Skip to content

הסרט הפוליטי "בית לחם" הוא הזוכה הגדול בפסטיבל חיפה

פסטיבל הסרטים הבינלאומי ננעל הערב בלי הפתעות. "בית לחם", שמועמד גם לפרס אופיר (האוסקר הישראלי), נבחר לסרט הטוב ביותר, וכוכב הסרט, צחי הלוי, לשחקן הטוב ביותר. מנימוקי חבר השופטים: "הסרט אמיץ, מטלטל, עוצמתי ומרגש, ובעיקר רלוונטי לחיינו כאן."
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

פסטיבל הסרטים הבינלאומי ה-29 הסתיים הערב (חמישי) בחיפה והכריז על הסרטים הזוכים בתחרות. "בית לחם" של הבמאי יובל אדלר זכה בפרס הסרט העלילתי של קרן תרבות חיפה בסך 100,000 שקל. חבר השופטים בתחרות העלילתית: השחקנית גילה אלמגור, יוצרת הקולנוע הניסיוני ויויאן אוסטרובסקי, הבמאי חורחה גורביץ, המפיק חיים מקלברג, המפיקה עזיזה טאן (טורקיה).

דילמות של נאמנויות חצויות. "בית לחם". צילום: יח"צ

הסרט "בית לחם", המועמד גם לפרס הסרט הטוב ביותר בטקס פרס אופיר (האוסקר הישראלי), שיתקיים במוצ"ש, עוסק בעולם השב"כ, כאשר אנשיו מנסים לאתר את אחד ממפקדי גדודי אל אקצא בסביבות ירושלים. חבר השופטים נימק את ההחלטה: "הסרט לפת אותנו מהסצנה הראשונה ולא הניח לנו גם לאחר סיומו. הסרט אמיץ, מטלטל, עוצמתי, מרגש ומציב בפני הצופה דילמות של נאמנויות חצויות. למרות שזה סרט ביכורים, מפגין הבמאי שליטה מוחלטת במדיום הקולנועי ויוצר סרט סוחף ומרתק. חשוב לציין כי הסרט, מעבר להיותו קולנוע נפלא, הוא גם ובעיקר רלוונטי לחיינו כאן, במקום הזה".

פרס סרט הביכורים העלילתי ע"ש רוזליה כץ ז"ל, בסך 50,000 שקל, הוענק לסרט "אחרי הים" בבימויו של יוסי אבירם. פרס התסריט בשיתוף איגוד התסריטאים, בסך 10,000 שקל, הוענק לתסריטאים עמוס גיתאי ומארי ג'וזה סנסלם על כתיבת התסריט לסרטו של גיתאי, "אנה ערביה".

פרס השחקנית בסרט עלילתי בשיתוף Nu Image LA, בסך 10,000 שקל, הוענק לשחקנית הילה וידור על משחקה בסרט "לוויה בצהריים" של הבמאי אדם סנדרסון. לדברי השופטים: "השחקנית צעירה וכובשת. כל פריים בסרט מלא בנוכחותה, ביופייה, ובהבעות פניה."

צחי הלוי - השחקן הטוב ביותר, הילה וידור - השחקנית הטובה ביותר. צילום: גוסטבו הוכמן

פרס השחקן בסרט עלילתי בשיתוף Nu Image LA, בסך 10,000 שקל, הוענק לשחקן צחי הלוי על משחקו בסרט "בית לחם". השופטים נימקו החלטתם: "הפרס מוענק על ביצוע עוצמתי,  משכנע, מפתיע, עשיר ומרגש, ובה בעת מאופק מאד". 

פרס ג'ק ניילור לצילום בסרט עלילתי, בסך 10,000 שקל, הוענק לצלמים גיורא ביח וניר בר, על עבודתם בסרטו של עמוס גיתאי "אנה ערביה". פרס לסרט תיעודי בשיתוף הרשות השנייה לטלוויזיה ורדיו, בסך 40,000 שקל, הוענק לסרט "היה שלום פטר שוורץ", בבימויה של יעל ראובני. חבר השופטים בקטגוריית הסרט התיעודי כלל את הבמאי היינץ אמיגהולץ (גרמניה), הבמאית ומנהלת הפסטיבל לסרטי נשים בישראל – נטעלי בראון והבמאית תמר ירום. ציון לשבח הוענק לסרט  התיעודי "משמרת לילה של הבמאי איתמר חן.

הסרט הקצר הטוב ביותר, "איפה שנגמרים השמים", של הבמאים גלעד כהן וג'קי ברמן זכה במענק קרן מקור לקולנוע וטלוויזיה על שם שרון עמרני, בסך 12,000 שקל. חבר השופטים כלל את הבמאי והאנימטור יובל נתן, התסריטאית סוהא עראף והבמאי והתסריטאי לאון פרוד ובסקי. השופטים העניקו גם פרס בסך 8,000 שקל לסרט הקצר "בכורה" של הבמאית לאה טוניק מביה"ס לקולנוע וטלוויזיה סם שפיגל.

פרס התסריט ל"אנה ערביה" של עמוס גיתאי (בתצלום עם גילה אלמגור). צילום: גוסטבו הוכמן

פרס אלי גלפנד לסרט אנימציה בסך 5,000 שקל הוענק לסרט "ליילה" של הבמאית לונה מטר מהמכללה האקדמית ספיר. ציון לשבח הוענק לשני סרטי אנימציה: "קפה בבל" של הבמאיות מיכל רבינוביץ' ודפנה בן עמי, מבצלאל; ולסרט "סיפור פעוט" של הבמאי מזמור ויצמן, מהמכללה האקדמית ספיר.

פרס "עוגן הזהב" לקולנוע ים תיכוני הוענק לסרט "ויוה לה ליברטה" של רוברטו אנדו. חבר השופטים כלל את הבמאי קסביה קולר (שוויץ), השחקן ששון גבאי והבמאית לינה צ'פלין. ציונים לשבח הוענקו לשחקנית עמנואל דבוס על משחקה בסרטים "רגע בחיים" ו"ויולט", וכן לבמאית ולריה גולינו על סרטה "דבש".

בפרס תחרות "הבמאים של המחר" בחסות "פדאורה" – איגוד המבקרים באירופה ובמזרח התיכון, זכה הסרט ההולנדי "בורגמן" של הבמאי אלכס ואן ורמרדם. חבר השופטים כלל את מבקרי הקולנוע גידי אורשר, יהודה סתיו ואוסקר פיירו (ספרד). ציון לשבח הוענק לסרט "המחברת הגדולה" של הבמאי ההונגרי, יאנוש סאס.

פרס על הישג אמנותי בקולנוע הישראלי ניתן  לסרטו של יוסף פיצ'חדזה "סוכריות", שגם הוא מועמד לסרט הטוב ביותר בטקס פרסי אופיר. מענק פוסט רפבליק לשירותי מעבדה דיגיטליים בסך 20,000 אירו הוענק לסרטה של סוהא עראף, "שלוש אחיות".

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן