Skip to content

ראלי ברסלאו בלקן 2013 – היום השני

צוות פוינטר עם רז והלל מסיימים את היום השני במקום הראשון וצוות קוקה-קולה זירו עם גל וקיד במקום ה-8. באופנוענים עומר שושני פורש לאחר פציעה
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

היום השני של ראלי ברסלאו בלקן נפתח בסערה – צוות פוינטר דוחף קדימה בכוח, מטפס לכיוון חבורת החוד, צוות קוקה קולה זירו משפר מיקומים, ואצל האופנוענים קצת פחות שמח, עם נפילה קשה של עומר שושני שבעקבותיה הוא מפונה לבית החולים ופורש מהראלי.

הסטייג' השני

אחרי מקצה הלילה המוצלח של היום הראשון, הצוותים הישראליים פותחים את היום עם הרבה מוטיבציה. גם השמש שיצאה הבוקר הבטיחה מזג אוויר וטמפרטורות ידידותיות בהרבה מהכפור של אתמול בלילה. היום מצפים להם 120 ק"מ שמחולקים לארבעה סטייג'ים, עם קטעי קישור ארוכים על כביש ביניהם. אחרי שצפינו בזינוק, אנחנו נדחסים לתוך הפרילנדר ויוצאים למירוץ משל עצמנו, להספיק לתפוס את הצוותים שלנו בסיום הסטייג' השני. הנוף ההררי-אלפיני הדרמטי מתחלף לגבעות רכות ומעוגלות יותר, מנוקדות בשדות וחורשות. גם קצת יותר חם כאן, ואת מקום השבילים מוצפי המים והבוץ תופסים האבק והפודרה – תנאים שמתחרים ישראליים מורגלים בהם.
צילום יח"צ

צוות פוינטר לא הפסיק לעקוף כל דבר שזז ומשפר מיקום. צוות קוקה קולה זירו סבל מ"גוף זר שחדר לתא המנוע וגרם לתפיסת רצועת המכלולים. גל שחם מצא עצמו לפתע ללא תיגבור להגה וללא טעינה מהאלטרנטור. קיד שבדק את הרכב גילה על ה"פולים" של משאבת ההגה והאלטרנטור סימני פגיעה וחיכוך של משהו שחדר לתא המנוע. כיבוי המנוע והתנעתו פתרו כבדרך נס את הבעיה, ואם אין בעיה, לפחות למראית עין – אז ממשיכים. בנוסף, סבל צוות קוקה קולה זירו ממיסב קצה במתלה האחורי שהתעייף ופיתח חופש מוגזם, ומכאן קצרה הדרך לרעשים לא נעימים ואף חשש להתפרקות המתלה, אבל החליטו לטפל בבעיה הזו בסוף היום, בנקודת הסיום.

בזינוק לסטייג' הרביעי השבילים מאובקים ומלאי באמפים. נסיעה מהירה כאן דורשת הרבה מאוד ריכוז ורוב הנהגים לא לוקחים סיכונים. ראשוני האופנוענים חולפים המכשולים במיומנות אולם צמד האופנוענים עומר שושני ודורון וינטר סבלו קשות מאופי הדרך הקשה ואיבדו את המקומות 4 ו-5 שמהם זינקו בבוקר.

הצהובה דוהרת (צילום יח"צ )

הבשורות הטובות היו של רז-הלל שהיו המהירים ביותר היום, ככל הנראה ניצחו בכל ארבעת הסטייג'ים, ורק ברבור בקטע הקישור על כביש גרם להם לאחר לזינוק בלא פחות מ-11 דקות!, וכך במקום לסיים את היום בראש הדירוג כאשר הם מובילים את הראלי, הם עלו רק למקום ה-5 או ה-6 (להערכתו של רז, עדיין אין תוצאות רשמיות). גם צוות קוקה קולה זירו, למרות התקלות הטכניות, עבר יום מוצלח בסך הכל וטיפס כמה מקומות בדירוג.

אבל הבשורה הקשה היא שהאופנוען עומר שושני נתקל בגזע עץ בולט שפגע בו בדיוק בחזה והעיף אותו מהאופנוע. עומר ,שרכב ללא "צבי צב" (שריון גוף) נפגע קשה, וכאשר חברו לרכיבה דורון וינטר חש שמשהו לא כשורה ושב על עקבותיו לחפש את עומר, הוא מצא אותו מוטל בצד השביל כשהוא מחוסר הכרה. עומר התעורר ופונה לבית החולים הקרוב וראלי ברסלאו-בלקן הסתיים מבחינתו. השמועות על מצבו הלא ברור פרחו מסביב ועוררו לא מעט היסטריה, אבל כולנו נשמנו לרווחה כאשר הגיעה הידיעה מבית החולים ששום עצם לא נשברה ושהבחור לא רק חי, אלא נמצא בהכרה ומצבו, יחסית לבומבה שחטף, בסה"כ טוב ממה שכולם חששו בתחילה. נכון לרגע כתיבת שורות אלה הוא אמור להשתחרר מבית החולים ולהצטרף אלינו, למרות שמבחינתו המירוץ הסתיים. וכל מה שנשאר זה רק לאחל לו רפואה שלמה.

התוצאות הסופיות לסוף היום השני :
צוות פוינטר 1 בסוף הסטייג' ו-5 בדירוג הכללי
צוות קוקה קולה זירו 8 בסוף הסטייג' ו- 14 בדירוג הכללי

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן