Skip to content

סופית: אלכסיס פעל לבדו – ורצח 13 איש

משטרת וושינגטון שללה את האפשרות שליורה מבסיס הצי בוושינגטון היו שותפים. מתברר כי ליורה עבר של שימוש לא-חוקי בנשק
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

13 הרוגים ושמונה פצועים. זהו המניין הסופי של קורבנות הטבח שביצע אהרון אלכסיס, עובד צבא שאינו חייל, בבסיס הצי שבוושינגטון. לאחר חילופי ירי שנמשכו שעות ארוכות, נורה אלכסיס למוות.

השלטונות האמריקניים אומרים כי אלכסיס, שהיה מוכר כמי שסובל מבעיות התנהגות, נכנס לבסיס הצי ביום שני בבוקר, ככל הנראה בעזרת תעודת זיהוי שהיתה שייכת לאדם אחר וסייעה לו לעבור את השמירה בשער. כשכבר היה בתוך המתחם, פנה היישר אל בניין 197, המשמש כמטה הפיקוד של מערך חיל הים. הוא החזיק בשלושה כלי נשק: רובה סער מסוג AR-15, אקדח ורובה ציד. הוא טיפס עד לקומה הרביעית של הבניין. בשעה שמונה ורבע בבוקר, פתח באש על עובדי הקפטריה של הבניין.

שוטרי הבירה ואנשי הביטחון של הבסיס הגיבו בירי לעברו של אלכסיס, והוא השיב אש. במשך השעתיים הבאות התנהלו חילופי ירי במקומות שונים ברחבי הבסיס, השסתיימו רק לאחר שאלכסיס נורה למוות. מפקדת המשטרה העירונית, קאת'י לאנייר, אמרה לכתבים כי לאחר בדיקה התברר שאלכסיס פעל לבדו, ושלא היו לו שום שותפים.

אלכסיס, יליד ניו יורק, היה באזור מגדלי התאומים בשעה ששני מטוסים חטופים התנגשו בהם בפיגוע הטרור הגדול ביותר בתולדות ארצות הברית. הוא השתתף במבצעי החילוץ במקום, אך הדבר השפיע עליו לרעה ובשנים הבאות סבל מטראומה מהאירוע. בשנת 2004 נעצר בסיאטל, לאחר שירה בצמיגי רכב שהיה שייך לפועלים שעמם הסתכסך. לשוטרים סיפר כי הוא סובל מהתפרצויות זעם. שש שנים מאוחר יותר נעצר לאחר שירה מנשקו אל דירת שכנתו, אך טען כי הכדור שנורה נפלט מנשקו שעה שניקה אותו.

הרקע הזה של אלכסיס לא הפריע לחיל הים לגייסו כאיש מילואים בשנת 2007. הוא שירת כחשמלאי מטוסים, ומ-2008 שירת במשך שלוש שנים בטייסת שהוצבה בפורט וורת' בטקסס. לא רק זאת, אלא שהוא נחשב למצטיין ואף עוטר במדליית השירות להגנה לאומית ובמדליה על מלחמתו בטרור. אבל בארבע השנים של אלכסיס בצבא "היו לו בעיות רציניות של התנהגות", על פי מקור אנונימי בצבא, והן הביאו לשחרורו מחיל הים ב-2011.

אחד הדברים שעוררו בהלה גדולה בוושינגטון אתמול היה הדיווח על ירי באזור הבית הלבן, מקום מעונו של נשיא ארצות הברית. ואולם, עד מהרה התברר כי לא היו אלה יריות, כי אם חזיזים שהוטלו לאזור. מי שזרק את החזיזים נעצר על ידי המשטרה.

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן