותפו פרטיו המזהים ברשת האינסטגרם.

ראש העיר ירושלים, ניר ברקת, אמר בחנוכת התערוכה כי "ירושלים היא העיר שמצטלמת הכי יפה בעולם ומהווה גן עדן לכל צלם מקצועי וחובב, במיוחד בעידן האינסטגרם, בו כל תושב יכול לצלם תמונה ירושלמית בטלפון הסלולרי שתגיע למיליוני צופים בכל העולם. החלטנו לתת רוח גבית לצלמים ולפרסם את התמונות גם מחוץ לאינטרנט, ברחובות מרכז העיר, ואין הערכה ציבורית ראויה מזו. התחרות תהפוך למסורת", הבטיח ברקת.

יואב קורן, מנהל דף הפייסבוק העירוני, אמר כי "מטרת הפרויקט היתה להציג את חיי היומיום שלנו, התושבים שחיים כאן, ולא שוב את ירושלים הקלאסית, כפי שהיא מצטיירת בדרך כלל בתמונות. בבחירת התמונות המנצחות, לקחנו בחשבון זוויות צילום יומיומיות ויצירתיות, שכל ירושלמי יזדהה איתן בקלות".

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן