Skip to content

הנשיא פרס: מקווה שאיראן משמיעה קול חדש

פרס אמר בוועידת יאלטה כי הוא מקווה שהסנקציות עושות את שלהן וכי על מנהיגי העולם לדעת כי לכל פשע העונש שלו
פחות מדקהזמן קריאה: דקות
yenukovitz peres
הנשיא ינוקוביץ (ימין) והנשיא פרס (צילום: דוברות בית הנשיא)

״אני מקווה כי שומעים קול חדש מכיוון איראן״, כך אמר נשיא המדינה, שמעון פרס, כאשר פתח את סבב הפגישות המדיניות במסגרת כינוס יאלטה בפגישת עבודה עם נשיא אוקראינה ויקטור ינוקוביץ. בפתח הפגישה התייחס נשיא המדינה להסכם פירוק הנשק הכימי בסוריה ואמר: "בעולם מתרחשים היום אירועים גדולים. המלחמה וההרג בסוריה, וכן הסוגיה האיראנית נוגעים לכל העולם ומהווים סכנה על צווארם של כל אזרחי העולם. אני מקווה כי ההסכם לסיום הנשק הכימי בסוריה ייושם בהצלחה והטרגדיה של טרור והרג ילדים תגיע לסיומה עד שנהיה עדים לפירוק כל הנשק הכימי".

הנשיא פרס המשיך ואמר: "אני מקווה כי אנו שומעים קול חדש מכיוון איראן, הסנקציות עושות את שלהן והן משפיעות גם על המנהיגות האיראנית. על מנהיגי העולם לדעת כי לכל פשע העונש שלו. אם נוכל להביא סוף להתגרענות האיראנית, ולתקן דברים בעולם ללא מלחמה זו האופציה העדיפה אך לכל פשע העונש שלו. העונש על פיתוח נשק גרעיני היום הוא סנקציות ואם הם יביאו לסיום פיתוח נשק גרעיני מה טוב, אך אם לא – ינקטו אמצעים אחרים. מי שמשתמש בטרור מסכן את מדינתו. אין דבר המסכן את המזרח התיכון יותר מאשר הטרור עצמו. הטרוריסטים הורסים מדינות וחוצים אותן. הם חילקו את הפלסטינים, את לבנון, סוריה, עיראק ותימן. כל המדינות ינקטו במוקדם או במאוחר את האמצעים הדרושים כדי למגר את הטרור במדינתם".

הנשיא הודה למארחו, נשיא אוקראינה, ואמר כי ישראל מעוניינת להעמיק את הקשרים עם אוקראינה: "היחסים בין ישראל לאוקראינה טובים מאד, אני מעריך את עמדתה של אוקראינה בנושאים הנוגעים לישראל, ומצפה לפגוש כאן את המנהיגות הנוכחית בכדי לראות כיצד ניתן לפתור סוגיות נוספת בחוכמה ובשלום". נשיא אוקראינה ינוקוביץ הודה לנשיא פרס על הדברים.

בהמשך היום עד לכניסת השבת צפוי נשיא המדינה לקיים פגישות נוספו עם הנשיאים ושרי החוץ המשתתפים בכנס ובהם טוני בלייר, ביל קלינטון, הילארי קלינטון, ניל פרגוסון, ונשיא פולין לשעבר אלכסנדר קוושנייבסקי.

 

2 Comments

  1. צדוק התקוה
    20 בספטמבר 2013 @ 20:13

    מזכיר את הבדיחה שפעם שמעתי מזרח תיכון חדש אשרי המאמין

  2. הניה
    20 בספטמבר 2013 @ 19:40

    הגיע הזמן שה"נשיא" שלנו, פרס, רודף הכותרות, יסתום את פיו ויתעסק רק בתפקידים השמורים לו כנשיא!!!

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן