Skip to content

תקרית ברצועה: כוח צה"ל זיהה שתי דמויות ליד הגדר ופתח באש

הכוח זיהה דמויות חמושות ופתח באש. בעקבות האירוע נפגע אחד החמושים. צה"ל הנחה את תושבי האזור לשהות בקרבת מקומות מוגני ירי
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

דיווח ראשוני: כוח צה"ל סיכל כנראה הערב (שני) פיגוע נגד חיילים על גבול רצועת עזה. הכוח, ככל הנראה של חטיבת  גולני, זיהה שתי דמויות חמושות שהתקרבו לגדר המערכת סמוך למעבר ארז ופתח לעברם באש. חמוש אחד נפגע ואילו השני נמלט. כעת נבדק אם היה זה ניסיון חדירה או ניסיון להנחת מטען נגד סיור צה"ל.

הערב סמוך לשעה 20:30 דיווחו תושבים ממועצה אזורית אשקלון על הדי קולות נפץ, ירי ופצצות תאורה שנורו לאוויר. מקורות פלסטיניים טענו כי צה"ל פתח באש לעבר הרצועה. בעקבות האירוע יצאה הנחיה לתושבים לשהות ליד המרחבים המוגנים מחשש שארגונים פלסטינים ינסו לנצל את התקרית ולשגר רקטות לעבר ישראל. מדובר צה"ל נמסר כי "בשעות הערב זיהה כוח צה"ל 2 דמויות שהתקרבו והחלו לחבל במכשול הגדר. הכוח פתח לעברן באש וזיהה פגיעה באחת מהן". במהלך הסריקות נמצאה גופת מחבל ליד גדר המערכת. לא היתה כל פגיעה בקרב חיילי צה"ל.

דובר צה"ל מסר עוד: צה"ל מתמודד באופן שוטף עם ניסיונות לפגוע בגדר המערכת ברצועת עזה, כמו גם עם ניסיונות של מחבלים לפגוע בחיילי צה"ל ע"י הנחת מטענים בצמוד אליה. ב2012 הצטייד צה"ל במכ"מי בקרת שטח משוכללים, שמטרתם לעקוב אחר מטרות רבות בו זמנית ולאתר איומים בגזרה. מדובר במכ"מים מהסוגים "ברון" ו"ברונית" המיועדים לשימוש בגזרת עוטף עזה, וביכולתם לאתר מפגעים המתקרבים לגדר, כולל רכבים חשודים. גורמים בפיקוד דרום העידו בעבר כי המכ"ם נותן מענה מבצעי איכותי בשטח, וכי שטחי הכיסוי שלו גבוהים.

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן