Skip to content

התביעה: אישי ציבור מעודדים את המתנחל להפר את החוק

בועז אלברט מיצהר הובא היום בפעם השלישית למעצר עקב הפרת צו אלוף פיקוד והחלטות בתי משפט. מכתב התביעה ובקשת המעצר עולה השתלשלות חמורה של אדם שהחליט שהחוק לא תקף עבורו בעידודם של חברי כנסת, אישי ציבור ורבנים מהימין
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

יחידת התביעות באגף הפשיעה הלאומנית במשטרת ש"י, הגישה היום (שישי) בצהריים בבית משפט השלום בפתח תקווה, כתב אישום נגד בועז אלברט, תושב התנחלות יצהר בשומרון. מכתב האישום והבקשה למעצר עד תום הליכים עולה כי לתביעה כמו גם למשטרת ישראל יש רצון מפורש למצות עם המתנחל את הדין.

"מדובר בהפרות חוזרות ונשנות של צו פיקוח מיוחד שהוצא על ידי מפקד כוחות צה"ל באזור יהודה ושומרון והחלטות בתי המשפט שהורו למשיב כי עליו לציית לצו ונאסר עליו להכנס ולשהות בתחומי יהודה ושומרון למעט ביישוב שערי קשת",  ציינה התובעת עו"ד שיר קמה, תובעת מחוז ש"י. ופרשה לפני בית המשפט את התייחסותו של אלברט אל הצו והחלטות בתי המשפט בעניינו.

"החל מיום 8 בספטמבר החל המשיב (בועז אלברט), להתראיין בכלי התקשורת השונים ובהם הודיע כי שב להתגור במקום (יצהר), וכי אין בכוונתו לציית לצו ולהוראות בתי המשפט", אמרה התובעת. היא תיארה את ההתנהלות ביצהר ושל אלברט שבאה לגבות את הפרת החוק: "במהלך חג הסוכות תוכננה פעילות המונית "חווייתית"…אשר כללה הפעלות ילדים, חגיגת בציר ענבים בכרם של המשיב,סוכה פתוחה בביתו וכן הופעת אומנים שונים וזאת כתמיכה בהחלטתו של המשיב להפר את צו בית המשפט ובנוכחות המשיב".

נגד המתנחל הוגשו שני כתבי אישום. בראשון הוא הואשם בהפרת צו – הפרת הוראה חוקית, ובכתב האישום השני הוא הואשם בהפרת הוראה חוקית ובהפרעה לשוטר במילוי תפקידו.

 השתלשלות האירועים

ב17 ביולי השנה חתם אלוף הפיקוד, אלוף שי ניצן, על צו האוסר על אלברט לשהות בתחומי אזור יהודה ושומרון. הצו נקבע עד ל-16 בינואר 2014. הצו נמסר באותו יום לידיו. הוא לא שעה לצו ונעצר. ב-20 ביולי הוא הובא לפני שופט מעצרים בבית משפט השלום בפתח תקווה ובסופו של דבר שוחרר ממעצר בתנאים מגבילים לפיהם היה עליו לשהות בגני התקווה בלבד ונאסר עליו לנוע ביהודה ושומרון או לחזור לביתו ביצהר. ב-15 באוגוסט שעבר הוא נעצר שוב בידי משטרת ש"י ובעקבות השימוש באקדח הטייזר כלפיו,  שגרר רעש תקשורתי, הוציא מפכ"ל המשטרה רנ"צ יוחנן דנינו הנחיה להקפיא את השימוש בטייזר עד להבהרת הוראות השימוש בו לשוטרים. בועז הובא בפני שופט ובית המשפט שחררו בערבות מזומן של 5,000 ש"ח וערבות צד שלישי בציינו שהוא נדרש לשהות בגני תקווה בלבד. את אלברט זה לא עניין ועל פי דברי תביעה שב ליצהר, לביתו, בתחילת ספטמבר.

 המעצר האחרון

בעקבות מידע לפיו אלברט שוהה ביישוב, בביתו, הגיע לפני שלושה ימים כוח משטרה גדול ליצהר. "הכוח גילה להפתעתו כי רגלו של הנאשם היתה מקובעת בסד עשוי ברזל לרצפת הבית ללא אפשרות לפתיחתו", סיפרה התובעת לבית המשפט. בעקבות כך השתמשו השוטרים בציוד פנאומטי. לשלושה דיסקים נדרשו השוטרים על מנת לפרוץ את הסד. רק עם הדיסק הפניאומטי השלישי הצליחו לשחרר את רגלו. "לאחר פריצת הדיסק"  נאלצו השוטרים לסחוב על ידיהם את בועז שסירב להתלוות אליהם בכוחותיו. את שאירע ביצהר תיארה היום התובעת וסיפרה כי "מהלך מעצרו לווה על ידי תקיפה מסיבית של השוטרים במקום על ידי מתקהלים…זאת באמצעות אלימות פיזית מצידם של המתקהלים כלפי השוטרים", שכללה גם "זריקת אבנים כלפיהם (כלפי השוטרים), זריקת שקיות שתן, צואה, ביצים, שמן ומים. כתוצאה מכך מספר שוטרים נחבלו. כמו כן המתקהלים פגעו בכלי רכב משטרתיים שהיו במקום, ניקבו את צמיגיהם וניפצו את שמשותיהם. בנוסף לכך מספר רב של אנשים חסמו את ציר היציאה מן הישוב בכך שעמדו במקום וחסמו בגופם את מעבר השוטרים וכן העמידו את כלי הרכב שלהם על הציר".

אישי ציבור וחברי כנסת תומכים בהפרת החוק

התובעת לא יכלה שלא להתייחס לאישי ציבור וחברי כנסת שהגיעו למקום לחזק את ידיו של אלברט ביודעם שהוא מפר חוק. "החלה נהירת אישי ציבור ורבנים  לביקורי חיזוק אצל המשיב בביתו", היא ציינה. מהתנהגותו של הנאשם", אמרה עו"ד קמה "ומהצהרותיו עולה תמונה ברורה כי אין על המשיב דין מורא ומורא דין". היא פירטה לפני בית המשפט גם את הדיונים שהיו בעניינו בהם הוא לא טרח לטענתה להתייצב בבית המשפט. ב-15 בחודש שעבר הוא לא התייצב לדיון "בפעם הרביעית ברציפות", היא הדגישה בבקשה לעצרו עד תום הליכים. והוסיפה כי "בהתנהגותו הוא אף מתסיס אחרים…ואף מוכיח כי אין גבול לצעדים בהם הוא מוכן לנקוט כדי להמשיך ולהפר את הצו ואת החלטות בית המשפט. מכאן המסוכות הרבה הנשקפת מצידו".

הפעם הוא לא שוחרר. בית המשפט הורה לעוצרו עד להחלטה אחרת. הדיון בעניינו יתקיים ב-1 באוקטובר.

[related-posts]

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן