Skip to content

בג"צ קבע: טוראי, לשעבר אל"מ, עאטף זאהר ירצה את מלוא עונשו

וועדת השחרורים הצבאית החליטה לשחרר את עאטף זאהר לאחר ארבע שנות מאסר. כעת ישלים זאהר שנתיים נוספות. בג"ץ קבע שעל האיש לרצות עוד שנתיים. הוא עדיין מסוכן לכל מי שתהיה תחתיו, כשיהיה בעמדת כוח. איגוד מרכזי הסיוע לנפגעי עבירות מיניות רשם הישג למען חברה טובה יותר
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

וועדת השחרורים הצבאית החליטה לשחרר את עאטף זאהר לאחר ארבע שנות מאסר. כעת ישלים זאהר שנתיים נוספות. בג"ץ קבע שעל האיש לרצות עוד שנתיים. הוא עדיין מסוכן לכל מי שתהיה תחתיו, כשיהיה בעמדת כוח. איגוד מרכזי הסיוע לנפגעי עבירות מיניות רשם הישג למען חברה טובה יותר

 מאת אבירם זינו

בג"ץ קיבל היום (ד, 3.2.2012) את עתירות איגוד מרכזי הסיוע לנפגעי ונפגעות תקיפה מינית, אליהם הצטרף הפרקליט הצבאי הראשי נגד החלטת הוועדה הצבאית לעיון בעונש לקצר את עונשו של טוראי, לשעבר אל"מ, עטאף זאהר. וועדת השחרורים הצבאית החליטה לשחררו לאחר ארבע שנות מאסר. כעת ישלים זאהר שנתיים נוספות.

זאהר, לשעבר מפקד בכיר לשעבר בצה"ל, הורשע, בביצוע סדרה ארוכה של עבירות אינוס ועבירות מין נוספות במי שהיתה פקידה בלשכתו. נגזר עליו עונש של שש שנות מאסר בפועל. זאהר ממשיך להכחיש את העבירות המיוחסות לו, וגורס כי חטא רק ב"רומן" אסור וכי הרשעתו היא פרי עלילה, כך על פי פסק הדין.

השופט חנן מלצר, אליו הצטרפו המשנה לנשיאה אליעזר ריבלין והשופט אליקים רובינשטיין כתב כי "נוכח הכחשותיו וחוסר המוטיבציה שלו לקבלת טיפול תומך, הוא נמצא בלתי מתאים לעבור הליך שיקום בכלא…יתר על כן למשיב אין כל תובנה באשר לצורך בטיפול כלשהו", נכתב ביחס לשאלת היותו של זאהר ראוי לשחרור מוקדם.

השופט מלצר כותב עוד כי וועדה שבחנה את עניינו מצאה כי, אם ישוחרר "תהא גלומה בו מסוכנות שאיננה נמוכה כלפי מי שהוא יימצא כלפיה בעמדת סמכות וכוח".

השופטים מצאו את החלטת וועדת השחרורים ככזו המחייבת את התערבותם, החלטתה של דעת הרוב (של וועדת השחרורים-א.ז.) היא איפוא בלתי סבירה באופן קיצוני, ומחייבת את התערבותנו". נכתב.

המשנה לנשיאה, אליעזר רבלין הוסיף אף הוא לפסק הדין וכתב, "בסופו של יום בעוכריו של המשיב עד הנה, בהקשר השחרור המוקדם, הכרעתו שלא להודות בעבירות שיוחסו לו, שכן לשיטתו היו מפגשיו המיניים עם המתלוננת בהסכמה, ועל כן חטאו או טעותו אינם אלא בקיום יחסים – כאדם נשוי – מחוץ לגדר הנישואין, ולא באונס. אכן, זו זכותו לסבור כך".

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן