Skip to content

הרב עובדיה יוסף מורדם ומונשם עקב התדרדרות במצבו

תפילות המוניות נערכות בקהילות רבות בעולם היהודי למען הבראתו של הרב יוסף שמצבו התדרדר אחר הצהריים. פרופ' יעקב נפרסטק מבית חולים הדסה אמר כי מצבו של הרב יוסף מצביע על כשל של מספר מערכות בגוף וכי נשקפת סכנה לחייו של הרב, אף כי לא מיידית
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

הידרדרות חמורה ונוספת במצבו של  פוסק הדור הרב חיים עובדיה יוסף נרשמה היום (שלישי). המשנה למנכ"ל בית החולים הדסה עין כרם, פרופ' יעקב נפרסטק, אמר אחר הצהריים כי נשקפת סכנה לחייו של הרב המאושפז בבית החולים כשהוא מורדם ומונשם: "אני חוזר ממיטתו של הרב. מצבו קשה והוא מורדם ומונשם. הוא נזקק  לסיוע תרופתי לתמיכה בלחץ הדם והוא נזקק לתמיכה של מכשור רפואי גם לשמירה על קצב הלב וגם לשמירה על תפקוד הכליות". הוא הסביר: "מצבו מצביע על כשל של מספר מערכות. כשיש כשל של כמה מערכות אצל אדם צעיר ויותר אצל אדם מבוגר, נשקפת סכנה לחייו". מאוחר יותר הערב אמר פרופ' נפרסטק, כי מצבו של הרב לא השתנה בשעות האחרונות וכי "הסכנה לחייו של הרב אינה מיידית".

הרב הראשי לשעבר, ישראל לאו, אמר בצאתו מבית החולים: "זו הפעם הראשונה שאני רואה אותו במצב הנוכחי" וביקש מהציבור להתפלל לשלום הרב. "התפילות הנערכות עתה ברחבי העולם היהודי – יש להן כוח. אני מאמין גדול בתפילות". בני משפחתו של הרב נמצאים ליד מיטתו.

לאחר טיפול הדיאליזה שעבר השבוע התדרדר מצבו והוא חובר למכונת הנשמה והורדם באורח שטחי. אחד מבני משפחתו של הרב אמר: "המצב כלל לא פשוט, אנחנו מתחננים, תתפללו לרפואתו של גדול הדור, שנזכה שימשיך להנהיג אותנו".

הרב עובדיה (צילום: באדיבות כיכר השבת)
הרב עובדיה (צילום: באדיבות כיכר השבת)

גם נשיא המדינה, שמעון פרס, התייחס במהלך אירוע חג בסוכתו למצבו הקריטי של הרב יוסף וסיפר כי הוא מתפלל להחלמתו: "אני מתפלל שישוב לאיתנו בהקדם האפשרי. הרב הוא מורה דרך לעם שלנו ואדם יקר מאוד", אמר.

בעצת רבנים, נוסף לשמו של הרב השם "חיים". הרופאים דיווחו אתמול כי הרב "יצא מכלל סכנה", אולם ביום שלישי הוחמר המצב. לשמו של הרב הוסף השם "חיים" ומקורביו מבקשים להתפלל על "עובדיה חיים בן ג'ורג'יה". הרב עובדיה, יליד 1920, אושפז מספר פעמים לאחרונה בבית החולים שערי צדק בבירה.

הרב מאושפז בבית החולים מאז מוצאי שבת והוא סבל בשבועות שחלפו מבעיות בלב, בריאות ובכליות. ביום ראשון הושתל בגופו קוצב לב וביום שני טופל בדיאליזה. מנהל יחידת הלב בבית החולים הדסה עין-כרם והקרדיולוג המטפל ברב, פרופ' דן גילון, מסר כי הוחלט להרדימו ולחבר אותו למכונת ההנשמה עקב "קושי נשימתי שהתקדם". הוא הסביר שהפעולות נועדו למנוע הידרדרות נוספת.

ח"כ אריה דרעי וח"כ אלי ישי התראיינו וקראו לציבור להתאחד ולהתפלל למען הרב. "הרופאים עשו כל מה שהם יכולים, מרן נמצא כעת במצב יציב ומורדם, אנחנו מקווים שבעזרת השם הרב יחזור לאיתנו, אבל זה תלוי הרבה מאוד בתפילות. צריך לקרוע את השמיים פשוטו כמשמעו, לזעוק, הוא האבא של כולנו, הוא הקדיש את כל חייו בשבילנו, עכשיו זה הזמן לזעוק לבורא עולם מכל הלב בבכיות ובדמעות שהקב"ה יושיע אותנו", אמר  דרעי.

ביום שני התקיימה תפילה המונית בכותל המערבי לרפואת הרב יוסף, בהשתתפות בניו. בתחנת הרדיו "קול ברמה׳", המזוהה עם ש״ס, הופסקו השידורים ונאמרו פרקי תהילים.

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן