Skip to content

כתב אישום ראשון בישראל באשמת נטישת כלב

בישראל ננטשים מדי שנה בין 50,000 ל-100,000 כלבים. כתב האישום הוא תוצאה של פעילות ענפה במשרד החקלאות לאכיפת חוק צער בעלי חיים
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

בישראל ננטשים מדי שנה בין 50,000 ל-100,000 כלבים. כתב האישום הוא תוצאה של פעילות ענפה במשרד החקלאות לאכיפת חוק צער בעלי חיים 

מאת כתבי מגפון 

משרד החקלאות ופיתוח הכפר הגיש הבוקר לבית משפט השלום בחיפה כתב אישום תקדימי וראשון בישראל באשמת נטישת בעל חיים. כתב האישום הוגש נגד גבר מהצפון, בשנות ה-40 לחייו,  הנאשם בנטישת כלבתו, בניגוד לחוק צער בעלי חיים (הגנה על בעלי חיים), תשנ"ד – 1994. כתב האישום הוא תוצאה של פעילות ענפה של משרד החקלאות לאכיפת חוק צער בעלי חיים,  בהתייחס לחיות משק ובהתייחס לחיות מחמד.

כלב זה לא צעצוע שמשליכים כשנמאס (צילום אילוסטרציה: שרית פרקול)

על פי הנתונים הרשמיים של משרד החקלאות, בישראל ננטשים מדי שנה כ-50 אלף כלבים. על פי אומדן לא רשמי, המדובר בכ-100 אלף כלבים, שרובם מוצאים את מותם.

נטישת כלבים באזור שדה תעופה בתקופות החגים

לפי חוק צער בעלי חיים, מרגע שמחליטים לקחת חיית מחמד הביתה, על הבעלים מוטלת האחריות המלאה לטיפול בחיית המחמד. בפועל, כלבים ננטשים, כולל מקרים מחרידים של נטישת כלבים באזור שדה תעופה בתקופות החגים בהם רבים נוסעים לחו"ל, נטישת חיות מחמד בפנסיונים של כלבים והשלכתם מעבר לגדרות המתקנים, נטישת כלבים בתקופות של מתיחות בטחונית ועוד.

על פי כתב האישום, במהלך חודש ספטמבר 2011, נטש הנאשם את כלבתו באזור בית אורן. הנאשם רכש את הכלבה, פינצ'ר מעורב, במועד שאינו ידוע, והחזיק אותה בביתו. לאחר נטישת הכלבה, היא שוטטה באזור בית אורן ונלכדה במלכודת ללכידת תנים. הכלבה חולצה מהמלכודת והועברה למתקני עמותת חיות מחמד. במתקני העמותה נבדקה הכלבה על ידי וטרינר, שמצא כי יש לה שבב – ובעלים.

העונש המרבי הקבוע בחוק בגין עבירות נטישת בעלי חיים הוא שנת מאסר או קנס של 76,500 שקל. באמצעות כתב אישום תקדימי זה מקווה משרד החקלאות למגר את התופעה.

1 Comment

  1. מור
    4 בפברואר 2012 @ 11:45

    חשוב מאוד, גם לכלבים וגם לבני האדם.

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן