Skip to content

הגבר הקשיש ביותר בעולם מת בגיל 112

בחודש יוני השנה מת ג'ירואמון קימורה, מיפן, בגיל 116
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

סלוסטיאנו סאנצ'ז-בלאסקז, מי שנחשב לגבר הזקן בעולם בחודשים האחרונים, הלך לעולמו שלשום בגיל המופלג של 112 שנה. הוא מת בבית אבות בגראנד איילנד שבמדינת ניו יורק. על כך דיווח רוברט יאנג, יועץ בכיר לגרונטולוגיה לספר השיאים של גינס

סאנצ'ז-בלאסקז הפך לגבר הזקן בעולם ב-12 ביוני השנה, לאחר מותו של היפני ג'ירואמון קימורה בגיל 116. הוא נולד ב-8 ביוני 1901 בכפר הספרדי אל טחאדו דה בחאר, ונודע בסביבתו ככנגן מוכשר בנגינה על בדולזאינה, כלי נשיפה בעל קנה כפול שבו נהג לנגן בחתונות ובאירועים חגיגיי אחרי בכפר.

בגיל 17 עבר סלוסטיאנו, אחיו וקבוצה של חברים, לקובה, בה עבדו בשדות קנה הסוכר. ב-1920 היגר לארצות הברית ועבד במכרות הפחם שבמחוז לינץ' בקנטאקי. מאוחר יותר התגורר באזור ניאגרה פולס שבצפון מדינת ניו יורק, שם עבד בענף הבנייה ובתנורים לתעשייה. הוא נישא לאשתו פרל ב-1934, ונולדו להם בן ובת.

בהודעה שפורסמה על ידי ספר השיאים של גינס נאמר כי סאנצ'ז-בלאסקז, שכונה בפי חבריו "שורטי", אמר כי הוא חש מוחמא בשל תשומת הלב הבינלאומית לה זכה, אך אמר כי אינו מרגיש שהשיג משהו מיוחד רק משום שזכה לחיים ארוכים יותר משל רוב בני האנוש. "הוא אומר, 'אני אדם זקן ובואו נשאיר את זה כך'", סיפרה ביתו בת ה-69, איירין ג'ונסון, לפני זמן מה. סאנצ'ז-בלאסקז התגורר בחברת ביתו מאז מתה אשתו ב-1988. ב-2007 עבר לבית אבות בגראנד איילנד.

סאנצ'ז-בלאסקז ייחס את אריכות ימיו לכך שמדי יום אכל בננה אחת ונטל שש טבליות אנאסין.

1 Comment

  1. צדוק התקוה
    16 בספטמבר 2013 @ 19:48

    נו אין לו מזל אם היה יהודי יכל לחיות עוד שמונה שניים

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן