Skip to content

לפיד: "להפריד לתמיד את החברות הממשלתיות מהפוליטיקה"

הדברים נאמרו בטקס חילופי מנהלים ברשות החברות הממשלתיות. אורי יוגב, מנהל הרשות הנכנס: חלק מהמסים שהועלו היו יכולים להיות ממומנים על ידי דיבידנדים מהחברות
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

במשרדי רשות החברות הממשלתיות בירושלים התקיים אתמול טקס חילופי מנהלים בהשתתפות שר האוצר יאיר לפיד, מנכ"לית משרד האוצר יעל אנדורן, וחברי הנהלת המשרד. מנהל הרשות הנכנס אורי יוגב ייכנס לתפקיד במקום מ"מ מנהל הרשות היוצא רוני פרידמן, בתחילת אוקטובר.

בטקס חילופי מנהלים ברשות החברות הממשלתיות. מימיו: שר האוצר יאיר לפיד, אורי יוגב מהל הרשות הנכנס ורוני פרידמן מנהל הרשות היוצא
מימין: שר האוצר יאיר לפיד, אורי יוגב מהל הרשות הנכנס ורוני פרידמן מנהל הרשות היוצא

הממשלה אישרה

לפני כחודש אישרה הממשלה את מינויו של יוגב לתפקיד, זאת בעקבות המלצת ועדת האיתור שהוקמה לבחירת מנהל רשות החברות.

יוגב, בן 53, שימש עד לאחרונה בתפקיד יו"ר חברת Whitewater, חברה בינ"ל העוסקת בטכנולוגיות מים מתקדמות ומתמחה בביטחון, איכות ובקרת מים. בעבר שימש יוגב יו"ר דירקטוריון רכבת ישראל וממונה על אגף התקציבים במשרד האוצר ומילא שלל תפקידי ניהול, הן בשרות הציבורי והן במגזר הפרטי.

שר האוצר, יאיר לפיד אמר: " אני מקווה שאנו יוצאים לדרך חדשה שבה מפרידים אחת ולתמיד את החברות הממשלתיות מהפוליטיקה. אני לא מבין למה אני צריך למנות דירקטורים, זה לא מה שפוליטיקאים צריכים לעשות. הרשות משמעותית וצריך לתת לאנשים המקצועיים לעשות את עבודתם, ושהפוליטיקאים לא יתערבו בנעשה ".

"יוגב יחזק את מעמד הרשות"

מנכ"לית משרד האוצר, יעל אנדורן אמרה: "אורי יוגב יחזק את מעמד הרשות ואת יכולתה להוביל מהלכים משמעותיים בחברות הממשלתיות הן לטובת הציבור והן לטובת המשק. אני מברכת על שובו להנהלת האוצר ובטוחה כי יתרום מניסיונו הרב.

100 מיליון שקל הפסד ב-2012

מנהל רשות החברות הנכנס, אורי יוגב "כמנהל הרשות, בכוונתי לפעול לחיזוק הנהלות החברות. שיפור רווחיות החברות הממשלתיות לטובת הגדלת הדיווידנדים שיאפשרו הפחתת מיסים. וכמו כן, נסייע לחברות לבצע רפורמות בין היתר בחשמל, נמלים, רכבת ותעש. הבעלים הוא הבעלים וצריך לדאוג לחברות עצמן, החברות הפסידו 100 מיליון שקל בשנת 2012 ואין שום סיבה שהן ירוויחו 3 או 4 מיליארד שקלים. חלק מהמסים שהועלו היו יכולים להיות ממומנים על ידי דיבידנדים מהחברות. המטרה היא להביא את המקצוענות ואת הענייניות ולהפוך את החברות הממשלתיות לכאלו שהמדינה תתגאה בהן: גם נקי, גם יעיל וגם רווחי".

"אפס פשרות"

מ"מ מנהל רשות החברות היוצא, רוני פרידמן "נדרשת מעורבות ממשלתית אחרת מהמקובלת כיום, מעורבות בדרישות לעמידה ביעדים, להישגיות עסקית, כל זאת לצד אפס פשרות בתחום הנורמטיבי. לצד זה נדרש גם שינוי בממשק שבין החברות לגורמי הממשלה והרגולטורים למיניהם, כך שבסופו של תהליך, עומד גוף אחד שמדבר בשפה אחת".

1 Comment

  1. יפה
    1 באוקטובר 2013 @ 17:23

    לפיד שקרן.
    רק אתמול מינה את מקורבו הפוליטי – אורי שני , מורשע בפלילים כששימש כיו"ר עמידר , לראש חברה ממשלתית חדשה. לא רק שלפיד פועל בניגוד להצהרותיו הוא אף משחית ומעמיק את הפוליטיזציה של החברות הממשלתיות.

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן