Skip to content

יו"ר מרצ מבקשת לקיים דיון בהקמת רשות צנזורה עצמאית

זהבה גלאון כתבה ליו"ר ועדת חוץ וביטחון של הכנסת כי "שיקול דעת עצמאי של הצנזור ונטרול הלחצים המופעלים עליו הם תנאים חיוניים לקבלת החלטות מאוזנות וחפות משיקולים זרים"
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

יו"ר מרצ, זהבה גלאון, פנתה הבוקר ליו"ר ועדת חוץ וביטחון של הכנסת, אביגדור ליברמן, בבקשה לקיים דיון בנושא ניתוק הצנזורה הצבאית מידי משרד הביטחון והקמת רשות צנזורה עצמאית, בעקבות הפרסומים בתקשורת. 

גלאון (צילום: ציפי מנשה)
לפעול לניתוק הכפיפות של הצנזור. גלאון (צילום: ציפי מנשה)

גלאון כתבה לליברמן כי "השיוך הארגוני של הצנזור לצבא, והיותו כפוף למשרד הביטחון, מהווה פגיעה ביכולתו לפעול ולהפעיל שיקול דעת עצמאי. שיקול דעת עצמאי של הצנזור ונטרול הלחצים המופעלים עליו הם תנאים חיוניים לקבלת החלטות מאוזנות וחפות משיקולים זרים". 

גלאון הוסיפה: "לאור כפיפותו של הצנזור למערכת הביטחון, נוצרת ציפייה מצד מערכת הביטחון ומצד המערכת הפוליטית, שהצנזור ייצג אותם מול התקשורת. מצב זה, מהווה פגיעה אנושה בחופש הביטוי ובחופש העיתונות, כמו גם בזכותו של הציבור לדעת. לכן, יש לפעול לניתוק כפיפותו של הצנזור לצבא ולמשרד הביטחון, ולהקמת רשות צנזורה עצמאית וחופשיה מלחצים פוליטיים".

1 Comment

  1. צדוק התקוה
    22 בספטמבר 2013 @ 18:51

    גברת גלאון בארץ יש צנזורה? נו ברצינות הכל גלוי כאן במדינה כל פעולה צבאית מדווחת עוד לפני שהחיילים חזרו לבסיסי הברדאק חוגג במדינה צנזורה יש אולי כאשר אנשים כותבים תגובות

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן