Skip to content

נתניהו על נאום רוחאני: ציני ומלא צביעות

"כראש ממשלת ישראל, לא אתן למשלחת ישראל להיות חלק ממופע יחסי ציבור ציני של משטר שמכחיש את השואה וקורא להשמדתנו", אמר נתניהו בתגובה לנאום הנשיא האיראני. בפגישה עם מזכ"ל האו"ם אמר השר שטייניץ כי מול איראן אסור לחזור על הטעויות שנעשו במו"מ מול צפון קוריאה. עמר בר לב: "על אף שאני מאמין בהידברות, ישראל לא […]
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

בתגובה לנאומו של נשיא איראן, חסן רוחאני, אמר ראש הממשלה נתניהו: "כצפוי היה זה נאום ציני מלא צביעות. רוחאני דיבר בו על זכויות אדם בשעה שכוחות איראניים משתתפים בטבח המוני של אזרחים חפים מפשע בסוריה, הוא גינה את הטרור בשעה שהמשטר האיראני מפעיל טרור בעשרות מדינות ברחבי העולם. הוא דיבר על תכנית גרעין למטרות אזרחיות בזמן שדו"ח סבא"א קובע כי קיימים בתכנית סממנים צבאים, ובשעה שכל אדם בר דעת מבין שאיראן, אחת המדינות העשירות בנפט, אינה משקיעה הון בטילים בליסטיים ומתקנים גרעיניים תת קרקעיים כדי לייצר חשמל.

חסן רוחאני (צילום: האו"ם)
שינוי לטובה או מסע יחסי ציבור או שניהם? חסן רוחאני (צילום: האו"ם)

"לא בכדי לא היתה בנאום שום הצעה מעשית לעצור את תכנית הגרעין הצבאית של איראן ולא היתה התחייבות למלא אחרי החלטות מועצת הביטחון של האו"ם", קובע נתניהו. "זאת בדיוק התכנית האיראנית – לדבר ולמשוך זמן כדי לקדם את יכולתה של איראן להשיג נשק גרעיני".

נתניהו אמר עוד: "רוחאני מכיר זאת היטב – הוא התגאה בעצמו כיצד לפני עשר שנים הוליך שולל את המערב כשבזמן שאיראן ניהלה שיחות היא קידמה במקביל את תכנית הגרעין שלה. הקהילה הבינלאומית צריכה לבחון את איראן במעשיה ולא במילותיה. טוב שמשלחת ישראל לא ישבה באולם, בכך הייתה ניתנת לגיטימציה למשטר שלא מכיר בקיומה של השואה ומכריז בפומבי על רצונו למחוק את מדינת ישראל מהמפה. כראש ממשלת ישראל, מדינתו של העם היהודי, לא אתן למשלחת ישראל להיות חלק ממופע יחסי ציבור ציני של משטר שמכחיש את השואה וקורא להשמדתנו".

בעת הנאום של הנשיא האיראני בעצרת הכללית של האו"ם עזבו השר יובל שטייניץ והשגריר רון פרושאור את המליאה. אחרי נאום רוחאני נפגש השר יובל שטייניץ עם מזכ"ל האו"ם. בפגישה הדגיש שטייניץ כי מול איראן אסור לחזור על הטעויות שנעשו במשא ומתן מול צפון קוריאה, שאפשרו לה לפתח נשק גרעיני. "כאזרח דרום קוריאה הנתונה לאיום גרעיני ממשי אתה מבין טוב מכולנו את התוצאות הרות האסון של הסכמים המבוססים על מחוות ואשליות", אמר שטייניץ. "צפון קוריאה השיגה נשק גרעיני למרות שני ההסכמים שנחתמו איתה ונחגגו בהתלהבות על ידי כל העולם. אנחנו מצפים ממך ומהקהילה הבינלאומית שכישלון ההתנהלות מול הגרעין הצפון הקוריאני לא יחזור על עצמו בסוגיית הפרויקט הגרעיני של איראן".

נאומו של חסן רוחני באו"ם (Press Tv):

ח"כ עמר בר-לב, חבר בוועדת החוץ והביטחון, אמר בתגובה לנאומו של רוחאני בעצרת האו"ם: "העובדה כי רוחאני מדבר על דרכי שלום היא בהחלט שינוי לטובה, אך אני מסכים עם עמדתם המסויגת של הנשיא אובמה ורה"מ נתניהו מדבריו. הצהרות יש לגבות במעשים. ישראל צריכה תמיד להיות נכונה לשלום, אך לפני הכל צריכה להגן על עצמה. כפי שאמר רוחאני בעצמו, הזמן משחק פה תפקיד משמעותי וכל הבנה לא נכונה של המציאות עלולה להיות יקרה.

"על אף שאני מאמין בהידברות, מדינת ישראל לא יכולה לקחת סיכון שפיו וליבו של רוחאני אינם שווים", הוסיף בר לב. העובדה כי בזמן שדיבר על שלום ודיפלומטיה, בחר לא להגיע לסעודת המנהיגים במטה האו"ם, סירב להיפגש עם אובמה והעביר ביקורת קשה על הסנקציות כלפי סוריה אשר השתמשה בנשק כימי – אינה מבשרת טובות. אני מבין את רצונו של הנשיא אובמה לפתור את בעיית איום הגרעין האיראני בדרך דיפלומטית ואני מקווה שיצליח בדרכו אך על ארצות הברית לדעת ולהבין כי שעון החול של ישראל קטן יותר משל האמריקאים ולקחת בחשבון מתי יגיע לתומו שלב הדיפלומטיה  ויגיע שלב התגובה הצבאית".

[related-posts]

1 Comment

  1. צדוק התקוה
    25 בספטמבר 2013 @ 11:57

    מילים מילים רק מעשים יעידו על הכונות האמתיות של אירן

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן