Skip to content

גדול שחקני הקולנוע בעולם הערבי, עאדל אמאם, נידון לשלושה חודשי מאסר בפועל, בגין "חילול כבוד האיסלאם"

מצרים נסערת. לא רק שנהרגו 73 במהלך משחק כדורגל, שחקן הקולנוע הנערץ, עאדל אמאם, גדול שחקני הקולנוע המצרי והערבי כיום, נידון לשלושה חודשי מאסר בגין חילול כבוד האיסלאם, כשביטא בסרטיו את הגיחוך בחיי המוסלמים הקיצונים
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

מצרים נסערת. לא רק שנהרגו 73 במהלך משחק כדורגל, שחקן הקולנוע הנערץ, עאדל אמאם, גדול שחקני הקולנוע המצרי והערבי כיום, נידון לשלושה חודשי מאסר בגין חילול כבוד האיסלאם, כשביטא בסרטיו את הגיחוך בחיי המוסלמים הקיצונים

מאת הילאל עאדל

מצרים הכואבת את הרוגי המהומות במגרש הכדורגל, נרעשת ונסערת  בשל גזר הדין שהוטל על שחקן הקולנוע, אהוב ההמונים, עאדל אמאם. בית המשפט אל-הראם המצרי גזר שלושה חודשי מאסר בפועל וקנס של 10000 לירה מצרית נגד גדול השחקנים המצרים והעולם הערבי. שחקן הקולנוע עאדל אמאם.

השחקן בלט בתפקידיו הקומיים והפוליטיים, חלקם בעלי סממן ביקורתי ברור נגד האיסלאם הקיצוני ותנועת האחים המוסלמים בעולם הערבי. תפקידים אלו הביאו עליו איומים ברצח ובמשך שנים הוא מלווה בשומרי ראש, שהקצתה לו בעבר ממשלת מצרים.

התביעה הוגשה נגדו על-ידי עורך הדין עסראן מנסור המשתייך לפלג הסלפי בתנועה האיסלאמית, שהיא הקיצונית ביותר שיש. בתביעה הואשם אמאם בחילול כבוד האיסלאם, בלעג לנשים שלובשות כיסוי פנים, בלעג למנהגי איסלאמים שונים וגם בלעג לדרשות במסגדים הנישאות בפי האימאמים.

לועג לאיסלאם הקיצוני. עאדל אמאם (ויקיפדיה)

בתביעה נכתב כי "אמאם כלל במרבית סרטיו התנהגויות שרחוקות מכללי הטעם הטוב מצד אחד, והתנהגויות שמבזות את נורמות החיים במדינה איסלאמית". כאן כיוון עו"ד מנסור לסממנים המיניים שאימאם מרבה להשתמש בהם בסרטיו.

בין הסרטים שהובאו לדוגמא בכתב האישום, היה הסרט "הטרוריסט" בו עאדל אמאם גילם תפקיד של טרוריסט שמקבל הוראות להרוג קציני משטרה ואזרחים מצרים שלא חיים על-פי ההלכה האיסלאמית ואלו שמתנגדים לתנועות האיסלאמיות. בסרט, נקלע ת דמותו של אמאם לאירוע דריסה על-ידי אישה חילונית אחרי שביצע אירוע טרור. אחרי הדריסה הבחורה החילונית לוקחת אותו לבית הוריה כדי שאביה שהוא מנתח יטפל בו. אמאם, בסרט, גר בביתה תקופה ארוכה ונחשף מבפנים לחיים החילוניים ןלומד שהחיים החילוניים אינם קיצוניים, רעים ונגד האיסלאם כמו שמנהיגיו סיפרו לו.

עוד סרט שהובא לדוגמא בכתב האישום, הוא הסרט "מורגאן אחמד מורגאן" בו גילם אמאם איש עשיר ומבוגר עם בן ובת, שמחזר אחרי מרצה באוניברסיטה בה לומדים בניו. בסרט זה נראו צעירות רבות בלבוש מינימלי כשאמאם מרבה להבליט את הצד החילוני. פן אחר בסרט, הוא משתייך לקהילה איסלאמית קיצונית כשכמובן הוא מראה את הצד המכוער שלה.

גזר הדין נקרא בהיעדרו של אמאם , שלא נכח באף דיון בבית המשפט מתוך זלזול בתביעה נגדו. יהיה מעניין מה יקרה לאור הביקורת החריפה נגדו, בזמן ההפיכה המצרית, כשהוא לא יצא נגד מובארק ומשטרו אלא הביע את כעסו מהתנהגות העם המצרי כלפי מובארק. אחד מציטוטיו מפורסמים, היה באחת מתוכניות האירוח המצריות, ימים לפני התפטרות מובארק: "איני מבין מה מובארק עשה כל כך רע למצרים שהוא ראוי להשפלה הזו?"

אז האם גדול השחקנים בעולם הערבי והאהובים ביותר אכן יכנס לכלא? בין אם הוא יכנס ובין אם לא, אין ספק שאנשים רבים – בעדו או נגדו – לא יאהבו את ההחלטה הזו. כאן מדובר, למעשה, בהכתבה לנורמות חיים קיצוניות  לפיהן לשחקן אסור להביע דיעה בסרטיו.

3 Comments

  1. Emmanuel
    16 בפברואר 2012 @ 22:44

    this is only the beginning….

  2. אליהו
    4 בפברואר 2012 @ 23:55

    התמיכה בדיקטטורה באמצעות תכני הסרטים : בטיעונים לעונש בלבד.
    בהתחלה נראה היה שצריך להזמינו אלינו , אולם הסיפה מעידה על צבוע ומושחת, אולי בשירות המשטר (החילוני) כנגד אויביו. חכם על חלשים המקבל גיבוי מהמשטר .

  3. zakito
    3 בפברואר 2012 @ 18:26

    religion is a prison of the mind. people that are locked in such prison do not know how the world looks outside of it, and believe that they are free, while they are not. egyptians and muslims cannot not be liberated before they will remove religion out of politics. and same goes for all people 🙂
    even in that little country called holy 🙂

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן