Skip to content

מאסר עולם לצעיר שביצע "מעשים סדיסטים ואכזריים שאינם נתפסים"

התנהגות אכזרית וסדיסטית, מעשים בלתי נתפסים, אלה רק חלק ממילות התואר בהן ניסו השופטים לתאר את שאט הנפש ממעשיו הנוראים של אנדרי ליושצנקו, שרצח את את חברו. לאחר מכן התעלל שעות ארוכות באמו של החבר, הכה אותה, דקר אותה ואנס אותה שוב ושוב
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

התנהגות אכזרית וסדיסטית, מעשים בלתי נתפסים, אלה רק חלק ממילות התואר בהן ניסו השופטים לתאר את שאט הנפש ממעשיו הנוראים של אנדרי ליושצנקו, שרצח את את חברו. לאחר מכן התעלל שעות ארוכות באמו של החבר, הכה אותה, דקר אותה ואנס אותה שוב ושוב

מאת אבירם זינו

בית המשפט המחוזי מרכז גזר היום (ד, 2.2.2012) מאסר עולם ופיצוי של 200,000 שקלים על אנדרי ליושצנקו, תושב יבנה, שהורשע ב"מעשים סדיסטים ואכזריים שאינם נתפסים", כהגדרת השופטים. ליושצנקו רצח את חברו ואחר כך אנס והתעלל באכזריות רבה באמו בת ה- 56 של הנרצח, שמאז מתפקדת כרובוט.

השופטת רות לורך (צילום: אתר בתימ"ש)

ההרשעה מגוללת סיפור רצח ואונס אכזריים במיוחד. ליושצנקו הגיע ביום שבת, 2.1.10 לדירת חברו ס' בראשל"צ, סמוך לארבע ורבע לפנות בוקר, לאחר בילוי רווי אלכוהול. שניהם בסוף שנות העשרים לחייהם. השניים נפלו לישון וחצי שעה לאחר מכן התעורר ס' וביקש מחברו לעזוב את הדירה.

ליושצנקו לא אהב את הבקשה ובתגובה נתן לס' אגרוף, הפיל אותו על המיטה, ובאמצעות סכין שנטל מהמטבח דקר את ס' 12 דקירות: בבטן, בבית החזה ובעורף, עד שווידא כי הפסיק לנשום. לאחר מכן המשיך במסע האלימות. הוא ניגש לחדרה של אמו של ס' שישנה באותה עת. הוא העיר אותה בברוטליות, באיומי סכין ובמכות, הכריח אותה להתפשט ואנס אותה מספר פעמים משך כל אותו היום.

בשלב מסוים, כשהבחינה אמו של ס' בגופת בנה החלה לצרוח וליושנצקו הכה אותה בתגובה, דקר אותה בבטן והטיח את ראשה ברצפה. רק בבוקר שלמחרת, כשהבחינה אמו של ס' שליושצנקו נרדם, ניגשה לחדרו של בנה וגילתה שהוא ללא רוח חיים. היא החלה לצעוק לעבר הנאשם "רצחת אותו" והנאשם שב והפליא בה מכותיו והורה לה להיכנס לחדרה.

השופטת זהבה בוסתן. (צילום: אתר בתימ"ש)

ליושנצקו לא הסתפק ברצח ובאונס האכזרי וסמוך לשעה 10 דרש מאמו של ס' כסף למונית, תוך שהוא מורה לה כי אם תחקר במשטרה עליה לומר שהחבלות שעל גופה הן כתוצאה מנפילה במדרגות. הוא איים עליה שאם לא תעשה כן ירצח גם אותה. כתוצאה מאירועים אלה, אמו של ס' אושפזה בבית החולים ונזקקה לטיפולים רבים וביניהם לניתוח שכלל את כריתת הטחול.

השופטים כתבו על ההשלכות כלפי המתלוננת. "נסיבות האירוע, שהוא כה חריג, הפגישו את המתלוננת עם אכזריות וסדיסטיות שאינן נתפסות ופגעו בה במספר מישורים. מאז האירוע, היא מתפקדת כלפי חוץ כרובוט, מנסה לתפקד ולהעסיק את עצמה כדי להימנע, ככל האפשר ממחשבות ורגשות שעלולים לתפיסתה להביא להתמוטטותה". היא עצמה תארה את האירוע כ " סרט בלהות – לא מאחלת אותו לאויבים שלי".

השופט צבי אורי דותן

עוה"ד קרן בן מנחם מהפרקליטות אמרה כי "עובדות האירועים בתיק זה  בלתי נתפסות. הנאשם לא הסתפק "רק" בקטילת חיי המנוח, אלא  המשיך ופגע באמו תוך שהוא כולא אותה בביתה, אונס אותה, ומבצע בה מעשי סדום ואינוס מספר פעמים". 

עורכת דינו של הרוצח, טלי גוטליב אמרה בדיון כי "הנאשם רוצה ומבין שעליו לשאת בעונש על מעשיו. הנאשם הביע צער על מות חברו ולא הצליח לתפוס את מעשיו שלו. הנאשם לא חפץ במות חברו ולא חפץ לפגוע במתלוננת. הוא ביצע את המעשים כאשר היה תחת השפעת אלכוהול, ואילולא שתה לא היה מבצעם".

כאמור גזרו שפטי המחוזי מרכז השופטות רות לורך וזהבה בוסתן והשופט צבי דותן על  ליושנצקו מאסר עולם על הרצח, 12 שנות מאסר נוספות על העבירות השונות ופיצוי בגובה של 200 אלף שקלים. הוא הורשע ברצח, אינוס תוך שימוש בנשק קר, מעשה סדום תוך שימוש בנשק קר, כליאת שווא, חבלה בכוונה מחמירה, השמדת ראיה והדחה בחקירה.  

4 Comments

  1. ג'וני
    19 ביולי 2012 @ 18:43

    אני אישית הייתי מסטול מלא פעמים וכן הגעתי למצבים שלא ידעתי מה אני עושה זאת הרגשה כזאת…שכאילו מישהו או משהו משתלט עליי והייתי רדום ולא יכולתי להתנגד כל דבר נראה כדבר טוב ולא אכזרי צריכים לחוקק חוק על איסור אלכהול ולאשר למריחואנה שתיהיה חוקית מניסיון בחיים לא עיבדתי שליטה על עצמי ממריחואנה הייתי כל כך מרוכז ושלב ורגוע ושמח שלא עלה לי לראש להרים יד על מישהו אפילו לא אנשים שאני שונא פשוט הייתי מלא באהבה..אבל לעומת זאת אלכוהול…זה סיפור אחר לגמרי כאבי ראש הקעות דיכאון שנאת יתר הייתי עצבני ורציתי לרצוח מבלי סיבה לא שעשיתי את זה אני מטיבעי בן אדם אוהב וכשזה בא לאלימות אני תמיד נמנע ואלכוהול רק מגביר את זה אבל מריחואנה..פששש רק אהבה וחיבוקים ולא שנאת יתר ואלימות..מדינה אחלה אה? אני ממש מצטאר שאני חייב לראות כאלה מעשים בישראל בגלל אלכוהול ועוד בין חברים שזה בכלל לא נתפס..אין לי מילים על זה אני..פשוט לא יודע..בכל זאת..זאת רק דעתי

  2. שילב
    8 במאי 2012 @ 20:27

    לאנשים כאלו צריך לעשות מה שעושים לחיות המסכנות ככה אפשר לפתור שני בעיות במכה אחת..

  3. רונה
    28 בפברואר 2012 @ 20:07

    להגיד זה לא אני – זה האלכוהול, איזו תגובה נלעגת, מתועבת, של אדם שלא מסוגל לקחת אחריות על מעשיו. זה לא אני שתיתי?

  4. טובה אבן חן
    2 בפברואר 2012 @ 13:41

    שום עונש לא יכול לבטא את חומרת המעשה. לפחות, על השב"ס להחזיק את הרוצח בתוך הכלא לשארית חייו, בלי חופשות, הקלות או חנינות…

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן