Skip to content

ניסיון שוד שפתח תיבת שרצים בניס

סטפן טורק, בעל חנות תכשיטים בניס, לא ידע שיום שישי ה-13 בספטמבר עומד להיות יום בעייתי. הוא גם לא תיאר לעצמו שימצא את עצמו גיבור לאומי כשגופת שודד לרגליו
פחות מדקהזמן קריאה: דקות
דף התמיכה - נכון להיום 1.6 מיליון איש

לכאורה עוד נסיון שוד רגיל בדרום צרפת. בחור בן 19 בסיוע בחור נוסף, נכנס חמוש לחנות תכשיטים בעיר ניס, לרוע מזלו שם נתקלו השניים בסטפן טורק בעל החנות בן ה-67. אחרי שהיכו אותו ודרשו ממנו לפתוח את הכספת ולתת להם את הכסף והתכשיטים ניסו השניים לחמוק מהמקום על קטנוע. המוכר המושפל, שכבר נשדד פעם אחת בשנה שעברה, לקח נשק, שהחזיק, ללא רשיון, ירה בשודדים הבורחים והרג אחד מהם.

כאן נכנסה המשטרה לעניין ועצרה את המוכר לחקירה ובכוונה להעמידו לדין על רצח והחזקת נשק שלא כחוק. אבל לצרפתים בכלל ולתושבי דרום צרפת וניס בפרט נמאס. הפשע חוגג ולאזרחים אין שום דרך חוקית להגן על עצמם. על פי החוקים הקיימים הרי שאין שום דרך לבעל חנות או דירה/בית להתגונן מפני גניבות/פריצות או מעשי שוד. למעשה אפילו גדר תייל על חומת בית פרטי אסור לשים שמא יפצע הפורץ.

תושבי העיר ניס כאחד ניצבים מאחורי התכשיטן, איגוד הסוחרים איחד שורות גם הוא ויצא להפגנת מחאה וסגירת חנויות וולונטרית לאות מחאה, שרובם המכריע של סוחרי העיר נענו לה.

במקביל הוקמה קבוצת פייסבוק לתמיכה בסטפן טורק. שתוך 24 שעות אספה 200 אלף תומכים והיום,ארבעה ימים מאוחר יותר המספר עומד על מיליון ושש מאות אלף איש, מה שאומר שהתמיכה במר טורק כבר מזמן חצתה את גבולות העיר ניס ואת דרום צרפת.

על רשת האינטרנט המהומה גדולה והקולות אחידים, "לשחרר את המוכר", "הוא ביצע את המוטל עליו", "הגנה עצמית" וכיו"ב. אחיו של השודד ההרוג, שכבר נמצא אשם יותר מפעם אחת בין היתר גם בבית הדין לנוער, אמר בראיון לטלוויזיה כי בעל החנות ירה באחיו בגב כמו בארנבת והוא רוצה שירקב בכלא כל חייו.

מבחינת החוק היבש כמובן שאין מדובר בהגנה עצמית אם כי יתכן שבית המשפט יקח בחשבון שהאיש כבר נשדד בעבר, וכמו שמעיד בנו, שכל בוקר הוא פותח את החנות בתחושת פחד. אבל הבעיה האמיתית היא פוליטית. החוק היבש לחוד ותחושת חוסר הביטחון של כל תושבי צרפת נוכח אוזלת ידה של המשטרה מול החוקים המספקים הגנה מספקת לכל מי שחשקה נפשו לשדוד או לפרוץ באיומי נשק לכל מקום, ההיענות המסיבית על הפייסבוק וברשת בכלל היא דוגמא לבעייה רצינית שתיווצר לראת עירית ניס (ולא רק ניס) בבחירות המוניציפליות שיערכו בתחילת 2014. ההשלכות תהיינה משמעותייות, בעיקר בימים בהם החזית הלאומית של מרין לה פן מתחזקת באופן משמעותי ואפילו מפחיד, כשסעיף עיקרי במצע שלה הוא הביטחון האישי של הציבור.

 

2 Comments

  1. צדוק התקוה
    17 בספטמבר 2013 @ 19:10

    בעל העסק סובל מעודף ליברלזים שתומך בפושע ולא בקורבן שקיים במערכות המשפט בחלק ממדינות העולם

    • עמית מנדלזון
      17 בספטמבר 2013 @ 22:42

      אין דבר כזה עודף ליברליזם אבל כשבית המשפט מסורס והמשטרה מתבטלת התוצאה היא שלאזרחים אין הגנה זה נכון לכל מדינה

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן