Skip to content

צה"ל הרג צעיר פלסטיני בעת מעצר בג'נין

כוח צה"ל גדול פשט הבוקר על ביתו של פעיל ג'יהאד פלסטיני במטרה לעוצרו, והרג אותו. בעוד דובר צה"ל מוסר כי הוא ניסה לברוח ונורה רק לאחר שהכוח הצבאי חש מאוים מירי לעברו, מפרסמת "וואפא" כי אחיו של ההרוג טוען שהוא הסתתר על גג ביתם ושם נורה. האח טוען כי לאחר שהוא נגרר שותת דם מביתו, […]
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

צעיר פלסטיני בן 22, נורה בידי חיילי צה"ל, נפצע קשה ומת מפצעיו הבוקר (שלישי), בעת שכוח צה"ל פשט על ביתו במחנה הפליטים בג'נין. גבר פלסטיני נוסף נורה, נפצע קל ופונה לבית החולים לקבלת טיפול.

אסלאם אל-טובאסי, ההרוג הפלסטיני (צילום: "מען")

דובר צה"ל מסר את גרסתו לאירוע: "במהלך פעילות לילית למעצר מבוקשים במחנה הפליטים ג'נין, נתקלו הכוחות בהתנגדות אלימה של פעילים פלסטיניים. ההתנגדות כללה ירי, השלכת רימונים מאולתרים ובקבוקי תבערה לעבר חיילי צה"ל. עקב כך, הגיבו הכוחות בירי לעבר פעיל מרכזי אשר נפצע באורח קל. הפעיל פונה על ידי כוח צבאי לקבלת טיפול רפואי בבית חולים בישראל".

באשר להרוג אומר דובר צה"ל כי "כמו כן, זוהה במהלך הפעילות מבוקש שהיה יעד מרכזי למעצר. לאחר שזוהה ניסה להימלט מן המקום, אך מאוחר יותר נלכד לאחר שבוצע ירי לעברו. המבוקש נפצע באורח קשה, פונה לקבלת טיפול רפואי ע"י כוח צבאי ובהמשך מת מפצעיו בבית חולים בישראל".

מבדיקה ראשונית של האירוע שערך צה"ל, עלה כי כוח מיחידה מובחרת הגיע בשש בבוקר לעצור פעיל ג'יהאד איסלמי במחנה הפליטים. לטענת צה"ל, ברח הפעיל מהבית שבו שהה בחסות הפרת סדר אלימה. החיילים רדפו אחריו ובמהלך המרדף נפתחה לעברם אש חיה. הכוח ספג בקבוקי תבערה, אבנים ורימונים מאולתרים, חש איום מכיוונו של הפעיל הבורח והשיב באש שממנה נפגע ונהרג המבוקש. פלסטיני נוסף נפצע קל כתוצאה מהירי ופונה לטיפול בישראל.

לפי דיווחי שתי סוכנויות ידיעות – "וואפא", סוכנות הידיעות הרשמית של הרשות הפלסטינית, ו"מען", סוכנות הידיעות הבינלאומית הפלסטינית – ההרוג הוא אסלאם חוסאם טובאסי (19), פעיל הג'יהאד האסלאמי שעבד בבית הדין של השריע האסלאמי בג'נין. הצעיר השני שנפצע קל ונעצר הוא מוחמד באסם עבדול לטיף אל-פאייד, בן 21.שתי הסוכנויות טוענות כי עוד 12 בני אדם נפצעו מירי חי ורימוני גז שנורו על ידי הכוח הצה"לי ובהם ילד בן 13 שנורה ברגלו ופונה לטיפול על ידי הסהר האדום.

צילומי הפעולה הלילה מדף פייסבוק של תושבים פלסטינים

בעוד דובר צה"ל מוסר כי בעת שהפלסטיני ניסה לברוח ולאחר שהכוח הצבאי חש מאויים רק אז הוא נורה, מפרסמת "וואפא" כי אחיו טוען שטובאסי הסתתר על גג ביתם שנפרץ באמצעות חומר נפץ ושם נורה. האח טוען כי לאחר שהוא נגרר שותת דם מביתו, הוא נורה פעם נוספת ברגלו מחוץ לביתם, רק אז הועלה על ג'יפ צבאי שלקח אותו לשטח ישראל. לשנים יש אח נוסף שמרצה 32 שנות מאסר בכלא הישראלי בגין פעילות חבלנית.

בצה"ל טוענים כי רמת האלימות מצד הפלסטינים עלתה מדרגה: "רק בשבוע שעבר לכד צה"ל מחבל שביצע ירי לעבר כוחות שאיבטחו את מתחם קבר יוסף, בעת שאיפשרו למתפללים להתפלל במקום. זאת לאחר שהתפתחה במקום הפרת סדר אלימה, במהלכה הגיב צה"ל באמצעים לפיזור הפגנות. גם במקרה הזה ניסה החשוד להימלט מן המקום, אך הוא נתפס לאחר שבוצע לעברו ירי, והועבר לטיפול בבית חולים בישראל".

 [related-posts]

 

 

 

2 Comments

  1. אורן ידידיה
    17 בספטמבר 2013 @ 23:12

    למי אתם מאמנים?
    לדובר צה"ל או לאח של המבוקש?
    לי זה ברור.

  2. אורן ידידיה
    17 בספטמבר 2013 @ 23:09

    למי מאמינים לדובר צה"ל או לאח של המבוקש?
    לי כמובן זה ברור שלדובר צה"ל יש יותר אמינות

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן