Skip to content

נסראללה: "מעולם לא קיבלנו נשק כימי מאסד"

בנאום חריג ברשת הטלוויזיה המקורבת לחיזבאללה, הכחיש נסראללה כי ארגונו קיבל אי פעם נשק כימי מהצבא הסורי. "ההאשמות בדבר קיימו של נשק כימי על אדמת לבנון היא עניין מסוכן ובעל השלכות חמורות ללבנון"
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

מזכ"ל החיזבאללה, חסן נסראללה, הכחיש אמש (שני) באופן גורף כי משטרו של בשאר אל אסד העביר לידי ארגונו בדרך כלשהי נשק כימי. בנאום טלוויזיוני שנשא ברשת אל-מנאר המקורבת לחיזבאללה, התייחס נסראללה להאשמות האופוזיציה הסורית וגורמים אחרים ולפיהן אסד העביר לידי החיזבאלה חומרים כימיים והם הועברו ללבנון.

"השימוש בנשק כימי הוא לא מקובל". חסן נסראללה (צילום: אל מנאר)
"השימוש בנשק כימי הוא לא מקובל". חסן נסראללה (צילום: אל מנאר)

"האשמות אלו פשוט ממש נלעגות ומגוכחות", אמר נסראללה, "כאילו שהסורים מוסרים לנו נשק ואנו פשוט מעבירים אותו כמו שקי קמח, או חיטה או נשק רגיל ומחביאים אותו". הוא אמר כי "גורמים באופוזיציה הסורית טוענים זאת, אך אף פעם לא ביקשנו מאחינו בסוריה נשק כימי, וזה לא יקרה לעולם. עבורנו, השימוש בנשק כימי, אפילו למטרות לוחמה פסיכולוגית, הוא לא מקובל". נסראללה הסביר כי החליט לצאת ולהכחיש באופן גורף את ההאשמות האלו כי "ההאשמות בדבר קיימו של נשק כימי על אדמת לבנון היא עניין מסוכן ובעל השלכות חמורות ללבנון". "לכן אני מכחיש לחלוטין טענות אלו חד וחלק".

נסראללה התייחס בנאומו גם לכניסת ופרישת חיילי צבא לבנון ברובע דאחייה בביירות, שבו שולט החיזבאללה באופן מוחלט, ואמר: "הנה, בזמן שאני מדבר, אנשי כוחות הביטחון תופסים עמדות במחסומים. אני רוצה לבקש מכל התושבים ברובע לכבד אותם ולשתף עמם פעולה. האשימו אותנו שיצרנו 'מיני-מדינה'. פרישת כוחות הצבא היום מוכיחה אחרת", אמר המזכ"ל.

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן