Skip to content

יצהר: המתנחל שחושמל בטייזר נעצר שוב. עימותים עם פעילי ימין

תושב יצהר בועז אלברט, שחושמל בטייזר בעת מעצרו בחודש שעבר, נעצר שוב עקב סירובו להיענות לצו הרחקה מהיישוב. השוטרים נתקלו במתנחלים רבים שקיללו אותם, יידו בהם ביצים והשליכו לעברם כיסאות. המתנחל כבל עצמו למתקן שהכין והמשטרה נאלצה לנתקו ממנו עם מסור מכני. טרם הגעת המשטרה, ביקרו בביתו חברי כנסת ורבנים שעודדו ושיבחו אותו על מעשיו
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

עימותים פרצו אמש בהתנחלות יצהר בין שוטרי יס"מ ש"י לבין מתנחלי יצהר בעת שהשוטרים ניסו לעצור את פעיל הימין הקיצוני בועז אלברט בביתו, לאחר שהפר צו מנהלי על פיו הורחק מיצהר. אלברט, המתנחל שחושמל בחודש שעבר באמצעות אקדח טייזר בעת מעצרו, כבל עצמו בשרשרת ברז לחצר ביתו וסירב להתפנות. בעקבות הדעת השוטרים, התקבצו מתנחלים רבים במקום, הפריעו ומנעו מהשוטרים לחלצו ובמקום התפתחו התפרעויות.

לדברי המשטרה הושלכו לעבר השוטרים ביצים ואבנים. במהלך הפינוי אמר אלברט: "המשטרה מנסה להוציא אותי מפה ובינתיים לא מצליחה. יכול להיות שבסוף היא תצליח. בכל מקרה, גם אם כן, אנחנו נחזור לפה. ניצן אלון יכול לכתוב מה שהוא רוצה. אנחנו לא עובדים אצל ניצן אלון, אנחנו יהודים. זוהי נחלתנו, הארץ של היהודים. זה המקום שלנו ולכן אנחנו פה".

רגלו של בועז אלברט מחוברת למתקן מתכת (צילום: משטרת ש"י)
רגלו של בועז אלברט מחוברת למתקן המתכת (צילום: משטרת ש"י)

כנגד אלברט הוצא צו הרחקה מש"י על ידי אלוף הפיקוד שי ניצן. לאחר הפרתו ערער המתנחל בבית המשפט שדחה את ערעורו ופסק שעליו להיות מורחק מיצהר ולעמוד בתנאי ההרחקה. הוא שב לביתו ובחודש שעבר נעצר. מעצרו עורר זעם רב בקרב חבריו ורבנים שונים ובית המשפט שחררו ממעצר בתנאי שישהה בהתנחלות גני תקווה. אלברט ככל הנראה החליט שזה לא נוגע לו ושב לביתו.

הפרת החוק וצו בית המשפט מצידו זכתה לתמיכה ועידוד מצד רבנים, אישי ציבור ופעילי ימין מיצהר ומאיו"ש. בשבועות האחרונים הפך ביתו למוקד עלייה לרגל של התומכים. בין היתר, ביקרו ועודדו אותו רבה של העיר צפת הרב שמואל אליהו ורבה של קריית ארבע דב ליאור. הגיעו גם חברי כנסת שאמורים לשמור על החוק ולייצגו, ביניהם שר השיכון אורי אריאל וחברי הכנסת משה פייגלין (הליכוד), אורית סטרוק (הבית היהודי) וזבולון כלפה (הבית היהודי). פייגלין קרא לציבור להגיע לביתו של אלברט ואמר כי "מי שרוצה להתחזק שיגיע".

בעקבות השימוש בטייזר נגד אלברט הוחלט להקפיא את השימוש במכשיר עד שיוגשו מסקנות ועדה שהוקמה לנושא. לאחר מכן הודיע המפכ"ל רב-ניצב יוחנן דנינו  להחזיר בהדרגה את השימוש בטייזר ולרענן את פקודות השימוש בו,

התפרעויות וחסימות דרכי גישה ליצהר

השתלשלות המעצר: אתמול (שלישי) ב-16:30 הגיעו כוחות המשטרה וצה"ל לביתו של אלברט על מנת לעוצרו בחשד להפרת הצו המנהלי. כאשר הגיעו הכוחות למקום התגודדו במקום עשרות מתנחלים ולדברי המשטרה "מנעו מהכוחות את הגישה אליו, תוך שהם מפעילים אלימות פיזית כלפי הכוחות, זריקת כיסאות, אבנים, ביצים ומים לעבר השוטרים". אלברט עצמו הזדרז וכבל את עצמו בשרשראות ברזל למתקן שהכין מבעוד מועד למקרה זה. המשטרה נאלצה להשתמש במסור מכני כדי לשחררו מהמתקן – עניין שארך כארבע שעות.

כוח המשטרה הזעיק כוחות תגבור נוספים. אלו נתקלו במתנחלים רבים שהגיעו למקום וביצעו חסימות צירים וכבישי גישה ליצהר כדי לעכב את כחות המשטרה וצה"ל. הם המשיכו להשליך חפצים לעבר הכוחות שנהגו באיפוק מוחלט. פקד שי דוד, דוובר ש"י, מסר כי "לאחר ארבע שעות בהן השוטרים מפגינים איפוק וסופגים קללות, נאצות ומטר חפצים שהושלכו לעברם, שוחרר אלברט מכבליו ונעצר לחקירה. הוא הועבר למשרדי היחידה לחחקירות פשעים לאומניים. בזמן יציאת הכוחות מיצהר נתקלו השוטרים בזריקות אבנים וחסימות כבישים מצד המתנחלים. למספר ניידות נגרם נזק שכלל נזקי פח וצמיגים מפונצ'ירים וחלון ניידת מנופץ מאבן שהוטחה בו".

שוטרי יס"מ מנסים לעצור את בעז אלברט האזוק למתקן בביתו (צילום: הקול היהודי):

השוטרים עצרו שלושה  מתנחלים ובהם מתנחלת שחסמה כביש וסירבה להתפנות, מתנחל שנתפס בעת שזרק אבנים על ניידות בעת היציאה מיצהר ומתנחל נוסף שהטיל ביצים על השוטרים. בועז אלברט יובא היום לפני שופט בית משפט השלום בירושלים, שם תבקש המשטרה להאריך את מעצרו.

בעת המעצר הקודם אמר אלברט: "לצערי הרב, המשטרה פועלת כאילו הם בריונים במדים ואלימות משטרתית היא דבר לא לגיטימי, ולא משנה אם זה מול אדם מהימין או אדם מהשמאל. יש לי דעה מוצקה מה צריך להיות גורל הערבים ואיך צריכה להיראות מדינה יהודית, אבל שום דבר מזה אינו מצדיק את האלימות שהייתה כלפיי". אמש בעת מעצרו אמר: "אני לא נשמע לצו מנהלי. אני נשמע לרבנים כמו הרב ליאור".

ראש המועצה האזורית שומרון, גרשון מסיקה, מתח ביקורת על החלטת המשטרה לעצור את אלברט במהלך החג ואמר כי צו ההרחקה נגדו "הוא אכזרי, משפיל ואנטי-דמוקרטי. אנו מוחים נגד השימוש בצו זה נגד תושב המועצה ומבקשים מגורמי הביטחון לבחון את השימוש בו מחדש". ממשטרת ש"י נמסר בעקבות התקרית כי "משטרת ש"י לא תתפשר ותמצה את הדין עם כל הפורעים שתקפו וסיכנו את חיי השוטרים" וכי צפויים מעצרים נוספים.

[related-posts]

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן