Skip to content

נתניהו הורה לפעול לאלתר לאיכלוס בית המכפלה בחברון

בימין דורשים לבטל את שחרור המחבלים בעקבות הפיגועים. בנט שיגר מכתב לראש הממשלה בדרישה לדיון מחודש בנושא שחרור המחבלים עקב ארועי הטרור האחרונים: "בחסות חגיגות המשא ומתן הפך חג הסוכות לחג של דם ושל פגיעה בחיילי צה״ל". אורי אריאל: "עם ישראל מאס כבר בסיסמאות אחרי פיגועים"
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

ראש הממשלה בנימין נתניהו הורה הערב לפעול לאלתר לאיכלוס בית המכפלה בחברון. נתניהו: "מי שינסה לעקור אותנו מעיר אבותינו ישיג את ההפך. נמשיך ביד אחת להילחם בטרור ולפגוע במחבלים, ונמשיך ביד השניה לחזק את ההתיישבות".

השר וחבר הקבינט הבטחוני נפתלי בנט שיגר הערב מכתב לראש הממשלה בדרישה לדיון מחודש בנושא שחרור המחבלים עקב ארועי הטרור האחרונים. בנט אמר כי: "בחסות חגיגות המשא ומתן הפך חג הסוכות לחג של דם ושל פגיעה בחיילי צה״ל. מכיוון ששחרור המחבלים הוגדר מראש כתלוי במשא ומתן אין ספק שישנן לצערנו התפתחויות מאז תחילת המשא ומתן המחייבות את הממשלה לחשב את דרכה מחדש. התשובה לטרור צריכה להיות מלחמה ברוצחים ולא שיח עם מעודדי רוצחים". כמו כן פנה השר בנט למזכיר הממשלה, אביחי מנדלבליט, ועדכן אותו בפנייה.  

זירת הירי בחברון סמוך למערת המכפלה (צילום: ירח ראפ, סוכנות תצפית)
זירת הירי בחברון סמוך למערת המכפלה (צילום: ירח ראפ, סוכנות תצפית)

בתגובה לפיגוע הירי סמוך למערת המכפלה אמר השר אורי אריאל: "עם ישראל מאס כבר בסיסמאות אחרי פיגועים. בימים בהם הטרור חוזר להרים ראש אל מול חולשה מדינית צריך לחזור ולדרוש: תנו לצה״ל לנצח. הוא כבר הוכיח שהוא יודע לעשות זאת כאשר לא כובלים את ידיו".

אבי רואה, יו"ר מועצת יש״ע: "האירועים הרצחניים ביומיים האחרונים מעידים כי הפלסטינים מזהים חולשה במדיניות הממשלה ותולים תקווה בכך שהגברת הטרור תביא עוד תוצאות. עם ישראל לא מוכן לסבול שוב את תקופת אוסלו ושאר ימי המשא ומתן שהביאו גל טרור ו'קורבנות שלום'. על כל שרי הממשלה מוטלת האחריות להתעשת ולעצור מיד את השיחות עם הרשות הפלסטינית שמעודדת הסתה, ולבטל את ההחלטה על שחרור מחבלים נוספים".

תגובת ועד היישוב היהודי בחברון: "אנו כואבים את הפיגוע ושולחים תנחומים למשפחה. מדינת ישראל ידעה פיגועים בעבר וידעה גם להתגבר. עצרת החג ההמונית תתקיים כמתוכנן ותיוחד לאירוע התחזקות, התעצמות, שמחה ובניין. אנו קוראים לרבבות להגיע ללא חשש ולהוכיח שאנחנו לא נכנעים לטרור!".

ראשי תנועת נשים בירוק, יהודית קצובר ונדיה מטר, אמרו בתגובה לפיגוע בחברון  ולרצח החייל כי "בכל פעם שממשלת ישראל מדברת על 'שלום' – יהודים נרצחים. השלום בלתי אפשרי עם פרטנר רצחני שאינו מוכן לקבל את קיומנו במרחב, ולא חשוב באילו גבולות. על ממשלת ישראל להפסיק לבזבז זמן ואנרגיות על שיחות שלום מדומה שעולות לנו בדם יהודי יקר ולפנות לאלטרנטיבה היהודית-ציונית היחידה והיא החלת הריבונות הישראלית על מרחבי ארץ ישראל".

[related-posts]

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן