Skip to content

האיראנים ניצחו. לנתניהו כבר לא יקשיבו

האיראנים ניצחו הפעם ב"נוק אאוט" קטלני. הם עשו את מה שנתניהו מעולם לא עשה, ולעולם לא יעשה: הם פשוט אמרו "כן". האם יהיה נתניהו מוכן להתעלות על עצמו ולהעמיד את הצהרותיהם למבחן, או שיתמיד בסרבנותו?
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

לוּפְטְגֵּשֶׁפְטֵן. ובעברית: עִסְקֵי אֲוִיר. זה מה שביבי מנסה למכור לעולם מעגלת רהיטי האלטע זאכן שלו על הפודיום באו"ם. בעבר זה היה חמאסטן, טילים על תל אביב וכפר סבא (עד שבאמת עפו על תל אביב ולא עשינו להם כלום), אחר כך טרוריסטים מסוכנים שחגגו את ניצחונם בעזה על ביבי וברק, ו"אין פרטנר לשלום". למען האמת, לא נראה לי שהוא מוכר את הסחורה המשומשת שלו לעולם, אלא לישראלים. רק אנחנו די מטומטמים לקנות שוב ושוב את ההצהרות הפומפוזיות שלו בכל פעם מחדש.

אני מתקשה להאמין שהעולם ממתין בנישמה עצורה לנאום המלך ביבי היום. התקשורת הישראלית שוב עושה ממנו אגדה ומאדירה את יכולותיו הוורבליות יוצאות הדופן, אבל למעשה, הוא מפספס כבר שנים ארוכות. אין לו נאום אחד שראוי לזכור או לצטט, למעט הבטחות סרק. אני מניח כי בעיני רוחו, נתניהו משוכנע כי הוא הצ'רצ'יל החדש, שמנסה להציל את עמו מהיטלר פרסי, אבל הפרסי עזב, והוא נותר לבד.

הנה הוא שוב עומד לפני נאום היסטורי בעל חשיבות עליונה, אולי החשוב ביותר מאז ועולם; כך מציגה זאת התקשורת שאחוזה בפאתוס ולאומנות. זוהי תקשורת של טריבונות כדורגל, ובונים כאן הרים וגבעות סביב הנאום וחשיבותו, בדיוק כמו שמפנטזים לפני כל משחק של נבחרת ישראל בכדורגל על הסיכוי של ישראל לנצח.

לנבחרת ישראל לעולם לא יהיה סיכוי, בגלל המנטליות הבעייתית של השחקנים, בדיוק כמו המנטליות הבעייתית של הח"כים מהצד של נתניהו. לא ננצח במלחמה האזרחית על שלום וביטחון, כי הנבחרת שלנו עולה בבונקר. אולי נגנוב ניצחון, אבל בטבלת הניקוד העולמית לא נעלה לשלב ההצלבה. איראן עלתה, אם אתם תוהים. הם ניצחו.

מה יציג לנו מחר נתניהו באו"ם שיהיה רע יותר מהלינקדאין המזויף של הנשיא האיראני חסן רוחאני? איזה קסם, בדיחה או תעתוע הוא ישלוף מהכובע? והאם באמת חשוב מה הוא יציג? האם העולם עדיין מקשיב לביבי? נראה שלא. אובמה נתפס בעבר בשיחה פרטית אומר שנתניהו משקר והוא לא מאמין לו. קשה להאמין שזה אי פעם ישתנה. הנאום היום מיועד אך ורק לאוזניים של מצביעים ישראלים, אלו שחיים בפחד ומסרבים לראות אפשרות של מציאות שונה, בטוחים כי נגזר עלינו לחיות על חרבנו לעד ולהמשיך להיות תקציב ביטחון ששיש לו מדינה. הוא נועד למצביעי העבר של הליכוד, שבבחירות האחרונות עברו לבנט. נתניהו רוצה שיחזרו הביתה.

האיראנים ניצחו הפעם ב"נוק אאוט" קטלני. הם עשו את מה שנתניהו מעולם לא עשה, ולעולם לא יעשה: הם פשוט אמרו "כן". כן אנחנו מוכנים לדון ולדבר על עתיד אחר בלי גרעין איראני. נתניהו מעולם לא אמר כן. הוא גם לא יכול, כי אז הוא ייעלם. האם אי פעם מישהו הצליח לחלץ ממנו מה הוא כן מוכן לעשות למען השלום והפסקת הכיבוש? הוא תמיד אמר ואומר רק מה הוא לא מוכן לעשות.

הנאום מיועד לאוזני המצביעים בישראל, לא לעולם. אובמה ונתניהו בבית הלבן (צילום: קובי גדעון, לע"מ)

ייתכן שהצהרות נשיא איראן שקריות ונועדו רק להרוויח זמן, אבל העולם התקדם הלאה, הוא רוצה לשמוע עוד בעיניים פקוחות ובוחנות. אף אחד לא לוקח את הסיפורים האיראנים כאמת קדושה, והזלזול שמפגין נתניהו וכן לשכתו, יועציו, ראשי מערכת הביטחון וראש השב"כ, בשאר מנהיגי האומות, כאילו כולם טפשים ורק אנחנו יודעים את האמת, הוא התנשאות בלי כיסוי. גם במדינות אחרות יש אנשים חכמים וספקנים ולמודי ניסיון, לא פחות מבישראל ואולי יותר. ההבדל הוא שהם מוכנים לבדוק אם יש שינוי לפני שיאמרו "לא" באופן אוטומטי. הם רוצים לנסות. האם גם אנחנו רוצים לנסות?

נתניהו אומר "לא" אוטומטי כי אין לו רטוריקה אחרת. הוא מפחד מהמהלך האיראני הזה, משום שהוא הופך להיות לא רלוונטי יותר. הוא נמחק מהמפה המדינית העולמית במהלך מט תקשורתי מבריק, ומי שהכתיר אותו כ"מלך ביבי" צריך לחפש עבודה אחרת. כיצד יוכל נתינהו לשרוד בפוליטיקה אם ייקחו לו את ססמאות "איראן-שואה- השמדה"?

ועכשיו תרגיל מחשבה: אם האיראנים יסכימו לפירוק תשתיות הגרעין שלהם וישאירו גרעין למטרות אזרחיות של חשמל ומחקר בעיקר תחת פיקוח עולמי, ויהיה להם תנאי אחד קטנטן לנושא, והוא שגם ישראל תעשה כך בגרעין שלה, מה יעשה נתניהו? כיצד תוכל ישראל לחמוק מהפינה הזאת? האיראנים מפחידים בעזרת הגרעין שלהם? אולי תפחדו כי הם פירקו את הגרעין הישראלי?

מנהיג אמיתי שספג מהלך שח מהיריב, היה עולה על הפודיום בסיבוב השני ומנסה לסיים במט: אומר לעולם שהוא מקבל בשמחה גדולה את הנכונות האיראנית לפרוק עצמה מתוכניות לנשק גרעיני, וכי התהליך יקדם את השלום בעולם. מנהיג אמיתי היה מציע לאיראנים לפתוח מיד במשא ומתן על שלום אזורי, והיה מעביר את הכדור למגרש הסרבנות האיראני.

ואז היינו רואים אם יש לנו ולהם מנהיגים אמיתיים, או שהכול בעצם בלוף.

12 Comments

  1. חיים פרידמן
    1 באוקטובר 2013 @ 22:51

    איזה מין אתר אתם? מאפשרים מאמר שלם רצוף חרפות וגידופים ללא נימוק כלשהו. אפשר לבקר ר"מ בכבוד. אני, בניגוד לזיו, כותב את תגובתי לאחר נאום ביבי ולא מנסה להתנבא מראש (כולנו יודעים למי ניתנה הנבואה לאחר החורבן…). נאומו של ביבי קיעקע את שקריו של רוחאני + ניפנוף באופציה הצבאית שעוזרת (לא לבדה כמובן) לתיחזוק מערך הסנקציות על איראן. לביבי (כן, דוקא מקשיבים לו) יש חלק נכבד בהטלת הסנקציות ובהחרפתן. כל ה"פרשנים" מסוגו של זיו התבדו: מזרח תיכון חדש, בספטמבר 2011 הבטיחו לנו צונאמי מדיני + עקירת ההתנחלויות, בידוד מדיני, דמוקרטיה במדינות ערב בשל האביב הערבי, וכו'. למורת רוחם ישראל מתפתחת והציונות מנצחת.

    • עמית מנדלזון
      1 באוקטובר 2013 @ 22:57

      אתה עוצם עיניים אבל תהיה בריא רק אני מקווה שתזכור לפקוח אותם בטרם יוביל אותך ביבי יחד עם כל העכברים עם החליל הציוני שלו לתהום

    • צדוק התקוה
      1 באוקטובר 2013 @ 23:03

      על זה נאמר מְהָרְסַיִךְ וּמַחֲרִיבַיִךְ, מִמֵּךְ יֵצֵאוּ

      • עמית מנדלזון
        1 באוקטובר 2013 @ 23:07

        בדיוק אנתים כמוך שתומכים באנשים כמו ביבי, בלי קשר לימין ושמאל, האיש נטול מוח ואתה תומך בו

  2. צדוק התקוה
    1 באוקטובר 2013 @ 22:38

    איזו הנאה יש לך ממש האירנים עשו לך את היום זוכר את צבמברלין גם הוא חזר כולו שמח ו……….

    • עמית מנדלזון
      1 באוקטובר 2013 @ 22:47

      אוי צדוק כמה שאתה טיפש, זו לא הנאה זו אירוניה זה כעס על טיפשותו של האיש שאתה מהלל ומשבח והוא בתמורה מוביל אותך לאבדון אפילו האיראנים הצליחו לדפוק אותו

      • צדוק התקוה
        1 באוקטובר 2013 @ 22:56

        לאבדון מובילים הטיפשים אלה שחיוך של מנהיג אירן פתר להם את כל בעית הגרעין לאבדון הוביל צמברלין זוכר ושוב כמה פעמים אמרתי לך אל תדביק לי תוויות של טיפש / גזען / פשיסט /הרי כל החוכמה ניתנה לך לנאורים כמוך אני מנסה לא לרדת לרמת הביבים שלךולא להדביק לךגם תווית

        • עמית מנדלזון
          1 באוקטובר 2013 @ 23:06

          איך אתה רוצה שאתייחס אליך ברצינות כשאתה לא מבין אפילו מה אתה קורא ? אף אחד לא מאמין לאיראנים. גם לא השמאלנים הנאורים. רק שהם דפקו את ביבי האידיוט

      • צדוק התקוה
        1 באוקטובר 2013 @ 23:05

        מה קרה קשה לך לאשר את התגובה שלי

        • עמית מנדלזון
          1 באוקטובר 2013 @ 23:11

          לא שמת לב שאני מאשר את כל התגובות שלך, מקסימום תעשה מעצמך צחוק, אבל אני רק בן אדם

          • צדוק התקוה
            1 באוקטובר 2013 @ 23:24

            תראה במגרש הזה לצערי חוץ ממני ועוד מספר קטן של כותבי תגובת אין כאן קהל ואני אומר לצערי האמן לי אם היה כאן יותר מגיבים היתה לך בעיה קשה מאוד בתגובות של האנשים כי כידוע לך ואני לא מחדש לך אתם מיעוט הולך ונעלם [אנחנו העם היהודי הציוני הוא כאן הרוב אתם מיעוט של מלקקי ישבנים של הפלסטנאים של כל מי שנגד המדינה כן נגד המדינה ואל תרשום לי לא זה רק נגד המדניות של הממשלה אתם אלה שמבקשים להטיל חרמות נגד ישראל תומכים בגלוי בארגוני אנטיציונים השטנקרים של מלחמת עזה האחרונה זוכר את דווח גולדסטון כל ארגוני השטנקרים בצלם שוברים שתיקה ישראלים למען עזה ישראלים נגד המצור בעזה ושאר הירקות היתם מיעוט ותשארו מיעוט ואיזו שימחה פורצת אצל חברך הינה האירני דפק את ביבי זו בדיחה חיוכים לא יפתרו את בעית הגרעין אלה מעשים ואם אתה מאמין שכל המיליארדים שאירן השקיעה היא מוכנה לזרוק הכל לפח בקיצור אתה הגאון וכולם טיפשים תמשיך להתנהג בהתנשאות כמו כלחבריך לדרך מהשמאל הנאור

          • עמית מנדלזון
            1 באוקטובר 2013 @ 23:39

            אנשים כמוך שרואים בי ובשכמותי אויבים לא רק שהם הגרועים ביותר, הם גם מסוכנים מאוד, אני לא רואה בך אויב אני רואה עיוור, אני מנצל את זכות הבעת הדיעה שלי בדמוקרטיה. ושוב אני חוזר זו לא שמחה זו דאגה, אבל אתה לא תבין את זה עם הדגל הכחול לבן ביד והתקווה על השפתיים. אבל אתה משלם על הטפשות שלך יום יום בסופרמרקט אני כבר לא…

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן