Skip to content

אזהרה מצרית לחמאס: הפסיקו לתמוך בטרור בסיני או שנגיב בכוח

שר החץ המצרי התראיין הבוקר לעיתון "אל-חיאת" הלונדוני והזהיר את ממשל החמאס ברצועה בפני תגובה צבאית חמורה של מצרים. פהאמי: "אם נמשיך ונבחין בגופים בחמאס או אחרים המנסים לפגוע בביטחון הלאומי המצרי, התגובה שלנו תהיה חמורה"
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

מצרים הזהירה את החמאס מתגובה צבאית אם החמאס או כל ארגון פלסטיני ינסו לפגוע בביטחונה, כשקהיר מדגישה באזהרתה את התמיכה מתוך עזה במוסלמים מיליטנטים שפועלים באזור סיני. לדברי הצבא המצרי, גופים מיליטנטיים בתוך שלטון החמאס הציגו מטרות משותפות לתקיפה יחד עם איסלאמים קיצוניים הפועלים בסיני מאז הדחתו של מוחמד מורסי בחודש יולי, כך פרסם היום עיתון אל אהראם המצרי.

החודש, ב-15 בספטמבר, פרסם דובר צבא מצרים  כי הצבא הרס בתים שהפריעו לפעילות הביטחון המצרית בטווח של עד קילומטר אחד מהגבול עם רצועת עזה מצריים. מתחת לבתים אלו נמצאו מנהרות הברחה בין רפיח לרצועה. הדובר האשים ישירות את החמאס במעורבות במתקפות נגד הצבא והמשטרה המצרית וציין כי במצבורי התחמושת שנתפשו על ידי כוחות הביטחון המצריים נמצאו רימוני יד  ופצצות כשעליהם מסומן שיוכם לזרוע הצבאית של החמאס, "בריגדות גדודי עז א-דין אל קאסם".

nabil fahmi
שר החוץ המצרי, נביל פהאמי (צילום: אתר משרד החוץ)

שר החוץ המצרי נביל פאהמי מצוטט הבוקר (רביעי), בעיתון הערבי אל חיאת המתפרסם בלונדון, באומרו כי ישנה מתיחות בין קהיר לחמאס שהחלה מאז הדחתו של מורסי. הוא אמר כי החמאס איננו פועל מספיק לאבטח את הגבול עם מצרים. פהאמי אמר כי פעילות החמושים והפשע בסיני התרחבה מאוד מאז עלייתו של מורסי לשלטון במהלך  2011."אם החמאס יוכיח באמצעות מעשים ולא מילים, ולצערי ישנן בינתיים אינדיקציות שליליות לכך, אבל אם יהיו פעולות רציניות, כי אז אנדיקציות חיוביות ימצאו במצריים תגובות חיוביות להגן על טובת הצד הפלסטיני", אמר פהאמי.

"אם נמשיך ונבחין בגופים בחמאס או אחרים המנסים לפגוע בביטחון הלאומי המצרי, התגובה שלנו תהיה חמורה", הזהיר שר החוץ המצרי. כשנשאל אם החמרת היחס לחמאס תגרור סגירה מוחלטת של מעבר רפיח גם לסחורות ומזון, ענה כי האופציות לפעול נגד החמאס הן ביטחוניות צבאיות ולא על מנת לגרום סבל לציבור הפלסטיני. פהאמי לא פירט מהן האופציות הצבאיות שקהיר מתכננת לנקוט.

el arish
שריוניות מצריות בכניסה לאל עריש (צילום: מען)

סגירת המעבר לחלוטין גם בפני מעבר סחורות ומזון אינה רצויה לישראל, כי אז מעבר כרם שלום ישמש המעבר שעליו יוטל כל העומס ועל ישראל תוטל האחריות למצבם של הפלסטינים ברצועת עזה. שלטון החמאס דחה את ההאשמות המצריות ומסר מפי דובר ממשלת החמאס כי דברי פהאמי "סותרים את ההיסטוריה של הממשל במצרים להגן על האומה הפלסטינית".

שר החוץ המצרי אמר כי "ישנן כיום פרצות רבות שמבעדן אפשר לראות את יחסי הקרבה של החמאס עם השלטון הקודם (שלטון מורסי), ויחסי הקרבה של החמאס או מפלגות אסלאמיות אחרות עם פעילות הטרור בסיני". מורסי הכלוא במצרים חשוד כיום בפעילות משותפת עם החמאס בעת בריחתו מהכלא שבו היה אסור בעת המהפכה נגד מובארק.

צבא מצרים ביצע הבוקר עשרות מעצרים

סוכנויות התקשורת הזרות מדווחות היום על פעילות מוגברת של צבא מצרים נגד ארגוני ופעילי טרור החל משעות הבוקר (רביעי). על פי הדיווח שמסר גורם צבאי מצרי, חיפו מסוקי קרב על כוחות קרקע, שריון וחי"ר שפשטו על קני חמושים ברפיח ושייח זוויד שבצפון סיני. במקביל לכך פשטו כוחות הצבא המצרי על הכפר – בגדד ההמוקם במרכז סיני ועל הכפרים ביר אל-עבד וביר אל-לאפאן הסמוכים לאל-עריש. מנהיג מוסלמי בכיר בשם מוסה נעצר באל-עבד, שם משפחתו לא נמסר על ידי הגורמים. לדברי מקור בכוחות הביטחון המצרים, מוסה חשוד כי גנב כלי נשק מתחנת משטרה במהלך המהומות וההפגנות בקהיר. שלושה חשודים חמושים נעצרו בכפר רומנה ובכליהם נמצא רובה צלפים וכמות גדולה של חימוש כדורים לרובה.

שני גברים נוספים נעצרו הבוקר באל עריש כחשודים בתכנון ופעילות טרור נגד קציני משטרה וצבא. אחד מהם, חמזה אבו עומר בן 32, הודה בעת מעצרו בהשתפות בניסיון חיסולו של קצין משטרה לפני שלושה שבועות. החשוד השני מואשם כי השתתף בתקיפה על מתקן צבאי באל-עריש. לדברי גורם רשמי בצבא המצרי, נעצרו הבוקר באל-עריש עוד 27 בני אדם החשודים בפעילות טרור.

5 Comments

  1. צדוק התקוה
    26 בספטמבר 2013 @ 21:07

    מענין כאשר צה"ל נלחמם נגד הטרור החמאסי מעזה מצרים[ושאר מדינות ערב וכמובן הח"כ הערבים ] תמיד גינתה את ישראל כיום הדבר עובר כאילו דבר לא קורה לדבר קוראים צביעות

    • עמית מנדלזון
      26 בספטמבר 2013 @ 21:15

      צדוק תקווה אתה מוכיח פעם אחר פעם כמה בור ועם הארץ אתה כמה קלישאי וחסר הבנה, מצריים זה שם של מדינה ושלטון בה התחלף שלוש פעמים בשנתיים האחרונות אין דבר כזה מצרים מגנה השלטוןם המצרי מגנה או השלטון המצרי פועל, השלטון בימי מוברק היה מודע למגבלות שלו במסגרת העולם הערבי קוראים לזה ריל פוליטיק או מציאות אם תרצה השלטון הנוכחי פועל כי הוא צריך למנוע תוספות לכאוס שיש לו, התגובה שלך ממש לא לעניין ומוכיחה כמה מעט אתה מבין מעבר למה שמאכילים אותך התעמולנים של ממשלת ישראל

      • צדוק התקוה
        27 בספטמבר 2013 @ 0:03

        מה אני כותב ומה אתה עונה כרגיל אין קשר למה שכתבתי ולמה שאתה מנסה לענות מה שכן כרגיל מדביק לי תוויות גזען/כ בור ועם הארץ /להדביק תוויות מראה שאין לך[האמת כואבת] מה לענות אני כותב שמצרים עושה [אני לא נגדהמבצע המצרי ]נקיון יסודי או מנסה
        לעשות בסיני כולל חיסול מאות מחבלים הרס בתים שהפריעו לפעילות הביטחון המצרית בטווח של עד קילומטר אחד מהגבול עם רצועת עזה וכאן אני כותב כאשר צה"ל עשה פעולות נגד החמאס איזה רעש היה בעולם כולל הח"כ הערבים וזו האמת תסתור את דברי דברתי על צביעות ואתה במה אתה עונה לי בזילזול שרק מראה ש אנשים כמוך בעלי אותם דעות סובלים מהתנשאות שחצנות וחושבים שהחוכמה אצלהם

        • עמית מנדלזון
          27 בספטמבר 2013 @ 1:58

          מצטער אבל אתה קשה הבנה אני חוזר: מצרים זה שם של מדינה, שם לא עושה כלום, השלטון עושה והשלטון היום איננו השלטון אז לשלטון אז התאים לגנות את ישראל ולשלטון היום מתאים לנקות את סיני, מה כל כך לא ברור כאן ? זה לא עניין של תויות אתה מדביק אותן לעצמך בהכללות המטופשות שלך. מדינת ישראל שולטת בשטחים והשלטון מתעקש לדפוק כל משא ומתן אם תאמר ישראל תכלול אותי בתוך החבילה ואני דווקא בעד להיפטר מחר מכל השטחים. אולי עכשיו אתה מבין

          • צדוק התקוה
            27 בספטמבר 2013 @ 6:52

            בקיצור אני כותב על הצבעיות של העולם כולל צביעות של מדינות ערב וח"כ הערבים ואתה כותב לי דברים שאין להם קשר אבל זה בסדר אני הרי לא מבין ………………….

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן