Skip to content

יונייטד מורידה את עמלת הבסיס לסוכנים

עמלת הבסיס תופחת מ-7% ל-5% החל מ-1 אפריל 2014. בכך מצטרפת יונייטד לחברת אל על שהורידה את עמלת הבסיס, בשיעור דומה, בסוף ינואר השנה
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

חברת יונייטד איירליינס החליטה לעדכן את מדיניות התגמול שלה באופן שבו, החל מיום 1 באפריל 2014, תופחת עמלת הבסיס, שתשולם בגין מכירות/כרטוס בישראל של שירותי תובלה של יונייטד מ- 7% ל– 5%. כך הודיעה הבוקר החברה לסוכני הנסיעות. בהודיעה הדגישה החברה, כי למען הסר ספק – כרטיסים שיונפקו לאחר 1 אפריל 2014 יזוכו ב- 5% עמלת בסיס.

יונייטד איירליינס. התגמול המעודכן הינו הוגן וראוי
יונייטד איירליינס. התגמול המעודכן הינו הוגן וראוי

עוד נמסר לסוכנים בהודעה, כי מעבר להפחתה האמורה, כל התנאים והמגבלות הקיימים בנוגע לגמול ו/או הזכאות לגמול יחולו כל עוד לא נמסר אחרת על ידי יונייטד.

יונייטד מצטרפת בכך לחברת אל על שהחליטה בסוף ינואר השנה להוריד את עמלת הבסיס שהיא משלמת לסוכני הנסיעות מ-7% ל-5%, החל מ-1 במאי השנה, לכרטיסים אשר יונפקו לאחר 30 באפריל השנה. בכך קידמה עצמה אל על צעד אחד נוסף לעבר חברות התעופה הגדולות שנטשו את תשלומי עמלות הבסיס ועברו לשלם רק עמלות תמריץ ועתה מצטרפת אליה גם חברת יונייטד.

תגובת יונייטד: "שינוי עמלת הבסיס משקף את התנהלות שוק הנסיעות הישראלי התגמול המעודכן הינו הוגן וראוי".

בתעשיית התעופה בארץ קיימות שתי עמלות עקרוניות המשולמות לסוכני הנסיעות:

עמלת בסיס – שבה נקבע, כי חברות התעופה ישלמו לסוכנים 7% מערך כרטיס הטיסה, כשהתשלום משולם עבור כל כרטיס שנמכר.
עמלת תמריץ – המשולמת בהתאם לרמות הכספיות הכמותיות הנצברות בשל מכירת כרטיסי הטיסה. בשיטה זו קובעת חברת התעופה לכל סוכן את הרמות הדרושות, כדי לשלם לו עמלות תמריץ.

חברות התעופה המשלמות עמלת בסיס משלמות גם עמלות תמריץ וחברות תעופה שלא משלמות עמלות בסיס, משלמות רק עמלות תמריץ.

מבין חברות התעופה הבולטות הפועלות בישראל, המשלמות את עמלות הבסיס ועמלות התמריץ נמנות: אל על, טורקיש, יונייטד, דלתא, טראנסארו, אירופלוט, יו.אס. איירווייס וטארום.

מבין חברות התעופה הבולטות שאינן משלמות עמלות בסיס: לופטהנזה, אליטליה, סוויס, אייר פראנס, בריטיש, אוסטריאן, איבריה, אייר קנדה, אייר ברלין, איזיג'ט וקלמ.

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן