Skip to content

חברי קונגרס השתתפו בסיור תמיכה בהתנחלויות

כ-25 חברי קונגרס ופרלמנט מהעולם המשמשים בארצם כראשי שדולות למען ישראל השתתפו בסיור ביהודה ושומרון. דני דיין: "אני מבקש מכם שתחזרו לארצות שלכם ותשפיעו על הממשלות שלכם שזו הארץ של עם ישראל ואין שום אפשרות להזיז אותנו מכאן"
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

משלחת של 25 חברי קונגרס ופרלמנט מרחבי העולם הגיעה אתמול לסיור עם מועצת יש"ע כדי לחזק את ההתנחלויות כנגד החרם האירופי, כחלק מכנס תמיכה בישראל שיזם ארגון Israel Allies Caucus" "Foundation (שדולת אוהבי ישראל) והעומד בראשה השר לשעבר בני אלון.

בין המשתתפים היו חברי קונגרס ופרלמנט מארצות הברית, האיחוד האירופי, קנדה, ברזיל הולנד, איטליה, ספרד, פורטוגל, מקדוניה, פולין, דרום אפריקה, גואטמלה, ארגנטינה, צ'ילה, בוליביה ואורגוואי, המשמשים גם ראשי שדולות למען ישראל בעולם.

המשלחת ביקרה ביקב פסגות ובמרכז המבקרים נחלת בנימין, ושמעה סקירה ממנכ"ל היקב יעקב ברג על הייחודיות של אזור ההר והתאמתו לגידול גפנים ליין שזוכה בפרסים רבים ונמכר בכל העולם למרות החרם.

חברי המשלחת נפגשו עם ראשי ההתיישבות, בהם דני דיין ראש מערך יחסי החוץ של מועצת יש"ע, הרצל בן ארי ראש מועצה מקומית קרני שומרון, חננאל דורני ראש מועצה מקומית קדומים, משה רוזנבאום ראש מועצה מקומית בית אל, יגאל כהן אורגד נגיד אוניברסיטת אריאל, אבי צימרמן מקרן אריאל, יגאל דילמוני אלי פיאפש ממועצת יש"ע ועוד.

לאחר מכן יצאו לסיור באוטובוס בבנימין ושומרון וסיימו בתצפית אסטרטגית מפדואל על תל אביב ונמל התעופה בן גוריון, שם נפגשו עם ח"כ מוטי יוגב שבעבר שימש כמח"ט האזור.

דני דיין אמר לחברי המשלחת: "אנחנו עם ישראל, חזרנו לארצנו, לארץ שהובטחה לנו. אנו נטועים עמוק בהיסטוריה של האזור וגם מהווים נכס אסטרטגי ביטחוני לשמירה על מדינת ישראל. טוב שבאתם לראות בעצמכם שיש כאן עוד מקום למיליוני ישראלים. אני מבקש מכם שתחזרו לארצות שלכם ותשפיעו על הממשלות שלכם שזו הארץ של עם ישראל ואין שום אפשרות להזיז אותנו מכאן".

בני אלון, נשיא שדולת אוהבי ישראל ומי שיזם את הכנס, אמר: "לצערי רוב הגופיים הרשמיים שמביאים חברי קונגרס ופרלמנט נמנעים מלהביא אותם ליהודה ושומרון, וכך מונעים מהם את הכרת העובדות וידיעת האינפורמציה הנחוצה כדי להבין את עמדת ממשלת ישראל. אני שמח שאירגנו את הסיור כחלק מהכנס תמיכה בישראל ונמשיך לשלב את יהודה ושומרון בסיורים שלנו".

דאג למברון

סיכם את המפגש חבר הקונגרס האמריקאי דאג למברון, שמשמש גם כחבר הוועדה לשירותים המזוינים בארצות הברית, יו"ר שדולת ידידי ישראל בקונגרס ויו"ר השדולה הרפובליקאית למען ישראל: "אני שמח שבאתי לכאן, חשוב להיות כאן ולראות בעיניים את המקום. ביקרתי בישראל כבר שש פעמים אך זו הפעם הראשונה ביהודה ושומרון, וכעת  אני מבין עד כמה האזור הזה חשוב וחיוני לישראל, וחלק בלתי נפרד ממדינת ישראל".

ובתוך כך השר אורי אריאל הגיע אמש לחברון שם נועד בבית המכפלה עם סגן השר לשירותי דת הרב אלי בן דהן, חברי הכנסת אורית סטרוק, שולי מועלם, מוטי יוגב וראשי היישוב היהודי בחברון. בדיון שקיימו בבית המכפלה חיזקו הנוכחים את ראש הממשלה ושר הביטחון על ההחלטה לאפשר את אכלוסו החוקי של הבית.

השר אריאל אמר במקום: "התשובה שלנו לפיגועים הנוראים הללו היא לבנות עוד ועוד, ולאכלס עוד ועוד בתי מכפלה. הם מנסים לגדוע אותנו, ואנחנו בתגובה מכים שורשים חזקים יותר באדמת ארץ ישראל".

[related-posts]

1 Comment

  1. צדוק התקוה
    24 בספטמבר 2013 @ 15:39

    אז יש צדקים בסדום

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן