Skip to content

אסד: על ארה"ב, בריטניה וצרפת לחתום על טיוטת הסכם אי תקיפה

סוריה מילאה את חלקה בעסקה בין ארה"ב לרוסיה, אומר הנשיא הסורי, כעת על יתר החברות במועצת הביטחון לחתום על הסכם אי תקיפתה של סוריה כפי שהגישו רוסיה וסין למועצה
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

נשיא סוריה, בשאר אל אסד, תובע מצרפת, בריטניה וארה"ב, לחתום על טיוטת הסכם אי ההתקפה על סוריה כפי שגיבשו סין ורוסיה במסגרת מועצת הביטחון של האו"ם. לדבריו, סוריה מילאה את חלקה ומילאה אחר דרישות ארה"ב למסירת המידע על מאגרי הנשק הכימי בארצו, וכעת על חברות מועצת הביטחון לחתום על הסכם למניעת כל תקיפה צבאית של ארצו כפי שנכתב בטיוטה שהגישו רוסיה וסין למועצת הביטחון.

bashar el assad
בשאר אל אסאד בראיון בטלוויזיה הסינית CCTV (צילום מסך)

עם זאת, בפנים שלוות  ציין הנשיא הסורי לפני המראיינים שהוא לא חושש ומודאג מאפשרות תקיפה על ארצו. "אני ממש לא מודאג", אמר אסד בראיון שהעניק אמש (ראשון), לתחנת CCTV הסינית, "לא מודאג, היות שסוריה מילאה את התחייבויותיה על פי ההסכם שנחתם בין רוסיה לארה"ב, ואנו נכבד כל דבר שהסכמנו לעשותו. שנית, אני לא מודאג היות שרוסיה וסין נוטלות עמדה חיובית להבטיח ולמנוע במועצת הביטחון כל תירוץ לפעול צבאית נגד סוריה החופשית", אמר הנשיא הסורי.

"חשוב מכך, אני רוצה לומר כי לאחר הסכמתן (של חברות מועצת הביטחון) להסכם האמריקני – רוסי, צרפת, בריטניה וארה"ב פשוט מנסות להשיג לעצמן נצחונות במלחמה נגד איזה שהוא אויב דמיוני". אסד הסביר שמשום כך "סוריה לא צריכה להיות מודאגת לאחר מילוי חלקה בהסכם".

כשנשאל במסגרת הראיון שנערך בדמשק, בנוגע לכמויות הנשק הכימי שיש לסוריה, התחמק הנשיא הסורי מלנקוב במספרים אך אמר כי "זה טבעי שלסוריה שמייצרת במשך דורות נשק כימי, יהיו מאגרי נשק כימיים רבים במקומות שונים במדינה". הוא הרגיע והסביר כי המאגרים מאובטחים על ידי הצבא מכל ניסיון של  טרוריסטים שמבקשים להגיע ולהשיג לעצמם את הנשק הזה. הראיון נערך במכוון לאחר שסוריה מסרה בסוף השבוע שעבר לידי מועצת הביטחון של האו"ם את רשימת המצאי של ארסנל הנשק הכימי ברשותה, כפי שנדרשה בהסכם הרוסי אמריקאי. על פי ההסכם סוריה חייבת להשמיד את כל ארסנל הנשק הזה עד אמצע השנה הבאה על אדמתה, או למסרו להשמדה בידי מדינה אחרת. אסד ציין בפני העיתונאים הסינים כי חמושים עלולים לנסות לעכב כניסה של כוחות האו"ם למקומות אפסון וייצור הנשק הכימי, ואמר כי "אנחנו יודעים שטרוריסטים הפועלים בהוראת מדינות אחרות, ינסו לעכב ולמנוע מבעד סוריה לקיים את חלקה בהסכם על מנת שהאשמה לאי מילוי ההסכם תיפול על סוריה".

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן