Skip to content

נדחתה החלטה אנטי ישראלית בסבא"א

גם השנה דחתה הוועידה הכללית של סבא"א את הצעת ההחלטה הערבית האנטי ישראלית בנושא "יכולות הגרעין של ישראל"
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

הצעת החלטה אנטי ישראלית בנושא "יכולות הגרעין של ישראל", נדחתה ע"י הוועידה הכללית של הסוכנות הבינ"ל לאנרגיה אטומית (סבא"א). בראש משלחת ישראל לוועידה עמד ראש הוועדה לאנרגיה אטומית, ד"ר שאול חורב, ועמו נציגים של הוועדה לאנרגיה אטומית וומשרד החוץ.

כבשנים קודמות, ניסו מדינות ערב ואיראן לקדם על סדר יומה של הוועידה סעיפים אשר מטרתם לייחד לרעה את ישראל, ובעיקר תחת הכותרת: "יכולות הגרעין של ישראל״. גם השנה דחתה הוועידה הכללית של סבא"א את הצעת ההחלטה הערבית האנטי ישראלית. בוועדה לאנרגיה אטומית מציינים בסיפוק כי בכך, העבירה שוב הוועידה הכללית מסר ברור למדינות ערב, כי הסוכנות מסרבת לאמץ החלטות אשר כל ייעודן הינו ניגוח ובידוד מדינה אחת מסיבות פוליטיות. ״ישראל מקווה כי מדינות ערב, העומדות מאחורי הצעת ההחלטה שנדחתה, יבינו את חוסר התוחלת בהעדפת מהלכים חד צדדיים בארגונים בינ"ל על פני הידברות ישירה לקידום האינטרסים המשותפים באזור – ובפרט בנסיבות ההתפתחויות האזוריות האחרונות״, נאמר בהודעה שפרסמה הוועדה לאנרגיה אטומית.

עוד התקבלה בוועידה החלטה מסורתית בנושא "יישום פיקוח סבא"א במזה"ת". ישראל נמנעה בהצבעה על החלטה זו. ״ישראל מביעה תקווה כי בעתיד מדינות ערב תבחרנה בדרך של דיאלוג והידברות עם ישראל בנושאים אלה״.

כבכל שנה, נשא ד״ר חורב נאום מרכזי בוועידה. בנאומו התייחס חורב לחקירה המתמשכת של סבא"א באיראן וסוריה הנמצאות בהפרה חמורה של מחויבויותיהן על פי הסכמי הפיקוח עם סבא"א וחברותן באמנה למניעת הפצת נשק גרעיני (NPT), וכן למצב במזה"ת, בדגש על הנושא הסורי. כמו כן, התייחס ד"ר חורב לשיתוף הפעולה הטוב של ישראל עם סבא"א בהיבטי בטיחות גרעינית, ביטחון ויישומים גרעיניים למטרות שלום.

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן