Skip to content

אלון חסן חוזר לוועד עובדי נמל אשדוד

הוועדה ההסתדרותית שבדקה את הסוגיה מצאה כי חסן אינו מקיים יחסים עסקיים עם חברת נמל אשדוד ולכן קבעה כי אין למנוע את שובו לוועד. חסן חתם על תצהיר שבו התחייב שלא לקיים עסקים כאמור בעתיד וכי אם יימצא שהוא מקיים עסקים עם חברת נמל אשדוד הוא יודח מתפקידו. ח"כ יחימוביץ׳: "חסן הוא תפוח רקוב"
פחות מדקהזמן קריאה: דקות
אלון חסן
אלון חסן

הוועדה ההסתדרותית בראשות היועץ המשפטי להסתדרות, עו"ד יחיאל שמיר, לבדיקת בקשת אלון חסן לחזור לשמש בוועד עובדי נמל אשדוד קבעה, כי אין מקום למנוע את שובו של חסן לוועד העובדים.

הוועדה הוקמה ע"י יו"ר האגף לאיגוד מקצועי בהסתדרות, אבי ניסנקורן בעקבות בקשתו של חסן לשוב לוועד העובדים, לאחר שהשעה את עצמו לפני כשלושה חודשים.

הוועדה כללה, מלבד היו"ר שלה עו"ד יחיאל שמיר, את עו"ד מיה פרי-אלתרמן, היועצת המשפטית לאגף לאיגוד מקצועי ואלי בן גרא, סגן יו"ר האגף לאיגוד מקצועי.

אישורים ומסמכים

הוועדה דנה במשך כמה שבועות ובדקה את הסוגיה. הוועדה דרשה מאלון חסן להציג אישורים ומסמכים הקשורים לעסקיו ולאחר שבחנה את הנושא מצאה, כי חסן אינו מקיים, נכון להיום, במישרין או בעקיפין, יחסים עסקיים עם חברת נמל אשדוד. בנוסף, חתם חסן חתם על תצהיר שבו התחייב שלא לקיים עסקים כאמור בעתיד וכי אם יימצא שהוא מקיים עסקים עם חברת נמל אשדוד הוא יודח מתפקידו.

לאור הצהרתו של מר חסן ובדיקת הנושאים הקונקרטיים והמסמכים שהובאו בפני הוועדה מצאו חבריה, כי חסן אינו עובר על האיסור הקבוע בסעיף 8 לתקנון ועדי העובדים, האוסר על קיומם של עסקים עם מקום העבודה. בנסיבות אלה סבורים חברי הוועדה כי אין מקום למנוע את שובו של אלון חסן לוועד העובדים.

יחימוביץ׳: זו שגיאה קשה להחזיר אותו"

"זו שגיאה קשה להחזיר את אלון חסן להיות יו"ר ועד עובדי נמל אשדוד". כך כותבת יו"ר האופוזיציה, ח"כ שלי יחימוביץ׳, בעמוד הפייסבוק שלה. 

"חסן הוא תפוח רקוב אחד שמטיל כתם על מנהיגי עובדים, על העובדים כולם, ועלינו, הלוחמים בעד עבודה מאורגנת ומאמינים בה", כותבת יחימוביץ׳. "צדקה ההסתדרות כשהשעתה אותו, שגתה כשהחזירה אותו היום ׳משום שכבר אינו מקיים קשרים עיסקיים עם הנמל – וזה מאוד מצער אותי. 

"איכשהו אני לא מצליחה להתפעל מהנימוק הפורמלי שחסן עשה לנו טובה והפסיק לעשות ביזנס עם הנמל באמצעות שלל החברות הפרטיות שלו ושל משפחתו. כל מעשי השחיתות שלו התאדו? זהו? מתחילים דף נקי ולבן? הרי נתניהו, לפיד, בנט וישראל כץ יכולים לצאת לרקוד ברחובות – הם קיבלו ליד את הנשק הטוב ביותר שמפריטנים ושונאי עבודה מאורגנת יכולים לחלום עליו. חסן הוא לא רק סמל שמנופפים בו בכל פעם שרוצים להפריט נכסי מדינה, לייבש, לדרוס ועד, לעשות אאוטסורסינג. הוא לא רק סמל, הוא באמת ביריון מושחת", כותבת יו״ר האופוזיציה.

"כן כן, שמעתי שהוא מאוד מתוחכם ושיש לו פתק מעורך דין וחותמת של הנהלה/דירקטוריון לכל דבר, אבל מושחת הוא לא רק עבריין פלילי, אלא גם מי שמועל באמונו של הציבור, וחוצב לעצמו ולביתו פירות דשנים של רווח וממון בזכות הכוח שניתן לו כדי לייצג את אותו ציבור". 

יחימוביץ ממשיכה וכותבת: "לא מעניין אותי אם למושחת הזה קוראים הירשזון, אולמרט, איווט ליברמן או אלון חסן. להיות מנהיג עובדים זאת שליחות מורכבת וקשה, אפילו נעלה. אני יודעת, אני מכירה הרבה כאלה, שמתייצבים בידיים נקיות ובלהט – אל מול האתגר המורכב של הגנה על הפרנסה ועל הזכויות של מי שבחרו בהם.  

"מנהיגי עובדים שעומדים לפעמים מול בעלי שליטה חמדנים, שמעדיפים לפעמים לעשות רווח גדול ומהיר על חשבון עובדים רגילים. מנהיגי עובדים שהם שותפים במאבק נגד הפרטת נכסי המדינה ומשאביה לידי כמה משפחות הון. דוגמאות לא חסר. מאיציק יהודה יו"ר ארגון עובדי תע"ש הטוב והותיק, שפניו חרושי קמטי דאגה וצער ומסירות אין קץ לעובדיו, שלמענם הוא נלחם בכל כוחותיו, ועד מאיה יניב הצעירה והיוקדת, שרק עכשיו ארגנה בגבורה את 5,000 עובדי סלקום. יש מאות אחרים כמותם שבאומץ ובהתמדה מייצגים נאמנה את העובדים", כותבת יו״ר העבודה. "ואלון חסן מכתים ומזהם אותם, עם גינונים ואורח חיים של שליט רפובליקת בננות, לא של מנהיג עובדים. בית מפואר, בריכת שחייה בחצר, רכבי יוקרה, עסקים פרטיים שלו ושל משפחתו שעושים עסקים עם הנמל, העדפה של קרובי משפחה במכרזים, אווירת פחד וחשבון, סגירת הנמל לרגל אירועים פרטיים שלו. די. עד כאן. 

"אנחנו, הלוחמים למען עבודה מאורגנת, לא יכולים להרשות לעצמנו שלא להוקיע אותו בזמן שאנחנו מוקיעים שחיתויות של בכירים אחרים. ושלא יהיו אי הבנות: נכון שאני מקדישה חלקים עצומים מהזמן שלי לסיוע לעובדים חלשים במיוחד. אבל אני לא מאלה שתומכים בעובדים רק כשהם חלשים. לעובדי מעמד הביניים חייב להיות כוח. אני רוצה שכל העובדים יהיו מאוגדים ולכולם יהיה כוח. 

"אבל ועדים צריכים להיות חזקים – כדי שיוכלו להגן על עובדיהם, ולא כדי לנצל את כוחם ולעשות הרבה כסף ועסקים פרטיים על הדרך. מנהיגים אמיתיים חיים בתוך עמם. לא מעליו".

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן