Skip to content

פסטיבל ונציה בן 70: מוני מושונוב מספיד את הקולנוע

70 יוצרי סרטים מכל העולם חגגו את יום ההולדת ה-70 של פסטיבל ונציה - ויצרו סרטים קצרצרים. בין הבמאים: ברנרדו ברטולוצ'י, פול שריידר ואטום אגויאן - וגם שלושה ישראלים, ביניהם שמואל מעוז (זוכה פרס אריה הזהב בפסטיבל ונציה על הסרט "לבנון"), שיצר סרט פסימי על הקולנוע
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

70 יוצרי סרטים מכל העולם חגגו את יום ההולדת ה-70 של פסטיבל ונציה, שהסתיים השבוע. הבמאים השונים השתתפו במיזם "Future Reloaded", שבו הוזמנו ליצור סרט קצר בין 60 ל-90 שניות – בנושא חופשי.

בין הבמאים הידועים מהעולם שנענו להזמנה ויצרו סרטונים: ברנרדו ברטולוצ'י, פול שריידר, עבאס קיארוסטאמי, אטום אגויאן, ג'יימס פרנקו, קים קי-דוק, וולטר סיילס. כל הסרטים הוקרנו בחינם עבור הציבור ביום הראשון של הפסטיבל והצליחו לעורר סקרנות רבה תוך מחווה לעולם הקולנוע.

ימיו האחרונים של הקולנוע? מוני מושונוב בסרטו של שמואל מעוז "The End"

גם שלושה במאים ישראלים זכו להיכנס לרשימה המצומצמת של 70 הבמאים. הראשון שבהם הוא הבמאי שמואל מעוז (זוכה פרס אריה הזהב בפסטיבל ונציה עבור הסרט "לבנון" בשנת 2009), שיצר את הסרט הקצר "The End" בשיתוף הצלם אילן נחום ובכיכובו של מוני מושונוב.

הסרט, שזכה לתשומת לב רבה, רומז לימיו האחרונים של הקולנוע – בו הוא נושם את נשימתו האחרונה וגונח "רוזבאד" תחת שפתיו, כמעין מחווה לסרט "האזרח קיין" של אורסון וולס. צוות של רופאים ואחיות מנסים להצילו, ובסופו של דבר נותר כ"עוד" פריט אמנות במוזיאון. האם הקולנוע אכן מת?

יוצרת ישראלית נוספת שהצליחה להיכנס לרשימת ה-70 היא רמה בורשטיין ("למלא את החלל"), שיצרה את הסרט:

וגם הבמאי הישראלי עמוס גיתאי עם הסרט:

 

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן