Skip to content

נמשכים המימושים בהמתנה לנתוני התעסוקה בארה"ב

מרבית המדדים בעולם סגרו את יום המסחר בטריטוריה השלילית. האופטימיות בזירה המקומית נמשכת. מדד ת"א 25 פרץ את מחסום ה-1250 נקודות וסגר מעל 1260 הנקודות. השוק המקומי והדולר הגיבו בחיוב להורדת הריבית ל-1%
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

השווקים הפיננסיים מתקשים לשמור על המומנטום החיובי. מרבית המדדים בעולם סגרו את יום המסחר בטריטוריה השלילית. המשקיעים בעולם ממתינים לנתוני התעסוקה של חודש ספטמבר אשר יפורסמו ביום שישי הבא. נתונים אלו היו מכריעים עבור הכלכלה האמריקנית היות והם יקבעו מתי הפד' יתחיל להדק את החגורה.

זירה מקומית

האופטימיות בזירה המקומית נמשכת. מדד ת"א 25 פרץ את מחסום ה-1250 נקודות וסגר מעל 1260 הנק'. אנו מעריכים כי העליות תימשכנה עד לפרסום נתוני התעסוקה של חודש ספטמבר בארה"ב. נתונים חזקים עשויים להפעיל לחץ כבד על הפד' בעניין צמצום היקף הרכישות העומד כיום על 85 מיליארד דולר בחודש.

בנק ישראל הוריד במפתיע בשיעור של 0.25% לרמה של 1%. השוק המקומי והדולר הגיבו בחיוב להפתעה.

בזירת המט"ח, הדולר ממשיך לאבד גובה מול השקל. השטר הירוק סופג הפסדים כבדים לאחר נאומו המאכזב של ברננקי אשר הצהיר, כי אין בכוונת הפד' לצמצם את היקף הרכישות בשלב זה היות והמצב בסקטור התעסוקה עדיין לא מאפשר לבצע שינויים מוניטאריים כלשהם. החלטתו של ברננקי הפתיעה את השווקים היות שהייתה צפייה לצמצום היקף הרכישות ב-10 עד 15 מיליארד דולר לעומת הקצב הנוכחי של 85 מיליארד דולר. צמד הדולר שקל נבלם אמש באזור 3.48

זירה בינלאומית

בהעדר נתוני מקרו משמעותיים, המימושים בשווקים נמשכים. הספקולציות בעניין צמצום היקף הרכישות עד סוף השנה הנוכחית מפעיל לחץ מסוים על השווקים.

מדד מנהלי הרכש של אירופה פספס מעט את התחזיות והאירו הגיב בהיחלשות מסוימת. הים כדאי לעקוב אחרי סקר האקלים העסקי בגרמיה, מדד מחירי הבתים של קייס שילר ואמון הצרכים בארה"ב. הנתונים צפויים להמשיך להצביע על התאוששות מתמשכת בסקטורים השונים.

בזירת המט"ח הבינ"ל, הדולר צפוי להמשיך את מסע ההיחלשות שלו מול מרבית המטבעות. צמד האירו דולר נסחר ב-1.35 דולרים לאירו. הפאונד ממשיך להיות המובילים. צמד הפאונד דולר נסחר מעל 1.60. מגמה זו תשתנה כאשר הפד' יודיע על צמצום היקף הרכישות.

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן