Skip to content

לה לה לנד במכון לדמוקרטיה

נשיא המכון הישראלי לדמוקרטיה ד"ר-פרופ' אריק כרמון האשים את מבקר המדינה מיכה לינדנשטראוס ב"ציד מכשפות",  בגללו חוששים לעבור בכירים מהמגזר הפרטי למגזר הציבורי – והתגובה לא איחרה לבוא. מתברר שמבקר המדינה יודע מה זה לה-לה לנד, כי הוא טען ששם חי כרמון שמשתכר, לדברי המבקר 128,000 ש"ח בחודש מאת אורה עריף כץ אריק כרמון ניצל […]
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

נשיא המכון הישראלי לדמוקרטיה ד"ר-פרופ' אריק כרמון האשים את מבקר המדינה מיכה לינדנשטראוס ב"ציד מכשפות",  בגללו חוששים לעבור בכירים מהמגזר הפרטי למגזר הציבורי – והתגובה לא איחרה לבוא. מתברר שמבקר המדינה יודע מה זה לה-לה לנד, כי הוא טען ששם חי כרמון שמשתכר, לדברי המבקר 128,000 ש"ח בחודש

מאת אורה עריף כץ

אריק כרמון ניצל את הבמה שניתנה לו בידיעות אחרונות כדי לבקר את המבקר, אבל הוא כנראה לא הביא בחשבון שלינדנשטראוס עומד לנאום בכנס הרצליה שהתמקד באתיקה, ביקורת וממשל. נאומו של המבקר נשמע בתחילה די צפוי, כשהוא דן בנושא אסון הכרמל, אלא שהוא תפס את ההזדמנות בשתי ידיים כשהזכיר את גובה שכרו של כרמון וזרק לעברו: "אנחנו לא נמצאים בלה-לה לנד. לצערי, המכון לא מבוקר על ידי מוסד המבקר ויכולנו רק להצטרף ולהביע צער על המצב. אולי על כך יצא צערו של הכותב".
באותה הזדמנות חגיגית, הוא גם רמז לכרמון  רמז עבה בנוגע לתוארו האקדמי. "אולי יצא הכעס גם על תארים אקדמיים מכובדים מאוד שנלקחו מאיש זה או אחר…" אמר כשהוא מרמז כי כרמון הוא דוקטור ולא פרופסור.

המכון הישראלי לדמוקרטיה יושב באחד הבתים היקרים בירושלים, לא רחוק מתאטרון ירושלים בשכונת טלביה ונהנה מתקציבים נדיבים שכאמור, אינם גלויים לעיני מבקר המדינה. המכון מקיים מדי פעם כנסים בנושאי דמוקרטיה, ואף מתחזק את העיתון 'העין השביעית' המתיימר לדון בצורה דמוקרטית במדיה התקשורתית, אלא שהרוח המנשבת מהמכון ומן העיתון נשמעת, לא אחת, כמו נועדה לקדם את תפיסת העולם של עיתון 'הארץ'. אחת הדוגמאות הבולטות לכך נסבה על המאבק החד צדדי שהתקיים מעל דפיו הוירטואליים של פרסום 'העין השביעית' בנושא ענת קם ואורי בלאו . מובן שבשם הדמוקרטיה החרוטה על דגל הפרסום, ניתנת מדי פעם במה לכותבים שאינם משרתים את האג'נדה הברורה שמקדם העיתון .

לעתים נדמה כי האליטה שמכתיבה את רוח המכון מאמינה, באמת ובתמים, כי היא זו שמנסחת את ערכי הדמוקרטיה, מבלי לתהות אם בעצם גישתה היא פוגעת בדמוקרטיה פגיעה אנושה.

אגב, עד לשעת כתיבת שורות אלו, לא היה זכר בעיתון העין השביעית שצד ידיעות בנושאי תקשורת במהירות מרשימה, לביקורתו של המבקר. ביקורת שבמרומז כוונה נגד האתיקה של המכון בנושאי שכר. בדבריו היה גם יותר מרמז לכך שאילו ניתן היה הדבר בידו, היה טורח לבקר את פעילות המכון.

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן