Skip to content

ביה"ד לעבודה אסר על עובדי הנמלים לשבות בתום חול המועד

בדיון שנערך היום הוקיעו השופטים את התנהגות העובדים בבית המשפט דיון הקודם: "ראשית לכל דבר מצאנו מקום לשוב ולהדגיש כי בית הדין רואה בחומרה רבה את התנהגותם שלוחת הרסן של עובדי הנמל". נקבע כי על הצדדים לסכסוך להידבר ביניהם לאלתר, בכל הנוגע להשלכות החלטת הממשלה על הקמת נמלים פרטיים לגבי זכויותיהם וביטחונם התעסוקתי של עובדי […]
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

בית הדין הארצי לעבודה אסר היום בצהריים (שני) על עובדי הנמלים וההסתדרות להשבית את הנמלים, כפי שתכננו מייד לאחר תום חול המועד סוכות. הרכב השופטים שכלל את סגן הנשיאה יגאל פליטמן, השופט עמירםרבינוביץ והשופטת לאה גליקסמן, הורה לעובדים שימשיכו בעבודתם כרגיל כל עוד לא ניתנה החלטה אחרת. על פי ההחלטה יתכנס בית הדין לעבודה ב-10 בחודש הבא ועד אז יעדכנו אותו הצדדים, המדינה והעובדים על מהלך הדיונים ביניהם. "כל עוד לא ניתנה החלטה אחרת", פסקו השופטים, יעמוד הצו שניתן ב-29 ביולי השנה, לפיו נאסר על העובדים לשבות.

נמל חיפה בצילום אוויר (צילום: דוברות נמל חיפה)
נמל חיפה בצילום אוויר (צילום: דוברות נמל חיפה)

בפתח דבריהם ציינו השופטים כי "ראשית לכל דבר מצאנו מקום לשוב ולהדגיש כי בית הדין רואה בחומרה רבה את התנהגותם שלוחת הרסן של עובדי הנמל שהיו נוכחים במהלך הדיון ביום 03.09.2013. התנהגות פסולה זו ראויה לגינוי ומקומה לא יכירנו באולם בית המשפט ומחוצה לו". השופטים התכוונו לאלימות המילולית הקשה שכמעט גלשה לאלימות פיזית כלפי נציגת פרקליטות המדינה ונציג אגף התקציבים במשרד האוצר בעת הדיון בבקשת הנמלים לשבות. במהלך הדיון העובדים התפרעו, ולמעשה "פוצצו" את הדיון. עקב ההתפרעויות,  השופטים נאלצו להפסיק את הדיון למשך עשרים דקות.

כמה ימים לאחר מכן נתן בית הדין את החלטתו ובה נאסר על העובדים לשבות בשלב זה, כשהשופט יגאל פליטמן, כותב כי "בית הדין מביע את מורת רוחות לנוכח הפרעת הסדר באולם בית הדין, שלא אפשרה המשך קיום הדיון, ואת ההתנהגות שלוחת-הרסן כלפי בא כוח המדינה ונציג האוצר, כפי שנודע לנו".

לפי עדויות שונות, כמה עובדים איימו על סגן מנהל אגף התקציבים באוצר, שאול מרידור, ואף השליכו חפץ שפגע בפניה של הפרקליטה מיכל לייסר. שר התחבורה, ישראל כץ, פרסם סטטוס זועם וחריף בפייסבוק, שבו נכתב כי "תורג'מן וחסן (ראשי הוועדים בנמלי אשדוד וחיפה. חסן כזכור, הושעה מתפקידו בעקבות פרסום פרשות השחיתות לכאורה בנמל אשדוד), זוכרים שהצעתי לקנות לכם משקפת כדי שתוכלו לראות את הנמלים החדשים מקרוב? אז עכשיו הגיע הזמן להוריד את הכיסוי מהעינית. בית הדין לעבודה סירב להקפיא את המכרזים להקמת הנמלים החדשים והם יימשכו במלוא התנופה".

יצוין כי בית הדין הארצי הגיע לכלל מסקנה, כי המדינה מוסמכת להחליט על פתיחת נמלים חדשים, ואין היא צריכה לקבל את הסכמת העובדים לעצם המהלך. אולם, המדינה חייבת בהידברות איתם לגבי השלכותיה של אותה החלטה. השופטים קבעו כי על הצדדים לסכסוך להידבר ביניהם לאלתר, בכל הנוגע להשלכות החלטת הממשלה על הקמת נמלים פרטיים לגבי זכויותיהם, תנאי עבודתם וביטחונם התעסוקתי של עובדי הנמלים. על פי החלטת בית המשפט ההידברות בין הצדדים תקוים באינטנסיביות, בתום לב ובהגינות, וייקחו בה חלק הנציגים המוסמכים והבכירים של המדינה, חברות הנמל וההסתדרות.

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן