Skip to content

חג סוכות: אם אתה לא פסטיבל, אתה לא קיים

אין מצב שבסוכות תצאו מהבית ולא תיתקלו באיזה פסטיבל: מפסטיבל הסרטים בחיפה עד הפסטיבל לתיאטרון אחר בעכו; מפסטיבל מספרי סיפורים בגבעתיים עד פסטיבל התמר בים המלח; מפסטיבל מחול בת"א עד פסטיבל שאנטי במדבר. ענת מנדל ריכזה את הפסטיבלים הבולטים בחג
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

ימי חג הסוכות מזמנים לנו שפע של אירועים ופסטיבלים מסוגים שונים ומשונים הפזורים לאורכה ולרוחבה של ישראל. אין מצב שבחג הסוכות תשע"ד תוציאו את הרגל מסף ביתכם ולא תיתקלו באיזה פסטיבל. כמה רחוק שתיסעו, לא תוכלו להימלט מהילולת פסטיבל כזה או אחר. מרבית הפסטיבלים מתאימים לבילוי בהרכב משפחתי וחלקם יכולים להוות אתנחתא חד יומית או רב יומית למבוגרים ו/או לילדים. ריכזנו עבורכם את הפסטיבלים הבולטים:

פסטיבל הסרטים הבינלאומי בחיפה

פסטיבל הסרטים מתקיים בחיפה, מה-19 בחודש ובמשך כל ימי החג, והקרנות הסרטים פזורות במספר אתרים בעיר, מבוקר עד ערב: באודיטוריום, בסינמטק, מוזיאון טיקוטין, מרכז קריגר, סינקופה ועוד. בסך הכל צפויים להגיע אלפי מבקרים, שיצפו בכ-280 סרטים מכל העולם, כולל כ-70 סרטים חדשים. את הפסטיבל יפתח הסרט הישראלי "כנס העתידנים" של ארי פולמן ויחתום אותו סרט המדע בדיוני "כוח משיכה" בהשתתפות ג'ורג' קלוני וסנדרה בולוק.

ברוח הפלורליזם והשאיפה לשלום. "בית לחם" בפסטיבל חיפה. צילום: ורד אדיר

התוכנית האמנותית של הפסטיבל עשויה, לפי הצהרת מארגניו, ברוח הפלורליזם והשאיפה לשלום. הסרטים, מכ-40 מדינות, ברובם זוכי פרסים ונבחרי פסטיבלים מוכרים בעולם. כ-300 יוצרים ואורחים מחו"ל יתקבצו ויהיו זמינים לשיחות עם הקהל לאחר הסרטים. בגן הפסטיבל יתקיימו קבלות פנים, כיתות אמן, כנסים ודיונים קולנועיים.

"כנס העתידנים": השחקנית רובין רייט והבמאי ארי פולמן. צילום: ברידג'יט פולמן

במהלך הפסטיבל יתקיימו בחיפה אירועי חוצות ואירועי קולנוע וטלוויזיה מיוחדים כגון: הופעות של מוזיקה חיה, סרטים תחת כיפת השמיים בגן האם, שוק אמנים בגן מאנייה שוחט, כנס פיצ'ינג  בינלאומי לפיתוח דרמות טלוויזיה וסרטי קולנוע, ועוד. גם בתי הקפה לאורך רכס הכרמל ובמרכזו משתתפים ברוח הפסטיבל, פתוחים עד השעות הקטנות של הלילה ומשתתפים ב"צובחוץ" מסיבת הרחוב של חיפה.

 אז אם אתם אוהבים את חיפה ו/או קולנוע ו/או מסיבות רחוב, זה המקום בשבילכם. 19-28 בספטמבר. מדריך לסרטי הפסטיבל והמלצות מה כדאי לראות – לחצ/י על הלינק:

http://megafon-news.co.il/asys/archives/175556

פסטיבל עכו לתיאטרון ישראלי אחר

בכל שנה, מזה 34 שנים, עוטפת עכו חג לכבוד הפסטיבל, שהפך להיות אחד מאירועי התרבות המובילים בסוכות. עכו, עיר נמל מנומנמת בדרך כלל, מתעוררת לחיים כאשר באולמות האבירים מתקיימות רוב ההצגות, ובין הסמטאות הקסומות מתקיימים אירועי רחוב שונים בהם מופעים קומיים, מופעי קרקס, אקרובטיקה ולהטוטנות מרחבי העולם, תיאטרון בובות, פסלים חיים, מופעי מחול ועוד.

על הדשא המרכזי מופעי מוזיקה בכל מיני קולות, ובלב העיר יריד אמנויות ופאנלים חברתיים ותרבותיים. כל זה, בשילוב המורשת ההיסטורית של העיר המפגישה דתות ותרבויות שונות, מהווים תפאורה לדבר האמיתי: תיאטרון ישראלי אחר. או כזה שאמור להיות אחר – נועז, בועט והכי לא מיינסטרים.

פסטיבל עכו מהווה במה ייחודית ליוצרים מקוריים המשקפים קולות חדשים בעולם התיאטרון. כפי שאומר המנהל האמנותי של הפסטיבל, גיל אלון: "הפסטיבל הוא מסע אל תוך עולמם ונשמתם של היוצרים. כל עולם של כל יוצר הוא עשיר ומלא רבדים ומשקף מצב חברתי, תרבותי ואנושי. השנה מוגשות היצירות מתוך אמונה שמה שנגע בליבנו ייגע גם בלב הקהל."

עולם פנימי עשיר. "חוצבמה" בפסטיבל עכו. צילום: סיגל שגב, עיבוד תמונה: זהר רון

11 הצגות נבחרו השנה על ידי ההנהלה האמנותית של הפסטיבל ויעלו בבכורה בעכו, כולן עוסקות בנושאים אקטואליים ובחיים עצמם:

"פפפפפפפ" מפקד צוללת גרעינית יוצא להפגיז את איראן; "ספר הפנים שלי" על מערכות יחסים בפייסבוק; "תג מחיר" על ניסיון פיגוע במסגד אל אקצה ותוצאותיו; "סתיו" על אהבה בשלישיה ומס הכנסה; "עיניים עצומות"  החיים כאודישן מתמשך וגבולות מטושטשים; "סיפור אגדה" קורותיה של דיוה מזדקנת ולא נואשת; "מקס" תמימות וקרקס ; "אורח זר" מותחן מסתורין בתוך המשפחה; "השולחן" סיפורה של ילדה, שירי נמלים ושולחן כתיבה ; "הזקן והקנרית" על מערכת יחסים בין ילדת רחוב בודדה וחבר זקן ; "חוצבמה" מסע אימה אינטראקטיבי אל השאול. עוד בפסטיבל: הצגות אורחות בעברית ובערבית.

אם אתם אוהבי תיאטרון ונכונים להתנסות בחוויות מסוג אחר, פסטיבל עכו עשוי לענות על ציפיותיכם.  21-24 בספטמבר.

פסטיבל מספרי סיפורים בגבעתיים

אין סוכות בלי יוסי אלפי ומספרי הסיפורים בתיאטרון גבעתיים. השנה חוגג  אלפי 20 שנות פסטיבל, וכמו בכל שנה יהיה ערב רב של סיפורים מפיהם של כ- 800 מספרים המגיעים מכל תחומי החיים והעיסוקים – שחקנים ואנשי תקשורת, עורכי דין ושופטים, חברי כנסת וחברי אקדמיה, סופרים ומשוררים. לכולם יש סיפורים בשבילכם בכל נושא ולכל מצב רגשי, פסטיבל של צחוק ודמע, שתמיד נוגע.

עשרת ימי הפסטיבל כוללים מספר אירועים, וביניהם הצדעה לגיבורי תרבות, הצגת סיפורי זוגיות והומור, אירועים היסטוריים, סיפורים מעולם הריגול והמודיעין, סיפורים מעולם הרפואה ומעולם הפשע והרמייה, סיפורי ערים וסיפורי צלילים.

אז מה הסיפור שלהם? משתתפי פסטיבל מספרי סיפורים. צילום: ג'ואי כהן

אחד האירועים הבולטים והמרגשים בעיני יהיה "והגדת לבנך" – פרויקט חדש שקרם עור וגידים במהלך השנה האחרונה ובו יסופרו סיפוריהן של עדות ישראל מארצות ערב ואיראן. הסיפורים יתארו מנקודת מבט אישית את קורותיהם של בני העדות הללו שקולם לא נשמע בדרך כלל והם לא מוכרים לקהל הרחב: סיפורי עלייה מרתקים, סיפורי רדיפה בארצות המוצא, סיפורי גבורה מסמרי שיער וסיפורים קטנים ואישיים שהפכו לקאלט.

אירועים נוספים בפסטיבל יוכיחו שהשד העדתי הפך לשדון חביב ומספר סיפורים מכל הצבעים והגוונים. נלמד על האימא היהודייה המגוננת ובכלל לא משנה אם היא "אמא פולניה, עיראקית או בינלאומית". בין האורחים באירוע הזה יהיו אסתר רוט שחמורוב ושפרה הורן עם "סיפורים מבית אימא בוכרית".

מתי סרי והאחים צנחני יספרו על "תימנים בירושלים". נועם גילאור ינחה ערב צבעוני עם מוזיקה פרסית – "הסוד הגדול ממשהד", שבו יסופר סיפורה של הקהילה היהודית בעיר משהד באיראן. עוד יהיו חפלה טורקית עם עליזה אביב, חני נחמיאס ושרי אלפי, הומאז' למוזיקה ייקית בהנחיית דוד ויצטום, חוויה מרוקנית בהשתתפות שלמה בר ועמיר פרץ, מופע סיפורים ושירים בניחוח בלקני עם עירית ענבי, חפלה מצרית עם יפה תוסיה כהן (בתה של פאיזה רושדי הזמרת הלאומית של מצרים), וחגיגה בולגרית משמחת עם אריה מוסקונה, אלברט כהן ועוד. ערב סיפורים ושירים בניחוח רומני יארח את סנדרה שדה, גבי שדה, יענקל'ה בודו, וגם את הגברת הראשונה של התיאטרון הרומני, מיה מורגנשטרן, בהנחיית יואל ריפל. עוד בפסטיבל: "הסטנדאפיסטים הם הילדים האובדים של מספרי הסיפורים" ובו ישתתפו סטנדאפיסטים מובילים – אלי ומריאנו, גורי אלפי, אורנה בנאי, אבי נוסבאום, קובי מימון, רמי ורד.

כל יום בפסטיבל אמור להיות מרגש ומצחיק. נותר לכם רק לבחור נכון.  19-28 בספטמבר.

פסטיבל התמר בים המלח

פסטיבל מוזיקה ותיק ומקסים בתפאורה הכי טבעית, במקום הכי נמוך בעולם. אלפי חוגגים צפויים להגיע למופעים מרהיבים של מיטב האמנים במוזיקה הישראלית, למשך 4 ימים. בתור בונוס מקבלים גם נופי טבע מרחיבי לב, תחושת חופש ואטרקציות איכותיות תחת כיפת השמיים.

מופע זריחה על המצדה. סחרוף ב"פסטיבל התמר". צילום: אופיר קינדלר

הפסטיבל יפתח בהיכל מצדה, אתר מופעים ייחודי בעולם כולו, ובו יופיעו ענקי התרבות שלנו, ביניהם עידן רייכל, החברים של נטאשה, שלום חנוך, אברהם טל ועוד. על פסגת המצדה בהיכל תרבות של הטבע, יתקיימו מופעי זריחה, שאין להם אח ורע והם שווים כל רגע. בין המופיעים – מוש בן ארי, ברי סחרוף, עברי לידר, שלומי שבן. בימי החג יתקיימו בקיבוץ עין גדי ובישובי כיכר סדום הופעות מדבריות של אמנים ידועים, ללא תשלום.

הפסטיבל הכי רומנטי עם תפאורה מנצחת. 21-25 בספטמבר.

פסטיבל קסם של מחול בסוזן דלל בתל-אביב

בחול המועד סוכות פותח מרכז סוזן דלל את שעריו ומקדיש את הבמה האיכותית לטובת הילדים. בפסטיבל – מופעי מחול לילדים בגילאים השונים ולכל המשפחה, בביצוע מיטב היוצרים: אנסמבל בת-שבע, ענבל פינטו ואבשלום פולק, רננה רז, להקת הפלמנקו הישראלית "compas" ועוד. בין המופעים: "איה פלוטו", "שמוליק קיפוד", "מעשה בחמישה בלונים".

קסם של מופעים בסוזן דלל. אנסמבל בת-שבע. צילום: דקלה

במקביל יתקיימו גם מופעי מחול תיאטרליים, סדנאות מחול למתעניינים, מופע מוזיקה יהודית, תיאטרון סיפור לפצפונים, תיאטרון בובות ומופעי חוצות. עוד יתקיימו ברחבה סדנאות יצירה, ופינות הפעלה.

זה המקום שלכם אם תרצו להעניק לילדים תרבות ואיכות מהשורה הראשונה. 21-23 בספטמבר.

 פסטיבל אבו גוש

אורחי הפסטיבל השנה הם שני הרכבים ידועים: אנסמבל סִירְבֶנְטֶס, שיעלה יצירות של באך, מנדלסון ואחרים; ואנסמבל הורטוס מוזיקוס, שחבריו יבצעו מוזיקה באסקית, שירים נפוליטניים ויצירות של מונטוורדי ורוסיני. במלאת מאה שנים להולדתו של סשה ארגוב ושנה למותו של חיים חפר יעלה הפסטיבל תוכנית משירי חפר שהולחנו על ידי ארגוב. עוד בפסטיבל: החמישייה הקולית מברלין תעלה את גרסתו של בובי מק'פרן לפרקי תהילים ואת שירי החיפושיות, מיסה קריאולה, שירי לורקה ופקו איבנז ועוד.

לאוהבי מוזיקה ונוף עוצר נשימה. 28-25 בספטמבר.

 ועוד פסטיבלים קטנים ומטריפים

פסטיבל פלאי המדע בגן המדע במכון ויצמן ברחובות, הכולל הפעלות והתנסויות, בתחומי המדעים כגון אקולוגיה, מים, דינוזאורים ועוד. פסטיבל צלילי ילדות בתיאטרון חולון, ובו שפע של הצגות ומופעים מוזיקליים כולל מופע של שרית חדד, קונצרטים וכיתות אמן. במתחם המדיטק בעיר יתקיימו סדנאות עיצוב, פעילויות קריקטורה וקומיקס, סדנת תיאטרון צלליות חגיגת "אריך קסטנר" ועוד.

פסטיבל קרקס ברחבי העיר מודיעין, הכולל  מופעי אקרובטיקה, אש ופנטומימה עם אמני קרקע מובילים מישראל ומהעולם. "פסטיבל תגליות" בגן הבוטני בגבעת רם בירושלים יארח סדנאות יצירה, רכבת פרחים וסיפורי תגליות בטבע בליווי מוזיקה חובקת עולם. ועוד בירושלים – פסטיבלים רבים ומגוונים וביניהם גם פסטיבל המשוררים "מטר על מטר" בעמק רפאים ובו 14 מופעים שונים בהובלת קבוצת המשוררים "כתובת".

פסטיבל זורבה באשרם במדבר – חגיגה של אהבה ברוח אושו. הכי שאנטי, תנועה, יוגה, מדיטציה ותרפיה, חוגגים את החופש ואת שמחת החיים. פסטיבל של שכרון חושים בארבעה ימים. חג שמח.

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן