Skip to content

מהומות דמים מול משרד הפנים המצרי בקהיר

יום לאחר ש- 73 אוהדים מצרים נהרגו במהלך התפרעות במשחק כדורגל בפורט סעיד, ממשיכות המהומות במצרים. עיקרן בכיכר תחריר. 500 מפגינים נפצעו עד כה בעימותים בין כוחות הביטחון ואוהדי קבוצת הכדורגל "אולטראס אהלי", הרוצים להפיל את הממשל הצבאי. כיכר החלומות הפכה לכיכר הסיוטים
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

יום לאחר ש- 73 אוהדים מצרים נהרגו במהלך התפרעות במשחק כדורגל בפורט סעיד, ממשיכות המהומות במצרים. עיקרן בכיכר תחריר. 500 מפגינים נפצעו עד כה בעימותים בין כוחות הביטחון וקבוצת "אולטראס" של קבוצת הכדורגל אל-אהלי", הרוצים להפיל את הממשל הצבאי. כיכר החלומות הפכה לכיכר הסיוטים

מאת עידו וולקן

500 מפגינים נפצעו במהלך עימותים בין מפגינים ואוהדי הכדורגל "אולטראס", לבין כוחות הביטחון המרכזי המצרי. כך מדווח הערב (ה) עיתון 'א-ליום א-סאבע' המצרי. העימותים הם המשך ישיר למהומות שהיו במהלך הלילה והיום בכיכר א-תחריר, בעקבות מותם של עשרות אוהדים אמש, במשחק כדורגל בפורט סעיד.

מהומות יום ד, תחריר. צולם והועלה בטוויטר על ידי מפגין.

ביום רביעי, פרצו מהומות אלימות במשחק כדורגל בין הקבוצות "אל-אהלי" ו"אל-מסרי", שבמהלכן נהרגו 73 אוהדים. ראש המועצה הצבאית העליונה במצרים, מוחמד טנטאווי, הכריז על שלושה ימי אבל במצרים וכי כוחות הביטחון המצריים יפעלו למציאת האחראים למהומות. הצהרותיו של טנטאווי לא הרגיעו את האולטראס. הם יצאו להפגין מול משרד הפנים נגד הממשל הצבאי. לטענתם, אוזלת ידם של מנגנוני הביטחון במהלך האירועים הייתה מכוונת נגד האולטראס. בידיהם נשאו המפגינים שלטי מחאה ונשמעו קריאות "להרוג את הגנרל".

בדף הפייסבוק של קבוצת האוהדים "אולטראס כיכר א-תחריר", דווח כי המשטרה יורה כמויות גדולות של רימוני גז מדמיע אל עבר המפגינים. הקבוצה קוראת להמון המצרי להגיע בהמוניו לכיכר. כעת, מנסים האוהדים לעורר את ההמון המצרי להפגנה נוספת, הפעם להפלתו של המשטר הצבאי תחת הכותרת "יחד כתף אל כתף – נפיל את השלטון הצבאי."

סוכנות הידיעות רויטרס מוסרת כי "האולטראס" הם אוהדי כדורגל, אשר עמדו בראש ההפגנות שהביאו להפלת שלטונו של מובארק לפני כשנה. לא מדובר בקבוצה אחת כי אם במספר קבוצות, המתחלקות על פי אהדתן לנבחרות השונות במצרים. מאז העברת השלטון ממובארק לידי המועצה הצבאית העליונה עמדו האולטראס בראש תנועת המחאה לסיום השלטון הצבאי והעברת הסמכויות לידי העם.

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן